Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Ensamhet 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Ensamhet
Jag känner mig så ensam och deppig. Jag har varit hyfsat produktiv det senaste dygnet, jag har samtidigt varit väldigt aktiv i mitt sociala kontaktsökande. Ensamheten blir så mycket mer påtaglig när jag försöker göra någonting åt den än när jag håller mig sysselsatt på annat håll. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag tycker att jag är modig och spottar på all rädsla och alla hämningar och sträcker ut handen till mina medmänniskor, men det känns hela tiden som att det är en osynlig vägg mellan oss. Jag vet inte vad jag skall hitta på. Jag har inga öl och det är för tidigt för att däcka på Imovane. Jag orkar inte jobba mer idag. Jag känner ingen som helst lust att spela datorspel.

Det sägs att någon undersökning konstaterat att Smiths/Morrissey är den populäraste musiken att ta livet av sig till. Jag vet inte om det stämmer. Om jag hade stake nog att ta livet av mig så skulle jag nog föredra Morrissey.

Jag tänker spontant att det kunde vara schyst att gå ut och ta ett par öl och titta på de glada och lyckade människorna som lite inspiration, kanske träffa på mitt luder till livspartner, ta en Imovane när klockan börjar närma sig 21 och försöka vara hemma till kl. 22 och somna in.

Är det någon som vill dela med sig av bra strategier för att tackla ångest och livsleda? Tips mottages tacksamt.

13 maj 2010, 19:21
Medlem
Inlägg Re: Ensamhet
Låter jättejobbigt.
Har inga konkreta råd att komma med men det du föreslår själv låter väl vettigt. Gå ut och "umgås" med folk och sedan hem och sova.
Eller träffa din sambo.
Det värsta brukar vara att sitta kvar hemma och inte göra något.

13 maj 2010, 19:37
Medlem
Det enda sättet för mig just nu är att hålla mig borta från de lyckade människorna och ägna mig åt mina intressen. Det är bara när jag är sysslolös eller beblandar mig med folket som jag kan känna mig ensam och misslyckad.

Det bästa tipset är dock att inte göra som jag, utan istället att utsätta sig för människor så mycket man orkar.

Edit:
Vad är din sambo för typ? Social eller inte?

13 maj 2010, 19:59
Medlem
Att gå in på en chatt kan också lätta på ensamheten för en stund. Nu har vi ingen här men det finns ju andra ställen, FB har väl en som jag inte har varit på på fyra år men ändå.
Det bästa vore så klart en chatt på forumet.
Kan någon fixa?

13 maj 2010, 20:13
F.d. exec
CodeRedAlert skrev:
Låter jättejobbigt.
Har inga konkreta råd att komma med men det du föreslår själv låter väl vettigt. Gå ut och "umgås" med folk och sedan hem och sova.
Eller träffa din sambo.
Det värsta brukar vara att sitta kvar hemma och inte göra något.

Tack för ditt stöd. En enkel plan med en enkel lösning är inte alltid att förakta. Jag tryckte ner 3 stora starka, en Imovane, en till öl, en jägershot och en 6:a whiskey (i kornologisk ordning). Det är tur att tunnelbanan vänder här ute i skogen där jag bor, annars hade jag förmodligen somnat in 5 minuter från avfärd och förblivit sovande. Det stör mig inte det minsta att vara ensam och misslyckad längre. Det enda om stör mig är att min säng inte lockat mig till sig och omfamnat mig än.

Jag tror till och med att jag är i skick att lägga in en asexuell stöt på CodeRedAlert här (så håll tummarna för att PM-inkorgen redan är full).

13 maj 2010, 22:08
Medlem
Haha! Jag har inte varit så duktig med att svara på pm senaste dagarna men lovar att skärpa till mig i fortsättningen.

Däremot blir jag lite orolig över dina alkoholvanor, exec. Aldrig bra att dränka sina sorger....har du koll på att det inte går överstyr?

13 maj 2010, 22:20
F.d. exec
Schueberird skrev:
Vad är din sambo för typ? Social eller inte?

Det undrar jag över varje dag. Jag fick just ett telefonsamtal med innebörden att jag skulle göra mig redo för **** Moderator: Censurerar bort intima detaljer på execs egen begäran // Moderator sugmundfreud

13 maj 2010, 22:25
F.d. exec
CodeRedAlert skrev:
Haha! Jag har inte varit så duktig med att svara på pm senaste dagarna men lovar att skärpa till mig i fortsättningen.

Däremot blir jag lite orolig över dina alkoholvanor, exec. Aldrig bra att dränka sina sorger....har du koll på att det inte går överstyr?

Bland mina utmaningar i livet så är alkoholism den minsta. Det kan du skriva upp att jag sagt.

13 maj 2010, 22:27
F.d. exec
Jag och de med de andra krogludrena jublar.
Bild

Bild

Bild

13 maj 2010, 22:34
Medlem
Du och din "sambo" verkar ha en ganska speciell relation!?

13 maj 2010, 22:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.