Vart i världen vill du flytta?
Jag har efter mycket övervägande hittat mitt drömställe, dit jag flyttar om jag skulle bli miljonär. Singapore.
Rikt land, litet nog att fotvandra över om man vill (en tredjedel av Okinawas storlek, till ytan bara dubbelt så stort som Nagoya), obefintlig brottslighet, dödsstraff som i praktiken inte behöver användas, fungerande mångkulturalism, hård vaksamhet mot Islam med slöjförbud på agendan, liten befolkning, 72% kineser (vilket är ett trevligt folk), engelska är administrativt språk samt undervisningsspråk i skolorna, även många japaner jag kan prata japanska med, inga naturkatastrofer, enormt utbud av shopping, kanske världens högsta standard generellt på luftkonditionering etc etc...
Singapore verkar vara så nära paradiset på jorden det går att komma. Min pappa har varit där och han beskrev det som ett litet paradis men långt ifrån den gris och beachkultur som präglar emigranttäta Brasilien, Thailand eller Spanien.
Singapore är liksom en blandning mellan västerlandet, Shanghai, Dubai och sydostasien. Det bästa av allt. Jag hittade en gång på ett fiktivt land, och jag har kommit fram till att Singapore är det landet i verkligheten.