Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
Ufo skrev:
Vilken enkelspårig fråga. Vilket värde pratar du om? Det finns många typer av värde en människa kan ha.

Det var liksom precis det jag ville ta reda på, hur Zombie och andra ser på just det.

6 februari 2010, 20:08
Medlem
rdos skrev:
Ni kan väl som alternativ identifiera er som de ni är, dvs NTs? :mrgreen:

rdos skrev:
Faktiskt inte. Jag vet vad som är kopplat till neurodiversitet och vad som inte är det. Minns att jag testat snart 2000 olika drag i Aspie-quiz. Dina spekulationer ger jag inget för i det sammanhanget. De är faktiskt inget värda.

rdos skrev:
Inte alls. Se ovan. Till skillnad ifrån dig så bygger min uppfattning inte på de drag jag själv har, eller som jag helst vill tillskriva kollektivet utifrån vad som passar mig själv, utan på vetenskaplig metod.

Nonsens och åter nonsens. Det är vad du har att bjuda. Men det är nu inget nytt.

Det blir inte bättre hur många gånger du försöker påstå dig om att använda dig av vetenskapliga metoder. De blir inte ett dugg mer vetenskapliga för det.

6 februari 2010, 20:09
Medlem
Favorit i repris:

Asmix skrev:
bla bla

6 februari 2010, 20:12
Medlem
Asmix skrev:
Ufo skrev:
Men snälla, det där tror du väl inte på själv.
Det är Hasse Aro och aftonbladet som undervisar samhället. Ingen annan.

Skämta går an. Någonstans ifrån hämtas dock skämten.

Men det var inget skämt. Oavsett vilka grupper man tittar på så finns det avarter.
Det är ingen som på allvar bygger sig en uppfattning om aspergare baserat på vad ett par skriver i ett forum.
Det är låtsaspåsigförståare som sprider dynga. En dynga de idag får av tanter o annat lössläppt folk.
Och när dessa självutnämda "proffs" får utrymme i press, då kan gruppen som helhet bli skadad.

6 februari 2010, 20:13
Medlem
Josef3 skrev:
Jag tror jag träffade ganska rätt. Du är ett troll och din ovilja att dela med dig av erfarenheter och konkreta exempel bekräftar bara det.

Här hänger inte jag med.
Definitionen på troll http://sv.wikipedia.org/wiki/Internet_troll passar igentligen bättre in på dig josef.

6 februari 2010, 20:18
Medlem
Josef3 skrev:
Jag tror jag träffade ganska rätt. Du är ett troll och din ovilja att dela med dig av erfarenheter och konkreta exempel bekräftar bara det.

Skaffa en flickvän istället ditt missfoster. Nej förslåt, jag glömde, du är ju inte evolutionärt kapabel till att attrahera andra sexuellt. Du är för ful.

Träffa rätt? Har du inte upptäckt din alldeles egna trolltråd ännu? Där har du fått en fin bild att klistra in i andra trådar när du fått troll- eller stalkervittring, vilket du ju är helt fenomenal på, måste jag erkänna.

Jag har ingen anledning att för dig berätta om mina kärleksrelationer eller om mina barn.

Du bevisar bara än en gång att du är ett rent spektakel.

6 februari 2010, 20:19
Medlem
rdos skrev:
Favorit i repris:

Asmix skrev:
bla bla

Du för din del tycks fortsätta bräka som den värsta fårskalle. Är det en ren tillfällighet?

6 februari 2010, 20:23
Medlem
Medan Asmix jollrade om trollande och andra oväsentligheter så skrev rdos ett inlägg om "medfödd social gramatik" och postade en referens till Marc Segars "survival guide" till ett professionellt forum. :mrgreen:

6 februari 2010, 20:25
Medlem
Ufo skrev:
Asmix skrev:
Ufo skrev:
Men snälla, det där tror du väl inte på själv.
Det är Hasse Aro och aftonbladet som undervisar samhället. Ingen annan.

Skämta går an. Någonstans ifrån hämtas dock skämten.

Men det var inget skämt. Oavsett vilka grupper man tittar på så finns det avarter.
Det är ingen som på allvar bygger sig en uppfattning om aspergare baserat på vad ett par skriver i ett forum.
Det är låtsaspåsigförståare som sprider dynga. En dynga de idag får av tanter o annat lössläppt folk.
Och när dessa självutnämda "proffs" får utrymme i press, då kan gruppen som helhet bli skadad.

Visst är det många som sprider dynga. Jag håller med om att det alltid går att diskutera vilken dynga som är värst. Jag är emellertid inte alls så säker som du tycks vara att den dynga som sprids på detta forum är så ofarlig. Läckage härifrån kan nog sprida en rätt oangenäm odör. Vi lever i tider med nya kanaler för hur folk bildar sig sina uppfattningar.

Jag vill alltså varna för en för lössläppt attityd. Det kan straffa sig i längden. Sedan kan jag hålla med om att det är svåra avväganden för dem som har att ta ställning till hur fritt fram det ska vara att sprida dynga internt - dynga som alltså riskerar att hamna på avvägar.

6 februari 2010, 20:31
Medlem
rdos skrev:
Medan Asmix jollrade om trollande och andra oväsentligheter så skrev rdos ett inlägg om "medfödd social gramatik" och postade en referens till Marc Segars "survival guide" till ett professionellt forum. :mrgreen:

Den informationen var väl inte mycket mer värd än att jag mellan varven var på toa och sket! :mrgreen:

6 februari 2010, 20:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.