Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Svenska folket krävs på än större uppoffringar.. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Svenska folket krävs på än större uppoffringar..
Integrationsministern Nyamko Sabuni har i dagarna kommit ut med en ny bok, där hon säger precis som det är och som framkommer med allt smärtsammare tydlighet för var dag som går "Det brinner i de mest utsatta utanförskapsområderna(invandrargettona)".
Ioch med detta bryter hon den totala tystnaden som råder i valdebatten om mångkulturen och dess negativa konsekvenser för Sverige.

Som vanligt drar dock Sabuni helt fel slutsatser och skyller utanförskapet på den svenska urbefolkningen och vägrar att se vare sig invandrarnas eget ansvar för sin livsituation eller den totalmisslyckade massinvandringspolitiken som gjort att Sverige tagit emot och fortsätter i ett allt snabbare tempo att ta emot människor vi inte har någon möjlighet att integrera i det svenska samhället, PK-politikerna bara försätter att massimportera bidragstagare/ekonomiska flyktingar utan sans, rim eller reson, Sabuni fortsätter bara den tröttsamma ovanan att skuldbelägga svenskarna än mer och kräva ännu större "uppoffringar" från det svenska folket. Hon drar inte den självklara slutsatsen..att nu faktiskt erkänna migrationspolitikens totala misslyckande och att vi istället nu måste omedelbart införa totalstopp för all fortsatt invandring av sk "flyktingar" och invandrare som inte har arbete när de kommer och skapa en kraftfull återvändarpolitik där målet är att invandrarna i "utanförskapsområderna" snarast möjligt återvänder till sina hemländer istället för att belasta det svenska samhället och ekonomin.

Hade vi inte haft denna kriminellt cyniskt oansvariga migrationspolitik de senaste decennierna hade Sverige inte haft dagens situation !

DN skrev:
Nyamko Sabuni i ny bok: Jag vägrar acceptera att stora grupper i samhället stängs ute, att klyftorna ökar utan ett kitt som håller oss samman. Det brinner i de mest utsatta utanförskapsområdena. Den livsleda och agression mot samhället som detta är uttryck för uppstår när människor inte blir sedda, inte är motiverade och inte ser någon framtid. Det beror inte på utländsk bakgrund, föräldrarnas socioekonomiska ställning eller boendet i ett område som präglas av utanförskap – det handlar om alla dessa faktorer samtidigt. Det innebär att det inte finns några enkla lösningar. Vår stora utmaning är alla ungdomar som varken arbetar eller studerar. Det kommer att krävas uppoffringar – från kommuner, skolor, fackföreningar, föräldrar och ungdomarna själva, skriver integrations- och jämställdhetsministern.

http://www.dn.se/debatt/bara-stora-uppo ... -1.1135946

11 juli 2010, 12:55
Medlem
Inlägg Re: Svenska folket krävs på än större uppoffringar..
En liten detalj som ofta glöms är att en stor del av dessa hucklebeklädda varelser kanske inte vill integreras.

Det är en helt annan sak att importera ett gäng chilenare jämfört med att importera en massa muslimer och kulturella fanatiker så som nu görs.

12 juli 2010, 00:13
Medlem
Inlägg Re: Svenska folket krävs på än större uppoffringar..
sugmundfreud skrev:
En liten detalj som ofta glöms är att en stor del av dessa hucklebeklädda varelser kanske inte vill integreras.

Det är en helt annan sak att importera ett gäng chilenare jämfört med att importera en massa muslimer och kulturella fanatiker så som nu görs.

För att inte tala om ett helt(!) hyreshus, 12 lägenheter, (ägare: privatvärd ifrån söder om Stan)
med bara indier/-familjer (jag har kollat dem via folkbokföringen: 20st. personer ,24-43 år...)
där jag bor. Övriga i mitt område är 95% medelklass-svenssons med svenska typnamn etc.
Dessa indier är f.ö. Mer "svenska": på sin kant/ anonyma/ tysta/ diskreta/ osv-
än gängsesvensken (undrans om nån av indierna/svenskindierna har AS förresten...)
Det finns således vissa skillnader...
Sabuni själv (med svensk gubbe och allt ) är ju vad jag har hört och förstår rätt
så mycket extremsvensk överlag, svenssonaktig i livsstilen.
Vad det nu har med saken/ämnestråden att beskaffa(?)

Själv är jag AS-svennen numero une...nånstans...: Yes :| :!:

12 juli 2010, 00:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.