Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Sexuellt trakasserad av den animerade figuren Boxerrobert? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Sexuellt trakasserad av den animerade figuren Boxerrobert?
Idag läste jag en krönika. Nån skrev nåt om att boxerrobert från boxer hade blivit anmäld för sexuella trakasserier.

Konstigt. Måste vara ett skämt jag missar, tänkte jag, men googlade när jag kom hem.

Känner ni er KRÄNKTA nu? Länk.

(ja, jag kunde inte välja EN länk)

Bild

16 februari 2011, 23:59
Medlem
Inlägg Re: Sexuellt trakasserad av den animerade figuren Boxerrobert?
BOXERROBERT E DUM HEST!!! INI FINKAN MED HEN!!!

?/*(>`-´<)*\?

17 februari 2011, 02:45
Medlem
det var en kvinna som reagerade över att i en reklam för ost så sa de att smaken sitter i hålen och anmälde då den reklamfilmen... själv har jag snuskig humor men jag såg reklamen några gånger innan den blev anmäld och inte en enda gång tänkte jag nåt sexuellt när de sa smaken sitter i hålen, så hon måste ha en väldigt sjuk hjärna... tror hon behöver få ett nyp så hon inte är så stel

folk är helt enkelt inte kloka och/eller så är de helt enkelt överkänslig och de måste vi ta på allvar? pfff!

17 februari 2011, 11:34
Medlem
dreamtears skrev:
så hon måste ha en väldigt sjuk hjärna... tror hon behöver få ett nyp så hon inte är så stel

Så sant, så sant! :lol:

17 februari 2011, 11:37
Medlem
För jämställdhetens skull ska den där Boxerreklamen förstås anmälas: Om det hade varit en lika lättklädd kvinna (med undantag av bysthållare), så hade det inte varit något snack, eftersom de använder en lättklädd människa för att sälja en produkt som inte har något med människan på bilden att göra. Människan på bilden reduceras till ett objekt och en lockvara.

Själv kan jag dock inte säga att jag påverkas negativt av den, förutom att Boxerrobert är rätt creepy och inte särskilt snygg: Jag vet att jag aldrig kommer att se ut sådär, men det är heller inget som jag eftersträvar och reklamen får mig inte att känna att jag är mindre värd bara för att jag inte ser ut så (dessutom är jag väl för gammal och säker i mig själv för att låta mig påverkas).

Det kan å andra sidan finnas andra som är mer lättpåverkade, så för deras skull kanske vi inte ska ha sådan reklam, men å tredje sidan är det väl bättre att bygga upp ungdomars självförtroende, självkänsla och förmåga till kritiskt tänkande än att ta bort allt som kan anses vara det minsta provocerande. Detta låter sig dock inte helt lätt göras så länge starka ekonomiska intressen tillåts styra - intressen som tjänar pengar på människors dåliga självförtroende/självkänsla och mycket gärna vill kunna fortsätta med det.

17 februari 2011, 14:04
Medlem
Det finns ingenting sexuellt med Daniel Westling. Case closed.

17 februari 2011, 15:02
Moderator
Det här fallet tänker jag inte säga något om, iallafall inte i det här inlägget.

Men rent allmänt så är det tyvärr inte riktigt samma sak när en man visas utfläkt lättklädd utan kortsökt orsak och när en kvinna gör det. Kvinnor och män och deras kroppar har helt olika rang, ställning och tilldelad symbolisk funktion i kulturen. Det präglar de människor som har respektive sorts kropp heltigenom och styr allt de är och gör, säkert mycket djupare än vad man kan begripa utan att minnas några stycken liv med den andra sortens kropp — eller uppleva en ovanligt bra skildring av det med sin empati påkopplad på max. Den som tycker det här är löjligt, och tycker det borde vara lika löjligt att anmäla utfläkta kvinnor, har missat det.

Prydhet handlar det inte heller om. Tvärtom, exploatering och reklam lever på och förstärker den prydhet som också är en mångtusenårig tråkig tradition. Dels för att reklam helt enkelt inte fungerar med mindre än att den stryker våra djupaste fördomar medhårs, dels för att de här samverkande sakerna står emellan oss och äganderätten till våra kroppar.

17 februari 2011, 17:02
Moderator
Zombie skrev:
[...] dels för att de här samverkande sakerna står emellan oss och äganderätten till våra kroppar.

... och då blir det svårt och förenat med en massa risker och skit att lära känna eller bjuda på dem också.

17 februari 2011, 17:30
Medlem
Jag blir vansinnigt kränkt kan jag tala om...någon som vet en bra KBT-terapeut eller livsstilscoach? :lol:

18 februari 2011, 18:00
Medlem
Han har förstört hela mitt liv :cry:

18 februari 2011, 19:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.