Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Subkulturer 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Subkulturer
Jävligt behändigt egentligen. Man väljer sin musiksmak, och vips har nån bestämt vilka skor du ska, vilka kläder du ska ha.

Anses du "extrem" ska du ha stora skor. Helst Docs.

Bild

Finns det nån nytta för en aspie att annama en klar stil sådär?

Bild

4 juli 2010, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Subkulturer
Jag köpte ett antikapitalistiskt tygmärke på en kapitalistisk extremmodebutik för någon månad sen. Rebelliskt värre!

Ärligt talat känner jag mig mer rebellisk genom att ha sju är gamla M90-kängor, oljefläckiga jeans och en F!-pin på den många gånger reparerade billighetsryggsäcken.

Att ha en egenhändigt tillverkad folkdräkt vore höjden av uppror mot konsumtionssamhället :D

Det finns ett litet fåtal bland dagens ungdom som förstått att anti-konsumtion är grejen, och en del går så långt som att skaffa all sin mat genom "dumpster-diving". Det har fått ett namn, freeganism. Det är en verkligt rebellisk subkultur! Och stollig, men vad är det för fel med det...

5 juli 2010, 00:09
Medlem
Faktum ÄR att jag kommer att käka dumpstrad middag idag! :)

5 juli 2010, 03:45
Medlem
Många så kallade subkulturer tror att de revolterar mot samhällsordningen bara genom att klä sig på ett visst sätt, men är inuti fortfarande likadana som dem som de revolterar mot: lika exkluderande, lika inskränkta och med samma "vi mot dem"-tänk. Det är nog därför som jag aldrig har tillhört någon subkultur eller gruppering förutom den jag själv som individ utgör. I min ungdom försökte jag tillhöra, men det enda jag fann var paketlösningar och för att tillhöra var man tvungen att acceptera hela paketet (och bara av den anledningen att vi delade ett visst vid tillfället givet intresse), vilket jag inte kunde, så nu tillhör jag bara mig själv istället.

Min enda riktiga "revolt mot samhällsordningen" är att jag dragit ner på mina utgifter där det går för att kunna lönearbeta så lite som möjligt (för tillfället halvtid). Jag skulle kunna göra mycket mer, men tills vidare har jag valt att stanna på den nivån som jag är på nu, vilket betyder att jag ibland konsumerar saker (datordelar) utöver grundbehoven (mat, boende och ett minimum av kläder).

Det finns mycket roligt som är gratis, men som å andra sidan kräver engagemang/energi/envishet, vilket kan vara en nog så stor tröskel att ta sig över.

5 juli 2010, 10:46
Medlem
The advantages of extremism!

It makes you feel good, because it provides you with ememies!

5 juli 2010, 16:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.