Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
Citera:
Citera:

lillsanna skrev:
Jag har varit synnerligen kantstött de sista åren, kanske mer än de flesta för man mår inte så särskilt bra av att ens dotter hoppar framför pendeln och dör.

Citera:
Nallen skrev:
Det är ditt problem, inte vårt! Så sluta dra upp det som ett pseudoargument i var och varannan djävla tråd. Det är ytterst sällan det faktiskt är relevant.

För att klargöra det hela så svarade jag på detta inlägg

Ufo skrev:
AF verkar rikta sig till de som lätt blir kantstötta.
Man får inte vara för hårdhänt med porslinsdockor.

Och med tanke på frågeställning tråden handlar om så var det helt relevant med mitt svar.

För att förtydliga.

Jag fick en varning efter att ha reagerat med ett smärre tuppjuck när forummedlem xxx meddelade att nu tänkte hon ta livet av sig pga något jag sagt. Jag talade om för xxx vad jag ansåg om det hon just sagt till mig.

Jag fick en varning.

Försökte prata med admin om saken men fick ingen som helst förståelse för att jag faktiskt mådde skitdåligt av att bli anklagad att vara den som är det sista som får någon att göra verklighet av hoten att ta livet av sig, när man nyligen mist sin dotter i just ett självmord. Något vår admin uppenbarligen inte kunde och Liebert brydde sig inte överhuvudtaget .
Jag anmälde xxx inlägg efter det ( och jag skulle aldrig ha anmält det om det inte varit just för den där regelrätta vidriga varningen)

Slutresultatet blev att min varning stod kvar och xxx fick en liten tillsägelse, sen startade man en pengainsamling för att köpa blommor åt xxx som gjort allvar av sina sista ord till mig.

Så jag anser faktiskt inte att
AF verkar rikta sig till de som lätt blir kantstötta. Iallafall har jag inte blivit behandlad som en sådan där någon gång.

Precis detta var det jag avsåg i mitt inlägg, och det platsade utmärkt i sammanhanget pga trådens ämne, inte som du ansåg att jag drog upp det som ett pseudoargument i var och varannan djävla tråd, vilket jag faktiskt inte gör. Iallafall inte om det inte rakt av berör mig på ett sätt som får mig att känna att mina tankar faktiskt platsar just på den tråden.

Oavsett vad du tror så är jag faktiskt inte den som springer med håven och vill att folk ska tycka synd om mig, snarare tvärtom faktiskt. Men en aspergare borde faktiskt kunna läsa det som skrivs utan att lägga en massa värderingar i det man skriver, för då blir det som sagt taget ur sitt sammanhang.

6 februari 2010, 20:37
Medlem
Asmix skrev:
rdos skrev:
Medan Asmix jollrade om trollande och andra oväsentligheter så skrev rdos ett inlägg om "medfödd social gramatik" och postade en referens till Marc Segars "survival guide" till ett professionellt forum. :mrgreen:

Den informationen var väl inte mycket mer värd än att jag mellan varven var på toa och sket! :mrgreen:

Jo, faktiskt, eftersom den påverkar attityden till AS. Vi hade nyligen en diskussion kring neandertalsteorin oxå, där flera professionella medverkade och en del ställde sig på min sida.

Men dina skitar lär ju inte spela någon större roll i sammanhanget, lika lite som ditt spekulerande på kammaren. :mrgreen:

6 februari 2010, 20:38
Medlem
Asmix skrev:
Jag är emellertid inte alls så säker som du tycks vara att den dynga som sprids på detta forum är så ofarlig.
Ok ställ dig frågorna.
Vilka professorer rekommenderar detta forum?
Vilka statligt sanktionerade organ rekommenderar forumet?

6 februari 2010, 20:41
Medlem
Ufo har rätt. Asmix borde vara mycket mer oroad över all dynga jag sprider till professionella inom forskningen. Risken finns ju att de tar den på allvar. :mrgreen:

6 februari 2010, 20:43
Medlem
Ufo skrev:
Asmix skrev:
Jag är emellertid inte alls så säker som du tycks vara att den dynga som sprids på detta forum är så ofarlig.
Ok ställ dig frågorna.
Vilka professorer rekommenderar detta forum?
Vilka statligt sanktionerade organ rekommenderar forumet?

"Vi är konstiga, vi är anarkister och vi passar inte in."

Forumets nya slogan?

6 februari 2010, 20:48
Moderator
Asmix skrev:
Ufo skrev:
Asmix skrev:
Skämta går an. Någonstans ifrån hämtas dock skämten.

Men det var inget skämt. Oavsett vilka grupper man tittar på så finns det avarter.
Det är ingen som på allvar bygger sig en uppfattning om aspergare baserat på vad ett par skriver i ett forum.
Det är låtsaspåsigförståare som sprider dynga. En dynga de idag får av tanter o annat lössläppt folk.
Och när dessa självutnämda "proffs" får utrymme i press, då kan gruppen som helhet bli skadad.

Visst är det många som sprider dynga. Jag håller med om att det alltid går att diskutera vilken dynga som är värst. Jag är emellertid inte alls så säker som du tycks vara att den dynga som sprids på detta forum är så ofarlig. Läckage härifrån kan nog sprida en rätt oangenäm odör. Vi lever i tider med nya kanaler för hur folk bildar sig sina uppfattningar.

Jag vill alltså varna för en för lössläppt attityd. Det kan straffa sig i längden. Sedan kan jag hålla med om att det är svåra avväganden för dem som har att ta ställning till hur fritt fram det ska vara att sprida dynga internt - dynga som alltså riskerar att hamna på avvägar.

Instämmer.

Därav min "förföljelse" av idéer sådana som rdos'. Vad jag har sett har sådana idéer ett avsevärt inflytande på nätet, och inte bara bland dumskallar utan också bland vettiga eller från början vettiga personer som helt enkelt saknar de grundkunskaper som det är lätt för de flesta här och på AF att ta för givna. Offentliga sanningar (med genomslag i vård, i journalistik och för enskilda) bildas inte bara bland professorer eller i statligt sanktionerade organ. (Och kanske än mindre självbilder.)

Senast redigerad av Zombie 6 februari 2010, 20:54, redigerad totalt 1 gång.

6 februari 2010, 20:52
Medlem
Savanten Svante skrev:
"Vi är konstiga, vi är anarkister och vi passar inte in."

Forumets nya slogan?

Det är ok för mig. :mrgreen:

6 februari 2010, 20:53
Medlem
rdos skrev:
Ufo har rätt. Asmix borde vara mycket mer oroad över all dynga jag sprider till professionella inom forskningen. Risken finns ju att de tar den på allvar. :mrgreen:

Javisst, om man nu är rädd för din sanning, så borde de väl hellre hindra dig från att prata med de som i sin tur undervisar tanterna.

6 februari 2010, 20:53
Medlem
Zombie skrev:
Därav min "förföljelse" av idéer sådana som rdos'. Vad jag har sett har sådana idéer ett avsevärt inflytande på nätet, och inte bara bland dumskallar utan också bland vettiga eller från början vettiga personer som helt enkelt saknar de grundkunskaper som det är lätt för de flesta här och på AF att ta för givna. Offentliga sanningar (med genomslag i vård, i journalistik och för enskilda) bildas inte bara bland professorer eller i statligt sanktionerade organ. (Och kanske än mindre självbilder.)

Du verkar lyckas ganska dåligt med din förföljelse, Zombie. :mrgreen:

Kalla fakta:
* Neandertalsteorin har omkring 3000 besökare per månad.
* Det är fortfarande 150-200 personer per dag som gör Aspie-quiz
* Mina professionella kontakter har ökat ifrån 1-2 för några år sedan till 3-4 idag.
* Jag hade stort genomslag på Awares konferensen.
* Jag är involverad i en artikel om religion och AS för en konferens till hösten.

Hur tänker du dig att få lite bättre framgång i din förföljelse? :lol:

Det enda PK-maffian egentligen lyckats med är att tysta mig på AF-forum, men det betyder ju inte så mycket eftersom få eller inga professionella hänger där.

6 februari 2010, 21:04
Moderator
Ja, du trivs bland de framgångsrika foliehattarna. Vilken nyhet.

6 februari 2010, 21:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.