Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Det skånska hotet mot Sverige
Författare |
Meddelande |
Krigarn
Medlem
|
Det skånska hotet mot Sverige
Vad ska vi göra åt Skånefrågan?
Nu menar jag inte att alla skåningar är förståndshandikappade och har talfel, att alla dricker billigt finkel, att de bor hos getterna i lagården eller att alla snyter EU-bidrag. Jag säger inte heller att alla skåningar är lata skattefuskare, att de luktar gödsel, odlar potatis i parketten eller att de är loppbitna 1800-talsmänniskor.
Men vissa är såna och de utgör ett hot mot Sveriges säkerhet liksom de urholkar den svenska kulturen med sina spettkakor och luade ålar. De hör helt enkelt inte hemma hos oss utan borde assimileras till den svenska kulturen. Så vad ska vi göra åt saken?
|
5 december 2010, 23:12 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Re: Det skånska hotet mot Sverige
Om man fixar den där föreningen spettets vänner på riktigt, så kanske problemet löser sig självt. http://faktoider.blogspot.com/2009/12/spettets-vanner.html
|
5 december 2010, 23:19 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Obs!
Jag säger inte heller att alla skåningar är inavlade, men det finns många kusingiften ute i byarna och detta kan på sikt försvaga den svenska folkstammen.
Egentligen borde de vara tacksamma gentemot värdlandet som förser dem med skolor och undervisning i det svenska språket.
Senast redigerad av Krigarn 5 december 2010, 23:23, redigerad totalt 1 gång.
|
5 december 2010, 23:21 |
|
|
ford
Medlem
|
Gör er av med Skåne då, ingen kunde bli gladare än vi skåningar, om vi slapp tillhöra Sverige!
|
5 december 2010, 23:22 |
|
|
Flia
Medlem
|
Jag känner en skåning som slår sin fru. Såna tycker inte jag ska få gå fria faktiskt.
|
5 december 2010, 23:23 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Nej fy fan, det kan vi inte acceptera! Det måste bero på hans kultur...
|
5 december 2010, 23:24 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Medhåll, vi kastar ut dom.
|
5 december 2010, 23:25 |
|
|
ford
Medlem
|
Här ser vi tydligt vem som egentligen är dryg och inskränkt: när argumenten tryter startar man en sån här tråd istället.
För övrigt tycker jag faktiskt att folk uppifrån landet skall hålla väldigt tyst, när de anklagar oss skåningar för att vara dryga, rasister o.s.v. med tanke på hur ofta just skåningar blir diskriminerade och illa behandlade (inte minst p.g.a. dialekten), längre uppåt landet. Vi brukar däremot inte bete oss illa mot folk uppifrån landet, när de kommer hit, så länge de inte beter sig likadant mot oss härnere i skåne, som de ofta gör hemma i sina egna landsdelar, för då får de det inte lätt...
*hör stenarna krossa den sista rutan i glashuset*
|
5 december 2010, 23:30 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
...en del skåningar menar sig också vara mer moraliskt högstående än andra, men det ingår i deras kulturchauvinistiska världsbild.
|
5 december 2010, 23:34 |
|
|
ford
Medlem
|
..säger han som i högre grad än de allra flesta brukar anse sig vara just mera moraliskt högstående än andra... -För er som inte hängt med i svängarna är det bara att kolla hans samlade inlägg på aspergerforum, under nicket "krigarsjäl".
|
5 december 2010, 23:37 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|