Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Varför påstås det ständigt att alla egentligen vill jobba? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför påstås det ständigt att alla egentligen vill jobba?
Guldhamster skrev:
Man kan vara både oförmögen till arbete och arbetsskygg på samma gång. Varför är det så svårt att förstå? Det jag försöker säga är att för mig är mitt handikapp win-win.

...och att jag mfl. står för räkningen rent ekonomiskt, samtidigt som arbetsskygga människor dessutom lever på andras arbete utan att själva tillföra något även i den mening att de själva köper varor och tjänster utan att producera något åt andra, samtidigt som de ovanpå detta försörjs av skattepengar, men det är kanske helt ok för dig? :roll:

Bäst att vara tydlig: jag provoceras inte av att du har sjukersättning utan av att du tycker det är helt ok att vara arbetsskygg och inte vilja göra rätt för sig.

31 januari 2011, 17:17
Medlem
ford skrev:
Bäst att vara tydlig: jag provoceras inte av att du har sjukersättning utan av att du tycker det är helt ok att vara arbetsskygg och inte vilja göra rätt för sig.

Vad en annan människa tycker, känner och har för åsikter har man inga som helst rättigheter att ifrågasätta.

31 januari 2011, 17:32
Medlem
Får hålla med om att det ligger något i vissa delar av det du tidigare skriver ford.
Men jag tror att det här är "forumjargong" inte IRL, jag vet dessutom att det
inte skulle spela någon roll vilken regering vi har det är "marknaden" som styr,
"money talks" det kan du ha som mantra när du mediterar ;)
Marknaden vill inte ha full sysselsättning den vill ha mellan 7-10% arbetslöshet
blir för dyrt att anställa annars, så politik i all ära men det är inte längre där de
ekonomiska besluten tas i den globala ekonomin, med detta inte sagt att jag
gillar det.

31 januari 2011, 17:35
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Får hålla med om att det ligger något i vissa delar av det du tidigare skriver ford.
Men jag tror att det här är "forumjargong" inte IRL

Den allt råare och allt mer intoleranta jargongen mot alla typer av påstådda "bidragsparasiter" (inklusive "briljanta" uttalanden som "nästan alla kan jobba om dom vill", "vissa tillåter sig inte att gå i väggen, utan biter istället ihop", "80% av alla sjukpensionärer är myglare" och "jobb finns om man bara söker dom") är defintivt inte bara en forumjargong, jag har hört den IRL alldeles för många gånger ute bland folk och på arbetsplatser/utbildningar där jag varit för att tro något sådant

31 januari 2011, 17:55
Medlem
ford skrev:
Ron Jeremy skrev:
Men jag tror att det här är "forumjargong" inte IRL

Den allt råare och allt mer intoleranta jargongen mot alla typer av påstådda "bidragsparasiter" (inklusive "briljanta" uttalanden som "nästan alla kan jobba om dom vill", "vissa tillåter sig inte att gå i väggen, utan biter istället ihop", "80% av alla sjukpensionärer är myglare" och "jobb finns om man bara söker dom") är defintivt inte bara en forumjargong, jag har hört den IRL alldeles för många gånger ute bland folk och på arbetsplatser/utbildningar där jag varit för att tro något sådant

Nu missförstod du mig kanske jag uttryckte mig oklart, jag menade att
det "forummedborgarna" säger här det gör de nog inte IRL.
Jag har precis som du hört folk uttrycka sig på det vis du säger

31 januari 2011, 18:03
Medlem
ford skrev:
I många fall beror säkert detta sätt att skriva på just bristande förmåga att inse hur det uppfattas om man uttrycker sig på det sätt som görs i denna tråd, men för vissa (inga namn nämnda) verkar det dock röra sig om vad som förvisso är verklig oförmåga att klara arbetslivet, dock i kombination med taskig attityd mot förvärvsarbetande, som gör så att skribenten inte upplever det hela som ett problem, utan snarare som en tillgång för sig själv och sin fritid.

Med halvkvädna visor kan man bevisa vad som helst...

Ta den här meningen till exempel:
"Det finns hur många som helst (inga namn nämnda) som kan vittna om att Ford har fel."

31 januari 2011, 18:18
Medlem
Schueberird skrev:
ford skrev:
I många fall beror säkert detta sätt att skriva på just bristande förmåga att inse hur det uppfattas om man uttrycker sig på det sätt som görs i denna tråd, men för vissa (inga namn nämnda) verkar det dock röra sig om vad som förvisso är verklig oförmåga att klara arbetslivet, dock i kombination med taskig attityd mot förvärvsarbetande, som gör så att skribenten inte upplever det hela som ett problem, utan snarare som en tillgång för sig själv och sin fritid.

Med halvkvädna visor kan man bevisa vad som helst...

Ta den här meningen till exempel:
"Det finns hur många som helst (inga namn nämnda) som kan vittna om att Ford har fel."

Sluta spela dum, du vet mycket väl vad jag menar, om inte: läs den här tråden från början. En person har till och med skrivet rent ut att han är arbetsoförmögen kombinerat med arbetsskygg.

31 januari 2011, 18:48
Medlem
ford skrev:
läs den här tråden från början.
Du har fortfarande inte redogjort vem det är som inte vill kunna jobba.
Visa mig, snälla.

Är det jag som är blind eller är det du som läst fel o tolkat in något som inte står?

31 januari 2011, 18:54
Medlem
Om en tjänsteman eller någon annan frågar mig angående arbete så svarar jag att jag inte vill arbeta. Så va den saken löst.

11 januari 2012, 17:32
Medlem
Svålt då.

11 januari 2012, 20:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.