Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade. Bra.


9 januari 2015, 00:41
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Aaaaaaaaj! :twisted: Det var nog ingen bra idé att köra djupa benböj 5 x 5 med 70 kilo på skivstången efter 2 veckors jul- och nyårsuppehåll, trots att jag insåg min begränsning och gick ner från mina tidigare 77,5 kilo.... :roll: Borde ha gått ner till 60 kilo inser jag nu i efterhand.

Konstigt nog så gick det alldeles utmärkt att gå ner bara 5 kilo på bänkpress, från 65 till 60 kilo, trots att jag har förhållandevis klen armstyrka i förhållande till min längd och kroppsstorlek, men desto starkare ben och rygg.

Å andra sidan har jag nu ett kvitto på StrongLiftsprogrammet utsaga verkligen stämmer: 5 x 5-pass med djupa benböj med hyfsad hög belastning är BRUTALT tungt och hypereffektivt för både benens, ryggens och bukens muskulatur och stora muskelgrupper - förutsatt att denna "kungen av tunga styrketräningsövningar" görs på rätt sätt. :02:

Får nog vänta till på måndag innan jag är på't igen... :07:


9 januari 2015, 15:40
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Efter mer än en månads inaktivitet (delvis pga sjukdom, men inte bara) har jag nu tränat core och zumba. Det var en skön genomkörare. Det var dags, för jag började känna av ryggont och stelhet i axlar och nacke.


11 januari 2015, 18:07
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade igår också och fick rejält med träningsvärk. Alltså REJÄÄÄÄÄLT. :21:
Men det börjar släppa nu.


11 januari 2015, 23:37
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag befarade att jag skulle vara alldeles mörbultad idag, men det är inte alls farligt. Det blir nog värre imorgon. Om jag inte mjukar upp mig med yoga idag förstås... Måtte det finnas platser kvar!


12 januari 2015, 08:33
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det fanns fler platser kvar nu än igår kväll. :)


12 januari 2015, 08:35
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Aaaaaaj, träningsvärk!


13 januari 2015, 10:38
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade igår igen.
Och i förrgår bar jag hem ett akvarium. Eller hem till mamma då men bar är nyckelordet. Det var träning det.

Vad duktiga vi är!!
Bra början på träningsåret 2015.


14 januari 2015, 19:28
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jajamen. :) Fast det finns risk att en deadline sabbar den här veckans återstående träning... Ännu ett skäl att faktiskt jobba vidare senare ikväll, så att jag kanske kan komma iväg på träning imorgon ändå.


14 januari 2015, 19:51
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Fick till ett hemmayogapass på morgonen för första gången på länge. Förvånande nog gick övningarna bättre än vanligt, så min andra träning ger nog resultat även på den fronten. :) Projekt boosta serotoninproduktionen är i full gång.

Det här innebär tyvärr sen start på arbetsdagen, men jag skall ju bara jobba fyra timmar så det hinns nog med.


19 januari 2015, 11:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron