Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Yogan igår var ljuvlig. Det verkar som att jag når djupast ner när jag behöver det som bäst. Glömde helt bort var jag var. På väg från yogan var jag "mindful" (avskyr egentligen ordet eftersom det slås mynt av det på sätt som bara skuldbelägger folk), upplevde solens och vindens smekningar mot min hud oerhört sensuellt. Somnade som en stock tidigt sedan.

Msm ja. Tog ett uppehåll från det igår eftersom jag misstänker att jag ökat doseringen lite för snabbt igen. Fick blodtrycksfall. 1,5 kryddmått är nog lagom ett tag till. Jag har haft slut på både lysin och femal balans ett tag nu utan att märka av det tillnärmelsevis lika mycket som jag brukar, så jag undrar om inte msm-et minskat de bristerna. Skall nog fylla på i det förrådet ändå, samt komma igång med spirulinan igen. Jag får väldigt lätt blåmärken nu, så jag misstänker att det är läge att boosta järnet.


13 juni 2014, 11:11
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Träningen tycks göra skillnad även i så måtto att det inte märks lika mycket i axlarna efter ett långt arbetspass vid datorn. :)

För övrigt funderar jag på lämpliga ryggmuskelövningar, men har ännu inte kommit fram till något konkret.


14 juni 2014, 18:27
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har blivit lite av ett tvång att komma upp i 10 000 steg/dag, stegräknarappen ger mig guldmedalj då.


18 juni 2014, 20:30
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
I midsommar har jag cyklat tilll grannbyn, cyklat där litegrann och sedan cyklat tillbaka.


22 juni 2014, 17:27
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Täta armhävningar: 30
Breda armhävningar: 30
Crunches: 50
Liggande knäböjar: 20

Aktuellt antal är lite på gränsen, men det känns ganska lagom, så jag kommer nog låta antalet ligga där ett tag framöver. Armhävningarna är värst, så jag har valt att lägga dem först, så blir jag av med dem och hinner vila lite mer medan jag gör de andra övningarna.


2 juli 2014, 17:25
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tog min "dagliga" promenad också till lässtället och tog en avstickare via en lång, jobbig uppförsbacke, som jag tog så snabbt som möjligt utan att springa, en till kortare uppförsbacke och slutligen en långsträckt, men inte särskilt brant uppförsbacke plu en till avstickare, vilket blev 8 km.


3 juli 2014, 00:09
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag varit ute på upptäcksfärd i mörka skogen. Jag skulle egentligen bara ut och ta tre kontroller så här på kvällskvisten, men råkade istället cykla 3 mil bitvis i maxfart och tog bara 2 kontroller i och med att jag kom lite på avvägar. Jäklar vad tyst det är ute i skogen på natten! :D Det började med att jag upptäckte en ny "fjärilsstig", längs vilken man alltså ska kunna se ett flertal olika fjärilsarter (fast nu var det ju sen kväll, så jag såg inga fjärilar förutom på bild (man kunde även koppla upp sig via mobilen, för vilket det här och där hade byggts solcellsdrivna minimaster (eller om de bara drev informationsmanickerna?), men jag brydde mig inte om att testa)).

Först gick fjärilsstigen på en gammal, välkänd banvall, så jag tänkte att jag kunde ju bara kolla lite, men sedan gick den in i skogen längs en ridstig och jag chansade på att jag skulle komma fram någonstans på andra sidan skogen ("där det bor en man som inte kan förstå att Gud, som är så klok, har uppfunnit räserbilar - när man kan ligga... hemma... i sin säng... och sova" :? ). Fjärilsstigen slutade mitt i skogen och jag visste inte exakt var jag var någonstans. Jag hade kunnat vända tillbaka, men det är ju som lite fusk, så jag chansade och fortsatte längs ridstigen. Efter en del guppande och alltför kärvänliga, om än runda, stenar kom jag fram till bebodda trakter och en asfalterad bilväg. Då visste jag ungefär var jag var någonstans och på den fina, jämna och troligen hyfsat nylagda asfalten gick det fort.

Det känns lite i vaderna nu, men på ett skönt sätt, och snart ska jag avnjuta en klassisk ägg- och kaviarsmörgås.


10 juli 2014, 01:09
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
De senaste dagarna har jag cyklat en del (3 + 4 + 2 mil), men nu råder stiltje på grund av sjukdom.


14 juli 2014, 12:14
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Vad för slags sjukdom, Schueberird? *håller tummarna för bättre mående*

Jag har legat av mig på sistone. :29: De roliga passen är så ofta inställda över sommaren, så jag har liksom tappat fart. Nu börjar stelhet och smärtor återkomma. Inte bra. Men jag har fortfarande rutor på magen.


14 juli 2014, 12:25
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Vad för slags sjukdom, Schueberird? *håller tummarna för bättre mående*


Det är bara vanlig snuva/nästäppa, feber och ont i halsen - om än vid en oväntad tidpunkt.


14 juli 2014, 13:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron