Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har kommit på att jag vill lära mig magdans. Gud så kul! Det finns ju massor av instruktionsvideos för nybörjare på youtube. Skulle behöva investera i en stor spegel bara. Snacka om core-träning! *känner mig entusiastisk*


3 augusti 2014, 13:47
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Magdans är kul! Men rätt komplicerat att få till rätt, påstår min fars f.d. som är en magdansöslärarinna i Suomi.
De flesta fuskar med bäckenet...

Jag tog en löprunda igårkväll och badade i dag.


4 augusti 2014, 23:24
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det har jag också hört, och de videos jag hittade var nog en sådan fuskvariant, men det får duga för mig. Det skall ju vara fysiskt möjligt för mig också. ;-) På gymnasiet hade vi en utbytesstudent från Brasilien som kunde kontrollera varenda magmuskel så att magen liksom dansade på egen hand utan att hon ens rörde höfterna. Ain't gonna happen, liksom.

Nu har jag träningsvärk överallt för de rörelser jag har gjort. Puh! Har inte så bra kontroll på de där musklerna.


5 augusti 2014, 12:39
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Fuskvariant eller inte så är det som du säger mycket bra träning för bålmuskulaturen och tar lite överallt annanstans också, tror jag. Bra för att stärka den där naturliga korsetten eller vad den kallas...
Så heja!

Jag har slöat idag, trots att ambitionen var att träna efter jobbet men jag lagade mat, gick ut med katterna och sov istället...


5 augusti 2014, 23:28
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Fuskvariant eller inte så är det som du säger mycket bra träning för bålmuskulaturen och tar lite överallt annanstans också, tror jag. Bra för att stärka den där naturliga korsetten eller vad den kallas...
Så heja!

Jag har slöat idag, trots att ambitionen var att träna efter jobbet men jag lagade mat, gick ut med katterna och sov istället...


"Muskelkorsetten" är ordet du söker, Koden. En vältränad sådan håller inkråm och inkråmsfettvävnad på plats, vilket bidrar till ett friskt kroppsligt utseende även för den som inte går ner i vikt av sådan träning. Samt att ens kroppshållning förbättras av stärkt muskelkorsett. Har viss tidigare erfarenhet av detta själv. :-)


6 augusti 2014, 09:45
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Muskelkorsett!
Check.

Jag ska sätta igång igen, har jobbat mig trött och så har jag varit lite lat senaste dagarna men snart så...
Min hållning är väldigt bra igen tydligen. Och överlag mår kroppen bra nu. Perfekt läge att starta med mer seriös träning.


12 augusti 2014, 01:18
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Sammanfattning för den gångna veckan:
  • Kanotpaddling.
  • Vandring.
  • Simning.
När jag skriver "simning" menar jag alltså "hoppa ner i en sjö, ta några simtag, stå på en sten eller direkt på bottnen och sedan gå upp igen utan att badbyxorna glider ner utan snarare klistrar vid kroppen på ett sexigt sätt". :15:


12 augusti 2014, 08:52
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
:07:


12 augusti 2014, 14:36
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Nu har jag köpt ett halvårs träningskort och börjat med en timme pilates. Jag hade inte legat av mig riktigt så mycket som jag befarade. På vissa områden tyckte jag rentav att jag kunde skönja en viss förbättring. Nu känns det skönt i kroppen.


12 augusti 2014, 18:18
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Låter utmärkt!

Jag var till gymet igår för första gången på hela sommaren och var i en helt otrolig kondition - gått ner 4kg (och det finns att ta av :mrgreen: ) och när jag sprang på bandet så ökade jag farten till 10.1km/h efter 30min och sprang fritt (så fort som kroppen ville springa och kände sig mest bekväm med=nära någon sorts orgasmisk upplevelse) i runt sex minuter vilket resulterade 86 i puls...innan var jag uppe i 158 som högst när jag sprang i lägre fart men i simulerad uppförsbacke.
Trodde att pulsen var uppe i 200 men så var den rätt låg istället när jag sprang nära maxfart...är inte det väldigt mystiskt?
Jag är helt fascinerad. :10:

Då måste ju alla andra också vara det. :04:

Sedan blev det diverse styrkeövningar efter det vilket också tog ordentligt eftersom jag redan har träningsvärk nu, dag 1 efter träning.


13 augusti 2014, 10:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.