Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
26/85
2319


8 februari 2014, 15:14
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
28/86
2246

Igår lade jag till ett fönster, som spelaren kan ta sig in genom, vilket kostade mig runt 300 celler, eftersom jag var tvungen att lägga till en extra takvinkel för att fönstret skulle få plats, men lite senare renodlade jag min tapetanvändning för exteriörerna och lyckades få ner cellantalet igen. En massa annat gjordes klart igår också.

Idag har jag lite problem med att få övergången mellan två grannkällare på olika nivåer att se bra ut; den blir antingen för abrupt, för krystad eller för lång. Jag har aldrig varit nöjd med den detaljen, men låtit den bero, fast nu känner jag att jag måste göra något åt den.


9 februari 2014, 10:21
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
28/86
2472

Nu har jag nog nått gränsen för hur mycket jag kan reducera antalet celler. Idag har jag även funderat en del och testat lite olika saker. Imorgon ska jag bygga om tvätteriet lite för att göra ett visst moment aningen vertikalare.

Källarproblemet är löst.


10 februari 2014, 01:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
30/89
2464

Nu är grej 1 & 2 klara. Nästa steg blir att fixa den där båten.


11 februari 2014, 20:21
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag märker att jag skjuter upp den där båten, men jag kommer inte undan det hur mycket jag än sysselsätter mig med andra punkter på listan (eller för den delen tillför nya punkter på listan).


11 februari 2014, 21:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag hittade en färdig segelbåt som jag byggde om genom att trycka ihop den lite på längden, ta bort masten, seglet och kölen, och flytta hytten bakåt, för att lämna plats åt ångmaskinen, som fortfarande saknas, så båten är inte helt klar än, men det värsta är avklarat.


12 februari 2014, 18:27
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag snyggat till båten lite och lagt till "ångmaskinen". Min ångbåt ser inte alls ut som crap; den är bara lite arketypisk. :roll: Nåväl, det får duga tills vidare; nu fortsätter jag med nästa steg.


13 februari 2014, 20:39
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag snyggat till ångbåten, byggt ihop en bättre kollisionsmodell, lagt till fejkskuggor och ett antal andra detaljer (bland annat ångvissla, rorshjul och diverse reglage).


16 februari 2014, 19:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det är snart dags för mig att ta av mig folkbildarkepsen och återvända till min ö.


23 februari 2014, 17:04
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag optimerat och förenklat ytterligare och på så sätt sparat ännu fler celler. Jag har även justerat både den globala och de olika lokala dimmorna.

Jag känner att det här projektet kommer vara riktigt jävla bra när det väl är klart.


1 mars 2014, 03:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron