Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Bryr sig neurotypiska om existentiella frågor? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Bryr sig neurotypiska om existentiella frågor?
Vad är meningen med att vara människa? Varför tänker inte folk bortom sin egen mänsklighet och begreppet "lycka"? Varför betraktas resultatet av mänsklig gemenskap som utvecklande när detta bara berör utveckling inom mänskliga ramen för mänskliga begränsningar? Varför är människor så mänskliga?

Jag är hängiven galenskapen eftersom den gör mitt mänskliga fängelse mer uthärdligt. Egentligen vill jag inte vara människa. Jag vill vara bortom det. Min mänsklighet har formen av en hatisk narcissist men min egentliga självbild ligger bortom en mänsklig verklighetsuppfattning. Varje dag funderar jag på självmord men ändå fortsätter jag leva som ett resultat av min mänsklighet. Denna fullständigt meningslösa mänsklighet som endast syftar till att uppnå stimulans i hjärnan.

6 mars 2011, 02:05
Medlem
Inlägg Re: Bryr sig neurotypiska om existentiella frågor?
Bild

Människor är mänskliga därför att de är ofullkomliga

Du är bortom det mänskliga för vanliga människor hade inte ens funderat på den frågan...Jag brukade få höra att jag var omänsklig eftersom känslor inte fastnade eller syntes på mitt anlete, men jag har alltid föredragit att kalla mig själv för övermänsklig eftersom jag inte lider av mina känslor är i vägen för mitt handlande.

11 mars 2011, 15:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.