Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Vem har ip-nummer 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vem har ip-nummer
Hej!
Vill minnas att det finns några hejare på att få fram både namn och adress via ip-nummer, kan någon hjälpa mig?
Min kompis blir förföljd på sin hemsida av en väldigt obehaglig person och är nu på väg att stänga ner en väldigt informativ sida om BDD.

Jag kommer med Ip-nummer om någon är villig att försöka hjälpa mig.

Sanna

5 juli 2010, 22:00
Medlem
Inlägg Re: Vem har ip-nummer
Har han gjort sig skyldig till ett brott, går det att anmäla till polisen, så tar de reda på det via ISP'n. Annars måste du ha tur ifall du vill ha tag på rätt namn på bara en tidsstämpel och IP. Säger inte att det är omöjligt, men tillräckligt nära för att vara allmän sanning.

På ripe.net kan du iaf se om det är ett svenskt IP.

Om du har en hemsida som du vet att han går in på, kan man lägga in lite allt möjligt skit för att läsa av hans dator, men sånt är väl detsamma som dataintrång.

5 juli 2010, 22:18
Medlem
Jo så långt har jag också kommit, så nära så jag vet stad men inte mer.
Grejen är väl egentligen att min kompis inte vill anmäla om det bara är en knäppis, det är mer om det verkligen är någon som skulle vilja henne illa, och då finns det inte så många att välja på.
Så till att börja med så vill hon helst inte behöva anmäla, utan bara ta reda på om det är någon sk känd.
Och så långt som till dataintrång tror jag inte hon vågar sig :)

Sanna

5 juli 2010, 22:39
Medlem
Och hur vet vi att du talar sanning? Du kanske bara vill snoka i någon oskyldig persons privatliv...

6 juli 2010, 00:13
Medlem
lillsanna skrev:
Hej!
Vill minnas att det finns några hejare på att få fram både namn och adress via ip-nummer, kan någon hjälpa mig?
Min kompis blir förföljd på sin hemsida av en väldigt obehaglig person och är nu på väg att stänga ner en väldigt informativ sida om BDD.

Jag kommer med Ip-nummer om någon är villig att försöka hjälpa mig.

Sanna

Vad är ip-nummer ?

6 juli 2010, 00:21
Medlem
Schueberird skrev:
Och hur vet vi att du talar sanning? Du kanske bara vill snoka i någon oskyldig persons privatliv...

Hmm jag vänder mig nog främst till dem som känner mig sen gammalt, och torde veta vad jag går för.

Lagat trasiga citat här och i följande inlägg. /Admin & Zombie

6 juli 2010, 00:34
Medlem
asponomen skrev:
Vad är ip-nummer?

Det nummer som visar just din dator och din internetleverantör.

6 juli 2010, 00:36
Medlem
lillsanna skrev:
asponomen skrev:
Vad är ip-nummer ?

Det nummer som visar just din dator och din internetleverantör.

Okej, jag har nämligen varit typ märkvärdigt rudis och borta på detta begrepp.
Det kan låta och verka förkonstlat värre, men jag vet och förstår egentligen inte
vad mp3,iphone,ipad,dvz,qpad,IP-nummer et sånt är EGENTLIGEN.
Har endast haft dator med internet sedan oktober 2009 (därföre INGET internetande).
Man kan säga att jag fram tills dess,och tilldels nu,valt en Annan livsväg.
När dessa postpostmodernistiska (jo: det ska vara 2 st post där !!) dykt upp,såsom IP,
så har jag...,tänkt : oh fan-livet med dessa (nya) oändliga bokstavsvarianter, ungefär.

Tack för "IP-upplysningen" !
/ asponomen kl.0054,6 juli

6 juli 2010, 00:54
Medlem
Hur blir man förföljd? Det enda som går att göra förutom att anmäla till polis och isp är väl banna, blocka och censurera. Göra förföljningen så jobbig som möjligt.

6 juli 2010, 01:31
Medlem
asponomen skrev:
Vad är ip-nummer ?

Ett nummer som identifierar dig på nätet. Följande kan man läsa ut om dig:

Bild

Bild

De där bilderna är olika för varje användare, så känn er inte uthängda, nån.

Ipnumret säger inte vad du kör för system, det är din dator som skvallrar! :) Den skvallrar även om vad du kör för webbrowser.

6 juli 2010, 05:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.