Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Författare |
Meddelande |
Inger
Medlem
|
Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Den var råare före din tid. Jag skulle kunna räkna upp ganska många som lämnat forumet efter mer eller mindre grova påhopp. Några har kommit tillbaka efter en tid men tassar på tå och är ständigt rädda att få skit så fort de skriver nåt, eller vågar bara skriva i Privata. En del som lämnat forumet har förklarat varför öppet på forumet efter påhopp (vilket några av oss fortfarande minns), andra har berättat det privat och många säger inget alls utan bara försvinner. Varför kan man då bara spekulera om. Men det är tillräckligt många som berättat varför för att motivera lite hårdare moderering. Förut var det ju rena vilda western och känsligare medlemmar for illa av det. Nu är AF inte världen utan ett forum för personer med NPF. Resten av världen är anpassad efter de starkaste, räcker inte det för dig? Du klarar ju inte själv av den? Du önskar ju själv att allt ska anpassas efter hur just DU fungerar?
|
24 oktober 2009, 02:12 |
|
|
Inger
Medlem
|
Jag har varit ute hela kvällen och ville bara svara på de frågor och kommentarer jag fått. Strax klar. Strunta i och läs tråden så länge så dör diskussionen säkert ut snart.
|
24 oktober 2009, 02:15 |
|
|
Kristofer
Medlem
|
Kaffegök FTW!
|
24 oktober 2009, 02:16 |
|
|
Inger
Medlem
|
Haha, jag kanske borde skicka en räkning. Men nä, jag tyckte bara det var så patetiskt att se hela tuffa gänget sitta här och gnälla som kärringar och kunde inte låta bli att kommentera. Men nu har jag sagt det jag ville och tänkte ägna morgondagen åt nåt vettigare. Godnatt!
|
24 oktober 2009, 02:21 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Hälsa Danne!
Kristofer: Finns gott om ställen där medlemmarna på AF diskuterar de bannade/somliga här. Nu senast såg jag att "Danne" slängde upp en tråd om hur "man ska bete sig", och hur "man inte skall bete sig". Har inte sett att han skrivit mitt nick ens, men det syns på långa vägar att det är mig han menar. Har för mig att han gjorde en "så här skulle du gjort-tråd", när ford fick en varning/bann med. Jävla fi*ta isåfall. Två gånger är ingen slump.
|
24 oktober 2009, 02:25 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Danne är inget troll alls, och det kan man nog se fort om man läser litet i hans inlägg. I det här fallet gjorde han samma misstag som så många av oss gör: hade inte läst ikapp tråden innan han skrev i den. Vilket var extra oturligt eftersom ford just hade börjat komma till tals med de andra i den. Dessutom var han ny på forumet och kunde knappast veta hur mycket det är för att vara ford. Sedan gjorde hans och fords temperament och var på sitt sätt gåpåiga stil resten.
|
24 oktober 2009, 02:47 |
|
|
ford
Medlem
|
Jag skulle vilja se hur du reagerat om du fått en varning för att du ilsknat till, när du för femtielfte gången blir påhoppad av en och samma person, trots att du sagt åt honom flera gånger. Att sedan det där miffot, som uppenbarligen inte ens fattar vad han gjort för fel går totalt fri, utan att ens få någon tillsägelse p.g.a sina totalt onödiga påhopp är inget annat än en stro rättsskandal, som jag ser det. Men visst, om vi träffas någon gång och jag sitter bakom dig kan jag ju skjuta papperstussar i nacken på dig gång på gång och fortsätta trots att du ber mig lägga av. När du sedan, slutligen tänder till och blir förbannad är det du som gjort fel och skall slängas ut, inte jag. -Sådan är logiken på aspergerforum, nämligen! -Håll dig till ditt eget forum i fortsättningen!!!
|
24 oktober 2009, 12:24 |
|
|
ford
Medlem
|
Det finns ett annat ord för det som liebert och moddarna sysslar med därborta, ett ord som de flesta med as. känner till och som betecknar något som de allra flesta blivit utsatta för- av orättvisa lärare och taskiga klasskamrater i skolan, det ordet är mobbning, så enkelt och konkret går det att beskriva.
Av denna anledning behövs det också ett sånt här forum, som kan vara en fristad för folk som blivit förorättade på aspergerforum, av samma skäl borde det inte vara tillåtet att förfölja medlemmar från AF på det sätt som delar av AF etablissemanget börjat göra här i denna tråd.
De som är med i innegänget på aspergerforum och osm inte gillar oss som tvingats starta om här tycker jag inte har här att göra, faktiskt!
|
24 oktober 2009, 12:39 |
|
|
ford
Medlem
|
Den som pissar på folk brukar inte bli förlåten, så länge han inte uppriktigt bett om ursäkt och menat det, något vissa kanske borde tänka på när de skriver att det är oss det är fel på och tror att vi bara skall komma tillbaka och vilja´garva och ha kul ihop med samma gäng som behandlat oss som skit.
Det funkar inte så, och jag personligen förväntar mig en formell uräskt från Liebert, om jag skall gå vidare.
|
24 oktober 2009, 12:50 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Jag kunde ju ha svarat "Oj då - fanns det en förhistoria av osämja som jag inte kände till?" Men dina påhopp på mig fick mig att tappa lusten till ett sådant svar.
Du vidareför den anda du själv anser dig utsatt för.
|
24 oktober 2009, 12:57 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|