Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Mactråden! :) 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Mactråden! :)
Har just skaffat en mac. Begagnad, bytt mot saker jag inte använder än!

Skapt som jag är började jag med att prova ordbehandlaren, skrev några meningar, stängde av och skruvade i sär den! :)

Den behöver mer minne, men det ser inte ut som om jag har mer av den sorten!

http://www.ifixit.com/

Hittar en fin macmeckarsite!

Nån annan här som kör mac? Och i så fall, kan denne förklara varför den vägrar köra både spotify och firefox (ja, för mac..)

/svantifikationen

24 juni 2010, 20:16
Moderator
Inlägg Re: Mactråden! :)
Kan bara bidra med en undran om mac:en är för gammal och firefoxversionen för ny på något sätt? På min vinternya macbook kör jag ff utan problem. När Mac bytte från Power- till Intel-processorer omkring 2008 (mellan OS 10.5 och 10.6) gjorde de inte den nya generationen kompatibel med den gamla utan vad jag förstår fick [alla? de flesta?] program också göras om.

En sajt för gamla programversioner: http://www.oldversion.com/

(Men kanske du redan har bättre koll på det här än jag...)

25 juni 2010, 03:37
Medlem
Inte på macsidan iaf!

Bra ide med gammal mjukvara! 2008, då är det nog en powerprocessor.

25 juni 2010, 09:41
Moderator
:oops: Borde inte svara på sånt här när det är sent på natten och jag inte orkar kolla ordentligt: Övergången till Intel verkar ha skett redan under 2006 för hårdvaran. Så kanske ligger ditt problem någon annanstans.

25 juni 2010, 15:20
Medlem
Klickar "Om den här datorn". PowerPC. Det är alltså INTE en intel.

25 juni 2010, 15:39
Moderator
Okej. Sabla Wikipediamuppar...

26 juni 2010, 15:50
Medlem
Jag kör PPC MAC till vardags, dock lider den bärbara av en del krämpor just nu och får vila... varför jag i skrivande stund kör Win XP :(

27 juni 2010, 01:53
Avslutat konto
Savanten Svante skrev:
Nån annan här som kör mac? Och i så fall, kan denne förklara varför den vägrar köra både spotify och firefox (ja, för mac..)

Är du säker på att det står "-Intosh" och inte "-Donald's" efter "Mac"? Det skulle förklara kompatibilitetsproblemen. ;)

27 juni 2010, 08:43
Medlem
Jag trodde att det bara var folk som inte är intresserade av det som finns inuti burken som köper Mac. :?

27 juni 2010, 12:47
Medlem
Timeless skrev:
Jag trodde att det bara var folk som inte är intresserade av det som finns inuti burken som köper Mac. :?

Kanske! Men jag är inte vanlig! :)

27 juni 2010, 14:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.