Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Nästa
Är du rasist? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Är du rasist?
Precis, torra som fnöske.

Inte fel att vara så, absolut inte! All respekt för olika personligheter.

Men när man är en sådan och tycker sig stå över andra för att man är så behärskad att man aldrig säger någonting... Då blir jag äcklad. Usch, jag tål det bara inte. Vet att jag borde hålla käft, men äckelkänslorna blir så kraftiga.

Jag blir äcklad för att jag vet att sådana människor innerst inne bär på mycket frustration. Deras behärskade yttre döljer vidrigheter. Såsom exempelvis kvinnohat, mycket vanligt. De behöver hålla sig så privata för att smutsen inte ska rinna ut. Den seriösa fasaden behövs för att dölja vilka vidriga människor som finns där under.

Jag respekterar en öppet vidrig människa mer.

12 februari 2010, 02:54
Medlem
När en moderator uttalar sig så sätter det tydligt nivån för det här forumet. Här ska man vara öppet vidrig för att passa in.

12 februari 2010, 08:40
Medlem
Angående vilka som är "grisar", och kommentarer om mods på AF, så är nog min åsikt att Titti är en utmärkt moderator/admin (hon gör nästan aldrig något direkt fel, även om jag inte alltid håller med henne). Det är när Liebert plötsligt hoppar in själv som det allt som oftast blir fel och horribelt. Det vore bra mycket bättre om han stängde av sig själv ifrån moderatorfunktionen. :mrgreen:

Mats är en trevlig prick IRL, även om han kan vara lite jobbig online emellanåt.

12 februari 2010, 09:32
Medlem
Mats skrev:
När en moderator uttalar sig så sätter det tydligt nivån för det här forumet. Här ska man vara öppet vidrig för att passa in.

Njäee, så skrev nog inte sugis. Hon skrev att det var bättre att vara vidrig än hopplöst anpassningsbar (tror jag iaf). Själv tycker jag väl att nivån är väl låg här ibland, men att kommunikationsstilen är superb. Trivs som fisken i vattnet med hur folk uttrycker sig här, även om vissa kanske borde censurerat sig på några punkter.

12 februari 2010, 09:36
Avslutat konto
Mats börjar säkert gråta av indignation om någon uttrycker sig rasistiskt på bussen. En riktig äckelsvenne.

Nej, tacka vet jag tyskar.

12 februari 2010, 11:14
Medlem
Mats skrev:

För egen del ser jag det som att "här får även socialt opassande kommentarer plats".

Och det kan vara nog så viktigt för en aspie!

12 februari 2010, 11:17
Medlem
Mats skrev:

Ptja, varför inte passa på, alla outcasts från Aspergerforum samlas här 8-). Passa in och passa in.... Jag gillar inte anpassning, det är ingenting jag står för.

Jag kände mig angripen och svarade upp.

Alla som vill vara hemligt vidriga får vara det hur mycket de vill, men de får också tåla kritik eftersom det inte finns någon dagistantmentalitet bland de som sköter forumet.

Ner med dagistantismen, fram för mångfalden, inklusive de mindre rumsrena aspergersjuklingarna, det är min paroll snarare än döda alla porslinsdockor.

12 februari 2010, 11:37
Medlem
tor skrev:
När det gäller nivån som det här forumet fått, instämmer jag med Mats.
Lite synd för den allmänna utvecklingen som asperger-rörelsen tar.
Jag har inga ambitioner att förändra. Jag har mina egna projekt att syssla med.

Det här stör mig.
Det är du tor som pratat mest om diversitet. Att omgivningen måste anpassa sig till oss med AS.
Vilken diversitet är det du pratar om?

Du får mig att accosiera de de förstående homofober som vill värna om de homosexuellas rättigheter genom att "bota" dem ifrån deras läggning.

Du har sjunkigt i mina ögon.

12 februari 2010, 14:00
Medlem
Savanten Svante skrev:
Mats skrev:

För egen del ser jag det som att "här får även socialt opassande kommentarer plats".

Och det kan vara nog så viktigt för en aspie!

Precis! Tack och amen!

12 februari 2010, 16:01
Medlem
tor skrev:
När det gäller nivån som det här forumet fått, instämmer jag med Mats.
Lite synd för den allmänna utvecklingen som asperger-rörelsen tar.
Jag har inga ambitioner att förändra. Jag har mina egna projekt att syssla med.

Jag tar mig friheten att citera din hemsida.

"Vi finns - och gillar du inte oss så är det ditt problem."

12 februari 2010, 16:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.