Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Ayatollahn säger 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ayatollahn säger
Ayatollah Hojatoleslam Kazem Segighi förmanar det iranska folket:

“Kvinnor som inte klär sig anständigt leder män på avvägar och eggar till utomäktenskapligt sex i samhället vilket leder till fler jordbävningar”.

Ojojoj! jag som går igång så grymt på snygga Persiskor! inte värt att starta jordbävningar :shock:

3 mars 2011, 00:44
Medlem
Inlägg Re: Ayatollahn säger
En av de sjukaste missuppfattningarna inom Islam, vilken liksom många andra har sitt ursprung i antik persisk förislamisk kultur, är den att lättklädda kvinnor får skylla sig själva eftersom "mannen inte kan behärska sig".

3 mars 2011, 00:47
Medlem
Det kanske inte är så konstigt att det blir jordbävningar iaf ;) , och imorgon ska jag gå
och klippa mig hos min lilla söta Iranska frisörska! undrar vad jag säger när jag är där?
minns det aldrig efteråt :oops:

Iranskor

Armeniskor

Herregud vad jag längtar till Armenien igen, jag vill så gärna åka dit och möta våren och
träffa mina armenska vänner, men ekonomin sätter käppar i hjulen, fast jag fick iof erbjudande
att höja kreditgränsen på mitt kreditkort rejält hmmm.... :!:

3 mars 2011, 01:33
Medlem
Guldhamster skrev:
En av de sjukaste missuppfattningarna inom Islam, vilken liksom många andra har sitt ursprung i antik persisk förislamisk kultur, är den att lättklädda kvinnor får skylla sig själva eftersom "mannen inte kan behärska sig".

Mer mansförnedrande än kvinnorförnedrande, ända tills männen tar det där bokstavligt..

4 mars 2011, 20:22
Medlem
Savanten Svante skrev:
Mer mansförnedrande än kvinnorförnedrande, ända tills männen tar det där bokstavligt..

Att iranier själva inte uppfattar det mansförnedrande i det gör iranierna i sig till en förolämpning.

5 mars 2011, 00:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.