Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
En handlingsplan mot kvinnoförtryck! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En handlingsplan mot kvinnoförtryck!
Ja, nu är du verkligen vidrig. Men fortsätt med det, lilla vän.

Jag blir inte speciellt provocerad. ;)

22 december 2010, 20:28
Medlem
Dessutom verkar sugmundvidrig plötsligt mer intresserad av att snöa in sig på sina hjärnspöken och odla dem än att försöka få tillbaka Schueberird.
Josef4?

^^

Eftersom jag enligt dig är ett troll så undrar jag varför jag inte är bannad än? Var det något som gick snett i din tankevärld?

22 december 2010, 20:57
Medlem
Anledningen till att jag tröttnade på den här tråden var inte sugmunds konstiga filmreferens som jag inte alls förstod mig på då sådana filmer inte intresserar mig.
Anledningen var att Schueberird postade det sista steget i handlingsplanen och länkade till tråden på kära Moderskeppet, där den som ville kunde gå in och läsa resten av EXTREMEPOWERS förslag.
Jag orkade inte formulera nya direktiv över hur patriarkatet ska kväsas helt enkelt och de gamla tog slut.
Det här var en bra idé dock samt hemskt rolig att skriva - kvinnobataljoner ;) . Tyvärr är den något föråldrad med tanke på det som hänt i Afganistan med omnejd sedan dess:

EXTREMEPOWER skrev:
HEIL SVERIGES KVINNOR!

Jag är åter efter ett långt uppdrag i utlandet och redo för action.
Ett antal löjeväckande globala företeelser har fångat mitt öga. Alla med en gemensam nämnare: maktens män och deras illafungerande ärthjärnor.

Ta som exempel de så kallade fredsbevarande styrkorna som skickas till krigsdrabbade länder och andra oroshärdar världen över.

Hur går resonemanget bakom beslutet att skicka ett hoper finniga ynglingar i målbrottet med den sorgliga pitten tryggt inrullad i senaste numret av Slitz och ett antal ärrade veteraner med storhetsvansinne, förblindade av ökensand och med mänsklig empati i nivå med en toaborste, till områden med trasiga, hungrande själar i behov av trygghet och omtanke?

Är inte motivet snarare att få iväg ett antal byfånar så de får leka krig ett tag för att några få ärofyllda månader senare (i princip efter en lång lastbilsfärd med stenskott i rutan när det var som farligast) kunna anlända hem som superhjältar?
Ännu ett sätt för männen att skapa ickeexisterande karriärstrappsteg för varann.

I bästa fall får man skjuta lite på riktigt också. Om inte annat så på getter på en bergssluttning.
Vad uppnår männen med detta egentligen? Man vill skrämmas lite, flexa sina FN-muskler och komma med tomma hotelser.
Och resultatet?

Krig föder krig.
Plus minus noll.

Lösningen är naturligtvis fredsbevarande KVINNOBATALJONER!

Varför skicka en enkelspårig mansvarelse på fredsuppdrag med kulsprutan över axeln och kuken mellan benen som svansen hos en strykrädd hund?
Inget kan någonsin bli bättre av det.

I framtiden satsar vi naturligtvis på en kvinna med hjärtat fullt med kärlek, tolerans och förståelse samt adekvat utbildning i humanitär krigsföring.
Vilka är de sanna fredsapostlarna om inte kvinnorna?
Vi har förmågan att skapa broar mellan människor, vi kan omhänderta övergivna barn och läka deras hatfyllda hjärtan med kärlek och omsorg. Vi kan fånga upp vilsna själar som hotas av att sugas med av hämdlystnaden och utgöra nya oroshärdar i en ond cirkel i all oändlighet. Vi förmår att bryta den cirkeln, tro mig.

Männen tillfångatar vi och rensar ut alla omöjliga exemplar på plats. Resten skickas på koncentrationsläger där man bedömer deras rehabliteringsmöjligheter. Ett fåtal godkända exemplar skickas tillbaka till samhället och används som spermabanker.

Krossa patriarkatet, krossa krigsbevarande styrkor, krossa männen!

Förenen eder systrar med hjärtat på rätta stället!
Sprid kärlekens budskap. <3

29 december 2010, 07:59
Medlem
Undras hur länge det skulle dröja innan dessa kvinnobataljoner blivit våldtagna och placerade i harem i den delen av världen? :mrgreen:

Annars var det ett kul förslag. För visst är funktionsnivån i militära mäns hjärnor på ärtnivå.

29 december 2010, 10:45
Medlem
rdos skrev:
Fan. Jag som trodde EXTREMEPOWER var på riktigt. :mrgreen:

Min erfarnhet är nog att EXTREMEPOWER är på riktihgt.. :(

4 januari 2011, 02:59
Medlem
En tomte spekulerar i hotet mot mänskligheten.

Citera:
Det sägs ibland att Talibanerna och de övriga islamistiska fundamentalisterna är världens idag allra värsta reaktionärer. Därför att de vill ta mänskligheten tillbaka till medeltiden. Men det är inte så. Världens idag allra värsta reaktionärer är miljö"vännerna"! Därför att de vill ta hela mänskligheten tillbaka till *stenåldern*. De "gröna" vill nämligen att vi ska leva så "nära naturen" som överhuvudtaget möjligt. Och hur skulle det vara möjligt att leva närmare naturen än vi gjorde under stenåldern - då vi fick leva i grottor och äta rått kött?

Så se upp för miljö"vännerna"! De må vara naturens vänner - men de är oss människors värsta fiender! De är ju bevisligen de vilda tigrarnas och de vilda vargarnas vänner - och inte vänner till tigrarnas och vargarnas mänskliga offer!
http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/07/utrota-vargarna-i-det-vilda

10 januari 2011, 01:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Som gäst saknar du privilegier.