Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har för tillfället ont i en stortå, så jag har lite svårt att gå, men jag hoppas det går över snart.


19 januari 2015, 16:50
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hoppas det gått över nu.

Idag har jag utövat både pilates och yoga. Det var skönt. Bortsett från vissa krampinducerande övningar med pilatesbollen då.


30 januari 2015, 00:33
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Åter igång med StrongLiftsstyrketräningsprogrammet med två pass denna vecka efter en veckas uppehåll pga krånglande rygg till följd av överentusiastiskt marklyftande. Svalde stoltheten och gick ner 20 kilo i belastning från såväl djupa benböj som marklyft (båda tidigare på 5 x 5 80 kg resp 1 x 5 80 kg), men ligger kvar på 5 x 5 60 kilo på bänkpress och t o m ökade på 2,5 vardera på stående ryggdrag (till 5 x 5 52,5 kg) och militärpress (till 5 x 5 32,5 kg). Inga problem med ryggen efter de två senaste gångerna och jag har inte tappat nämnvärt i muskelstyrka Vilket faktiskt får mig att känna hyfsat nöjd med mig själv ändå. :15: Ska på't igen idag, fredag! Känner mig taggad! :02:

Yogafuskandet och vanlig hederlig bonnig konditionsträning (helst simning) får däremot vänta lite till dess att jag har mer tid. Mycket nu... :33:


30 januari 2015, 01:28
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Hoppas det gått över nu.


Nja, det är mycket bättre nu, men inte helt bra. Jag vet inte riktigt hur det kan ha gått till, men jag kan tänka mig att det på något sätt kan kopplas ihop med att jag jobbat som en dåre med mitt opera magna på sistone.


30 januari 2015, 05:12
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag är nog lite gravid igen. Hoppas det går över.


31 januari 2015, 01:56
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Liiiiite gravid? :10:


31 januari 2015, 02:06
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Jag är nog lite gravid igen. Hoppas det går över.


Asså, du vet sådana där grejer som de uppfann för typ hundra år sedan; vad heter de nu igen... jo, preventivmedel var det.


31 januari 2015, 04:35
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Liiiiite gravid? :10:

Ja så där som man är dagarna innan mens - när man inte vet om man är eller inte och känner sig extremt motverad att äta godsaker och göra allt annat än träna.


31 januari 2015, 17:40
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ah, du väntar Schrödingers bebis. :geek:

Idag har det inte blivit många knop gjorda. Jag somnade om och vaknade... efter 14. :shock:


31 januari 2015, 18:39
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag blev det smyginvigning av min stortå, vilket gick rätt bra, men vi får se hur det känns imorgon.


31 januari 2015, 23:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron