Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ja, det är ju själva poängen, eftersom det handlar om att få input från några som inte är avtrubbade, så att man får en chans att se på det man jobbar med ur ett annat perspektiv.

Ikväll har jag lagt till en extra övervakningskamera på ett ställe, för vilket vakterna inte räckte till, och fixat en hel del grejer kring det, men en sak återstår fortfarande att få att fungera som jag vill, fast det fortsätter jag med imorgon.


9 juni 2014, 00:56
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ah, då fattar jag hur du menade.


9 juni 2014, 01:00
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Man kan kan ju dessutom vara avtrubbad åt andra hållet - eller vara avtrubbad på olika sätt för olika detaljer, etc...


9 juni 2014, 01:07
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Sant. Som med texter.


9 juni 2014, 01:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Mhm.

Idag har jag lagt till en liten, liten utbyggnad och flyttat dörrar lite hit och dit och på så sätt lyckats få in två vakter till. Jag har även micklat med en specialeffekt som strular lite på grund av att vakterna blir förvirrade om de befinner sig inuti ett annat objekt, så jag måste dela upp det objektet i två delar (det handlar alltså om våningssängar), men det får bli imorgon - och då ska jag också lägga in de extra två vakterna och förhoppningsvis bli klar med den strulande specialeffekten, så att jag kan pricka av den sista delen av den.


10 juni 2014, 03:32
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det blev inget dromeddande (det här ordet fördes in i SAOL i samma stund som jag kom på det - det vill säga nu) idag, eftersom en väldig musikalisk inspiration kom i vägen.


10 juni 2014, 19:17
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Häromdagen kom jag på en idé för att göra den slutliga flykten intressantare och straffa den spelare som håller sig passiv alltför länge och inte är uppmärksam på sin omgivning. Problemet är att den troligen kommer kräva en del extra celler anspråk - celler som jag kanske inte har tillgång till just nu och alltså måste göra tillgängliga först genom att spara celler på något annat ställe, antingen genom att optimera terrängen eller förenkla den.


14 juni 2014, 18:41
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag reducerat cellantalet en aning, fått in några extra rum plus en extra in-/utgång och utfört några inledande tester för för den strulande specialeffekten (jag kommer bli tvungen att antingen förenkla eller komplicera litegrann).


19 juni 2014, 21:30
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Igår löste jag problemet med vakternas våningssängar, justerade några objekt i Anim8or och lade till några detaljer. Idag har jag börjat fixa de sovande vakternas olika reaktioner när larmet går: En del stannar ungefär där de är, några springer till larmets källa (vilken kan variera) via olika vägar, några vänder tillbaka efter att de lugnat ner sig medan andra posterar sig eller börjar patrullera. Det kan också tänkas hända något extra om spelaren stänger av ett utlöst larm, men vad, om något alls, har jag inte bestämt än (några av vakterna kanske återvänder, medan andra stannar kvar).


25 juni 2014, 18:21
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
I dag har jag slutfört de sovande vakternas larmreaktioner och nu återstår bara att ge spelaren möjlighet att nollställa larmet plus att jag behöver koppla ihop allt.

Jag funderar på om vakterna ska kunna starta larmet manuellt (om de ser spelaren), men det kanske blir för svårt för spelaren då!? En kompromiss skulle kunna vara att implementera det enbart på högsta svårighetsgraden och förklara avsaknaden av det på det lägre svårighetsgraderna med att det är trasigt (eller dylikt).


28 juni 2014, 21:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron