Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Medicintråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Medicintråden
Jag behöver ett bra ställe att skriva upp på när jag tagit en medicin, vilken och hur den ev. hjälpte eller om den inte gjorde det, biverkningar mm.
Eftersom jag alltid glömmer att skriva upp det ovanstående i min dagbok/kalender och så gott som dagligen ändå loggar in här så får detta bli stället från och med NU.

-Kl.11.00 Concerta 36mg.
Andra försöket någonsin på den dosen (första försöket blev en stor flopp). Första dagen på flera månader med denna medicin.

Effet so far:
Känner mig småyr och på väg upp i humöret. Antagligen blodtrycket som skjuter i höjden. Ögonen känns lite konstiga, som att de ska ploppa ut snart. :shock: *plopp*
Ska försöka komma ihåg att rapportera in på kvällen hur dagen blev.

Har editerat detta inlägg flera ggr nu. Ska inte koncentrationen förbättras och inte försämras av det här?

Spännande!

Välkomna att delta med era medicinrapporter.
Även om det känns aningens självutlämnande men man är ju anonym - tills man inte är det längre. Jag känner inte er. Och vill inte göra det heller. Mer än så här. Nu är jag ju uppspeedad istället! Knarkeffekt, MAYDAYMAYDAY!

20 september 2010, 11:25
Medlem
Inlägg Re: Medicintråden
Upptadering:
-Kl. 13.00 Concerta 18mg till. Sammanlagt 54mg idag alltså.

Medicinsk effekt:
Det hettar i ansiktet. Ögonen sitter kvar i sina hålor. Jag darrar inombords, dricker apelsinjuice och försöker torka håret efter duschen så vi kommer någonvart.

2,50kr kvar på Ikea-skulden. Vi bor numera i ett kulturmärkt hus, klass grön.
Bolipompa på tv.

Det är det här som är livet.

20 september 2010, 13:12
Medlem
Om man bara mest får ångest av medicinen kan koncentrationen försämras. Det var likadant för mig med concerta. Blev mer autistisk och mådde pyton både kroppsligt och själsligt. Gav upp projektet vid 54 mg. Ritalin är bättre, den hamrar inte på lika länge. Med den har jag varit uppe i 200 mg dagligen. Men även den ger för mycket krooppsliga biverkningar såsom kräkningar, skakningar, inkontinens etc för att jag ska kunna äta den.

I dag inmundigas 0,5 mg Iktorivil. Brukar hämma illamåendet och den värsta ångesten. Men dosen är ju för låg. Sedan trycker jag väl i mig lite citodon, alternativt alvedon och tradil mot värken i kroppen och den mystiska smärtan som vi (doktorerna och jag) inte vet om det är vatten i en lungsäck eller svullen gallblåsa.

21 september 2010, 12:10
Medlem
Jag vet inte längre hur den där dagen gick till slut.
Men jag överlevde.

Ritalin vill jag också prova innan jag lägger ner det här försöket med centralstimulerande.

Idag har jag icke inmundigat något i medicinväg.
Fast har för avsikt att kasta i mig en multivitamintablett, järntillskott och D-vitamin.
Ska köpa in även B-vitaminer, alla i samma tablett om jag hittar en sådan variant.

Den här tröttheten får dra åt skogen nu.

23 september 2010, 14:41
Medlem
18mg concerta runt 11-tiden idag.

Funkade bra, ganska jämn energi över hela dagen. Inga raseriutbrott. :geek:

26 september 2010, 21:59
Medlem
Jag åt fluanxol i 8 månader. Men har fått enorm avsmak för psykiatriska mediciner och kommer aldrig igen i mitt liv prova en psykiatrisk medicin.

1 oktober 2010, 22:00
Medlem
Nu har jag börjat med Omega-3, järntillskott och multivitamin.

Snart är jag som new and improved - nu ännu drygare.

5 oktober 2010, 03:17
Medlem
Jag borde också köpa lite flummediciner. Blutsaft är gott!

5 oktober 2010, 10:35
Medlem
Blutsaft - bra saft.
Man kan halsa direkt ur flaskan, tidseffektivt och bra ur disksynpunkt.
Den ska dock göra varken till eller från om man har seriös järnbrist. Sägs det.

Mjölk och järntillskott är en dålig kombination också.

5 oktober 2010, 22:45
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Nu har jag börjat med Omega-3,.
Vet du hur många fiskar som går åt för en kapsel?

Citera:
Mjölk och järntillskott är en dålig kombination också.
Även blodpudding, leverpastej ska vara dumt att äta när man dricker mjölk.

5 oktober 2010, 22:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.