Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Medicinsk yoga idag. Inte så mycket till träning just kanske, men lite smidighet och inre fokus.
Tisdag: pilates
Onsdag: pilates
Torsdag: pilates och medicinsk yoga


22 september 2014, 16:11
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Yogan igår var himmelskt skön, pilatesen idag not so much... Jag har identifierat ett antal svaga punkter: baksidan av låren, tricepsen och ländryggen, särskilt när jag måste hålla balansen samtidigt. Antagligen rumpan också. Jag hatar de där övningarna när man skall trycka ner hälarna i bollen och skjuta upp höfterna och sedan rulla bollen fram och tillbaka utan att sänka ner rumpan emellan. De övningarna gör mig verkligen grinig. Usch!


23 september 2014, 18:27
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Avbokade mig från pilatesen idag ändå... Känner mig alldeles hurven, råkade somna. Inte ett dugg lockande att gå ut igen.


24 september 2014, 17:28
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Övre delen av vadmusklerna är också en svag punkt. Verkligen!


25 september 2014, 18:48
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hurven? Aldrig hört.

Tränade i...fredags, söndags, måndags och idagas. Idag.
Peppar peppar ta i trä - fortsätt så.


30 september 2014, 23:44
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har haft sonen den här veckan och därmed inte hunnit träna förrän idag, men då blev det å andra sidan både core och zumba. Personalen på stället berömde mig för min träningstakt idag. :) Det har jag aldrig varit med om förut. Jag menar, jag! I september tränade jag 11 pass, plus ett pass yoga på ett annat ställe, trots att jag i princip inte har möjlighet att träna varannan vecka när jag har sonen. Ändå känner jag mig inte ett dugg vältränad. Jag blev iofs lite irriterad härom morgonen när en motionsgångare med full träningsmundering och ett jäkla flås inte släppte förbi mig när jag ville gå om henne i min vanliga morgontakt med jobbväskor och kånkbar dator, så då slog det mig att jag nog ändå klarar ett visst tempo utan ansträngning.


5 oktober 2014, 16:31
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Du har nog fått upp flåset!

Idag blev det träning igen.


6 oktober 2014, 22:58
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Done!


8 oktober 2014, 23:19
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har inte orkat träna idag. Det har varit för mycket med allt, och jag har precis blivit av med det mesta av träningsvärken från helvetet och känner inte för att dra på mig en ny på en gång. Imorgon kanske.

Men jag utövade 90min kundaliniyoga igår. Så vidare värst fysiskt träning var det väl inte, men en hel del smidighet. Det gjorde susen mot träningsvärken.


8 oktober 2014, 23:43
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tack vare stor husspindel blev det ungefär 12 kilometers promenad idag.


25 oktober 2014, 03:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron