Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Hundvalp 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Hundvalp
Tänkte jag skulle säga hej och berätta att jag fått en ny familjemedlem,en hundvalp vid namn Bamse. Därav min tystnad här på forumet :) Nu bor vi 2 vuxna (sonen och jag) 2 hundar och 2 katter i 2 rum och kök :)

Sanna

27 maj 2009, 02:05
Medlem
Inlägg Re: Hundvalp
:)

Vilken ras e det på jycken?

27 maj 2009, 02:52
Medlem
En vild blandning :)
Närmare bestämt
Karelsk björnhund
Bordercollie
Collie
Bernersenner
Golden retriver

Med temperament efter sin mamma som är hälften Karelsk björnhund
och en mycket milt sinnelag efter sin far som är Golden retriver

De andra raserna finns bakåt i släkten.

Sanna

27 maj 2009, 06:25
Medlem
Nästan allt utom skalbagge då! :)

Hur är en såndär karelsk vovve? Känner inte till dom alls!

27 maj 2009, 06:50
Medlem
Dom är mellanstora och svarta, används av lapparna till björnjakt, eftersom de är egensinniga, orädda och intelligenta, och inte ger ger upp. De är trevliga men som sagt rätt egensinniga så jag får precis en sån hund jag vill ha. En hund som kan tänka själv, som inte bara hänger med flockledaren (mig då)

Sanna

27 maj 2009, 06:54
Medlem
Grattis till nytillskottet! Tycker att det låter som en spännande blandning. Och välkommen tillbaka, får jag lägga till.

Jag vill också ha en hund, men är rädd för att min tidigare pälsdjursallergi ska komma tillbaka. Fast en softcoated wheaten terrier skulle kanske kunna funka. De är ju lockiga och därmed inte allergena på samma sätt. Hade en kompis vars föräldrar hade en sån, så jag har nog funderat på det nu i tio år. Men en dag blir det av.

27 maj 2009, 10:06
Medlem
Tack och tack :)

Jag förstår rädslan att skaffa hund med pälsdjursallergi, och det är väl som du säger en avvägningsfråga. Jag vet de som klarat sk allergitrygga hundar och de som inte klarat det. Men du kanske kan få prova en period med någon annas hund innan du bestämmer dig. Det är ju som du säger mysigt med hund. Dels att man får en kompis man kan lita på, men också att man kommer ut i alla väder, något som betyder rätt mycket för mig som har en tendens att fastna inomhus annars.

Sanna

28 maj 2009, 23:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.