Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag hade också ett uppehåll på...två dagar! Det blev inte mer än så...nej tre förresten men i allafall.

Idag blev det kondition ca. 35min och sedan styrketräning i ca 20 min. till. Hann inte gå igenom hela kroppen.

Det känns som att crosstrainern är för låg för mig. Jag är ju rätt lång(175cm). Om jag inte håller i handtagen utan bara kör med fotgrejerna så funkar det bättre, märkte jag idag.
De kanske är gjorda för kortare människor än mig. :roll:

Känns skönt att vara på´t igen!


26 maj 2010, 18:54
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:

Det känns som att crosstrainern är för låg för mig. Jag är ju rätt lång(175cm). Om jag inte håller i handtagen utan bara kör med fotgrejerna så funkar det bättre, märkte jag idag.
De kanske är gjorda för kortare människor än mig. :roll:

!


Så kör jag med, orkar betydligt länge om man inte rör armarna.


26 maj 2010, 19:15
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Aha! Därför hade jag kunnat fortsätta i en evighet på crosstrainern sist, fattade aldrig att det är lättare utan att hålla i med händerna. ;)

Idag har jag promenerat runt på Söder och beundrat kolonilotterna längs stranden. Det var mest en nöjespromenad i sakta mak men ändå.
Allt räknas.


27 maj 2010, 20:19
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-27
Idag så gick jag 6,8 km under 60 minuter på Friskis & Svettis Farsta kl. 11. Det gjorde ont, men det gick.

Mitt knäckta nyckelben:
Bild

Resten av dagen har jag arbetat som ett svin. Ett elektrikersvin. Sjukt jobbigt, men skönt att göra något handgripligt. Såg en biljakt som urartat påväg hem från jobbet också!
Bild


27 maj 2010, 21:15
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Aha! Därför hade jag kunnat fortsätta i en evighet på crosstrainern sist, fattade aldrig att det är lättare utan att hålla i med händerna. ;)




Pulsen ökar betydligt snabbare när man anstränger sig med armarna vilket gör att mjölksyran kommer snabbare.




Tog ett rejält pass idag med. Hjöde tiden på CT till 48 min, målet är som sagt en timme. Kommer att nå 1 Mcal vid 52-53 minuter vilket vore fint.
Finner det rätt kul att ha koll på siffrorna på CTn, att nå vissa gränser under passet.

Känt av lite smärta i ena axeln/överarmen som går sig gällande under stryketräning.

Har börjat köra hårt på abdominalcrunchern vilket gett mig rejäl träningsvärk i magen. Har lätt att fuska med magmusklerna för att det är så jäkla jobbigt att träna dom på crunchern. Situps gör sitt till det med.



Funderar lite på att börja dra i mig Kreatin. Kört med det till och från och det är riktigt behagligt, märker av mer ork och styrka rätt snabbt och skönt känsla på nåt sätt när musklerna blir större. Nackdelen är att man går upp några kilo i vikt pga att musklerna binder mycket vatten då.


27 maj 2010, 23:15
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Kreatin? Min sambo har det i skåpet.

Har testat några gånger men blir så uppvätskad på en gång. Ökar inte den testoteronnivåerna också?

Jag ska köra på adzukibönor istället.

(Herregud, är helt hög ju.)


28 maj 2010, 11:18
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade kondition - halvhjärtat och styrka lite mer seriöst.

However, efterföljande fotosession inne i omklädningsrummet talar sitt tydliga språk: Jag är lite tjock igen.
Den här gången är det inte ens ett skämt.

Men jag känner mig inte så nedslagen. Mitt mål är inte att bli trådsmal utan...vad är mitt mål? Har glömt bort vad det var men huvudsaken är att jag trivs, träning är roligt igen.

(Är det här en så kallad bortförklaring/försvarsmekanism?) ;)

Hur långt har ni andra kommit?


28 maj 2010, 19:24
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det är trevligare när andra tränar än när man gör det själv. Det allra bästa är när jag och dottern går och fikar medan frugan och sonen sliter på gym. :mrgreen: :D


28 maj 2010, 20:18
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-28
Jag tränade på crosstrainern, level 10/25, i 64 minuter på Friskis & Svettis Farsta idag kl. 11. Enligt uppgift tillryggalade jag 8 km och brände 748 kalorier.


28 maj 2010, 21:19
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-29
Idag så tränade jag i 62 minuter på crosstrainer hos Friskis & Svettis Farsta kl. 12. Jag tillryggalade 8,4 km och brände 800 kalorier.


29 maj 2010, 21:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.