Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-31
Idag så tränade jag i 55 minuter på crosstrainern på Friskis & Svettis. Jag brände ~650 kalorier och tillryggalade ca. 6,3 km. Jag hade bråttom vidare så jag hann inte registrera slutvärdena så noga.


31 maj 2010, 20:14
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-06-01
Idag tränade jag 60 minuter på Friskis & Svettis Kungsholmens crosstrainer kl. 1230-1330. Jag brände 810 kalorier och tillryggalade 8,3 km i genomsnitt på level 14.


1 juni 2010, 20:45
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-06-02
Idag så tränade jag 47 minuter på crosstrainern på Friskis & Svettis Kungsholmen. Jag tillryggalade 5,4 km under tiden och brände 585 kalorier. Det var inte av lathet som jag drog ner på tiden -- jag hade brottom till ett besök hos Ortopedmottagningen på St Göran för mitt brutna nyckelben.


2 juni 2010, 23:29
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tränade igår, till slut. Flera dagar sedan senaste gången. :(
Det verkar vara hormonellt, den här träningsivern och sockersuget. Jag skyller på det iaf.
Efter mens kommer jag igång fram tills ägglossning och sedan är det det omvända som gäller fram till mens igen.

Tränade kondition fast inte så överdrivet och sedan lite styrka i diverse utföranden.
Ingen träningsvärk whatsoever så tog inte i ordentligt.

Men.
Jag räknar med att sätta igång efter imorgon igen. I slutet av nästa vecka måste jag vara fit.


3 juni 2010, 09:23
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Planen är att jag imorgon ska knata iväg till grannbyn och sedan cykla hem. Det som talar emot är att jag inte har sovit och ätit så mycket den senaste veckan och det som talar för är att jag trots allt är en van vandrare.


4 juni 2010, 13:09
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränat idag efter en veckas uppehåll.

Gjorde illa mig i låret på träningen sist så jag har inte kunnat träna.

Slog personbästa på crosstrainern, 54 min och 1000 kcal vilket kändes bra.

Styrketräning efter det och avslutade med 16 min på cykel.


4 juni 2010, 18:24
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-06-05
Idag så tränade jag 60 minuter på crosstrainern på level 15, tillryggalade 8,1 km och brände 830 kalorier.


5 juni 2010, 20:21
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag knatade jag till grannbyn (20 km) och cyklade tillbaka (22 km).

På kartan fanns det två stigar som båda ledde fram till samma punkt - jag valde fel stig:
Bild
Stigen visade sig vara en skidled och skidleder går ofta genom sankmarker (antagligen för att det är öppnare där och snön kommer åt lättare). Leran stänkte upp till knäna:
Bild
När jag väl tagit mig igenom första sankmarken lämnade jag stigen till förmån för torrare omgivande marker och gick på kompass ett tag tills jag kom fram till den andra, lerfria stigen.


5 juni 2010, 22:39
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det var inte illa, Schueberird!
Egentligen har jag ingen aning om avstånd osv. så 20km säger mig mycket lite. Men jag är duktig på att...rita ögon iaf.
Det var säkert en riktig strapats dock!

Ni andra två är irriterande duktiga med.
Jag skulle ju börja efter imorgon vilket är idag. Men jag förflyttar det till imorgon. ;)


6 juni 2010, 00:10
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Egentligen har jag ingen aning om avstånd osv. så 20km säger mig mycket lite.


Det beror alldeles på hur fort man går/cyklar och hur terrängen är beskaffad. Det spelar ingen större roll för min del om någon blir imponerad eller inte; jag rapporterar bara.

CodeRedAlert skrev:
Jag skulle ju börja efter imorgon vilket är idag. Men jag förflyttar det till imorgon. ;)


Slappt! 8-)

Du får väl rita en massa ögon i tokfart istället; några nanokalorier blir det väl...


6 juni 2010, 13:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.