Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det var som så att tränaren gick ner i intensitet en aning på zumban eftersom det var flera nybörjare med. Det var nog mycket tack vare det som jag fixade det. Men det känns ändå bra att ha klarat det direkt efter ett annat pass, som förvisso bara var halvtimmeslångt men svettigt likväl. Jag hängde med ovanligt bra i koordinationen också trots att det var danssteg från ett antal olika danser, och det kändes extra roligt eftersom jag alltid haft så svårt med sådant. Det går faktiskt att träna upp även sådant trots sådana svårigheter i automatisering att jag knappt kan gå och hålla i en tekopp samtidigt. Jag menar, jag dansade charleston! Jag! Fatta, vad häftigt! Jag måste fortsätta att kämpa med zumban bara för det.

Nu är det dags för pilates. Jag tänker att när jag ju faktiskt bara jobbar halvtid så kan jag ju utnyttja det till att träna. Och till att röja hemma innan jag hämtar sonen och hans kompis idag efter skolan. Får se om jag hinner jobba alls idag eller om jag får ta några extra timmar resten av veckan. Tjugo timmar skall jag nog kunna skramla ihop. Jag jobbade nog minst trettio timmar förra veckan ändå.

Fördelen med att varken få sjukpenning eller A-kassa på den resterande tiden är ju att jag verkligen inte är livegen. Ha!


1 september 2014, 09:53
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har iaf faktiskt redan gått ner de kilon som jag gick upp över sommaren genom att inte träna då, om man får tro vågen de har där jag tränar. Det känns ju bra.

En grej jag funderar på... Där jag tidigare i helt otränat skick varit överrörlig tar det nu faktiskt emot lite. Jag är fortfarande mjuk, inte stel, men det finns ett motstånd. Jag hoppas att det innebär att jag nu har tränat upp musklerna runt lederna så att musklerna skyddar lederna från att bli för tänjda - så att det är musklerna som tar rörelsen och inte själva leden. Det vore ju kanonbra. Jag märker ju att kroppen mår mycket bättre åtminstone, att jag får bättre hållning och har mer kontroll över rörelserna.


1 september 2014, 11:28
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tror iaf jag satte personligt sprinterrekord till bussen nyss. Flåsar som ett helt ånglok. Usch!


1 september 2014, 14:24
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Igår tränade jag både pilates och medicinsk yoga, och idag har jag gått i skogen i flera timmar.


13 september 2014, 00:04
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag blir det core och zumba.


14 september 2014, 11:06
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tog en rask promenad igår och hamnade mitt i det som kallas "Kulturnatten", fast jag orkade inte ta in nå't av det; det var mest en massa fok som... öhm... drällde omkring. :04:


14 september 2014, 11:40
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag orkade båda passen. Yey me! :D


14 september 2014, 17:02
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Jag har faktiskt inte riktigt fattat vad konditionsträning är bra för, egentligen.


Det kan väl förebygga en hjärtattack har jag för mig, fast jag vet inte hur mycket konditionsträning som krävs - det kanske räcker med vardagsmotion.

Apropå det, så måste jag få in den dagliga promenaden i min rutin igen, men det tar emot att bara gå från A till A när jag har annat att göra. Idag ska jag i alla fall ta upp hemmaträningen igen, så får vi se vad som händer sedan.


21 september 2014, 11:48
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Schueberird skrev:
Täta armhävningar: 30
Breda armhävningar: 30
Crunches: 50
Liggande knäböjar: 20.


Då ska vi se: Jag tror att jag gör hälften av det där idag, med tanke på att det var ungefär 2 månader sedan senast; jag tänker inte överanstränga mig det första jag gör.


21 september 2014, 11:54
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag tränat core och zumba, direkt efter varandra, och det gick riktigt bra. Jag blev faktiskt förvånad när zumbapasset var slut och det var dags för stretching. Jag tror att jag har klurat ut det nu: jag bör undvika att dricka under träningen. Tydligen fixar inte min kropp att ta hand om vätska medan den har fullt upp med att pumpa runt syre och reglera blodtryck och temperatur. Den har lika taskig simultankapacitet som jag.


21 september 2014, 18:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron