Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Ryggsäckar 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ryggsäckar
En ryggsäck är som en cykel ungefär, väldigt praktisk, och det gör inget om man har flera.

Man kan ha olika för olika syften!

Jag har några datorryggsäckar, och en "vanlig" för matvaror och sånt.

En av mina häftigare datorryggsäckar ser ut så här:

Bild

Den heter boblbee, och ska skydda ryggen om man kraschar!

Har ni nåt speciellt förhållande till ryggsäckar?

4 augusti 2010, 07:21
Medlem
Inlägg Re: Ryggsäckar
Jag kan inte säga att jag har något speciellt förhållande till ryggsäckar, men jag har alltid haft en istället för något annat, så det är i och för sig mycket möjligt att jag skulle sakna den om jag tvingades använda något annat, vilket skulle innebära att jag trots allt har ett speciellt förhållande till ryggsäckar. Jag är hursomhelst ryggsäcksmonotrop.

Det bästa med en ryggsäck är att den lämnar armar och händer fria till annat och åtminstone min rygg klarar av att bära mer än mina stackars tangentbordstränade armar. Just nu har jag en ryggsäck med många extrafickor och -fack i vilka man kan gömma både det ena och det andra (om det är något som jag har ett speciellt förhållande till så är det fickor och fack).

http://www.friluftsland.se/default.aspx ... w=19551001

4 augusti 2010, 10:19
Medlem
Jag kan typ inte ha ryggsäck, har för sluttande axlar eller nåt. Så ryggsäcken glider av om jag inte håller i axelbanden. Otroligt störande. Men på solsidan så får jag en insikt i hur det kan vara att ha Downs syndrom, jag har typ sådana axlar.

4 augusti 2010, 22:12
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag kan typ inte ha ryggsäck, har för sluttande axlar eller nåt. Så ryggsäcken glider av om jag inte håller i axelbanden. Otroligt störande. Men på solsidan så får jag en insikt i hur det kan vara att ha Downs syndrom, jag har typ sådana axlar.

Jag har också typ sluttande axlar, med en hela tiden varande tendens
"ifrån ryggsäcken att vilja halka ned...". Emellertid brukar jag just bruka ryggsäcken på
så sätt att jag hela tiden växlar sida, och f.ö. medvetet ser bärandet (med ofta tung last)
som en sorts styrketräning för rygg, skuldror och axlar bl.a. Sedan får man ju kanske inte
glömma att en 'ryggsäck' m.a.o. är "till för RYGGEN" (och inte axlar/på sidan bärande), eller? Därpå, för att "komplexa" frågeställningen något, så finns det ju ryggsäck Och ryggsäck...
De är helt enkelt "konstruktionsAnatomiserade" på olika sätt. Man får försöka hitta en (oftast dyra tyvärr) som passar en riktigt bra, och som har rätt åtspännen etc./color][color=#BF0000]Det var mitt röda öre i denna kontext.

8 augusti 2010, 02:14
Medlem
Boblbee är inte bara en ryggsäck, den är även en snyggsäck! :)

8 augusti 2010, 14:18
Medlem
Savanten Svante skrev:
Boblbee är inte bara en ryggsäck, den är även en snyggsäck! :)
...Och sen verkar den vara en tryggsäck-,
om man skulle ramla på ryggen :!:

8 augusti 2010, 17:30
Medlem
...och en bryggsäck (man kan ha öl i den)
...och en syggsäck (man kan ha vatten i den)
...och en styggsäck (man kan slå folk med den)
...och en skyggsäck (man kan ha den över huvudet)
...och en flyggsäck (man kan ge den till sin utflyttande tonåring)
...och en nyggsäck (man kan märka sin boskap med bitar av den)
...och en hyggsäck (man kan bära sin vandringströtta kompis i den)
...och en byggsäck (mycket små dvärgar kan bygga ett hus av den)
...och en myggsäck (man kan täcka sig med dem så att inte myggorna kommer åt)

8 augusti 2010, 21:06
Medlem
...många säckar blir det för ryggen,,, :twisted:

8 augusti 2010, 23:13
Medlem
Schueberird skrev:
...och en bryggsäck (man kan ha öl i den)

Om man tappar en öl på kanten av den hårda baksidan så kan den gå sönder, och sprutande trilla in i bilen som man tänkte gå in i. Jag har provat. :)

Jag var fattig och hade bara fyra öl att dricka med polaren den kvällen, och utav de fyra jag hade så åkte givetvis den jag HELST ville dricka in i säcken!

8 augusti 2010, 23:19
Medlem
Jag får bara ont i ryggen av ryggsäck.

9 augusti 2010, 00:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.