Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Löpträningsrunda (eller snarare långsam joggnings- på gränsen till lufsningsrunda, dels pga att det var lite drygt en vecka sedan sist och jag var lite för varmt träningsklädd och dels för att jag pga medicinska provtagningar innan inte hade ätit på kvällen innan samt på morgonen och bara lite lätt innan teäningsrundan).

Den kompletterande utomhusstyrketräningen gick däremot bra: Tog ut mig till det yttersta och lär få en schysst träningsvärk imorgon som tack för senast... :33:

Hann t o m med en sväng förbi min speciella meditationsplats i skogen och lite connectande med min jordbundna kompis det gamla mäktiga trädet som står där, med lite visualiseringsövningar i närkontakt med trädet för självkänslan och självacceptansen. :)


3 juni 2014, 17:14
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det låter så hurtigt med den där kombinationen!

Min pilates kändes tung idag. Jag var vrålhungrig, och det spelade nog in. Det känns iaf skönt i kroppen efteråt. Och jag har gått ned i klädstorlek, så träningen har effekt även på utseendet. Det är ju en trevlig bieffekt.

Jag har fått mer fjun i hårfästet, vad det verkar. Kan svaveltillskottet verkligen ha ökat min hårväxt?


3 juni 2014, 23:48
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har skaffat en ny leksak, ett pulsband med bluetooth som jag använder med mitt nya träningsprogram Endomondo. Jag har tydligen en vilopuls på 50 och en maxpuls på åtminstone 187. Hyfsat. Gjorde ett dåligt Coopertest (ej platt mark) idag och i förrgår genom att kolla på de första tolv minuterna av min joggingrunda, jag fick 2400 respektive 2120 meter vilket verkar anses "tillräckligt".

Idag sprang jag exakt en mil och promenerade resterande 4 km hem. Milen tog 59:23, vilket väl är ganska normalt. Men jag väger väl en 25 kg för mycket också.


4 juni 2014, 21:34
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Mina böcker om träning är nedpackade, så jag kan inte hitta hur man räknar ut VO2max vid avvikande BMI. :?

Inte ens Wolfram Alpha tycks veta, eller så har jag inte skrivit frågan rätt. Jag fick i varje fall se förekomsten av ordet "cardiorespiratory" per miljard ord som tidsserie från 1539 till 2007 ^^


4 juni 2014, 22:00
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag tog det 30 sekunder mindre att springa en mil.


7 juni 2014, 18:24
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag gjorde jag ungefär 200 av den där övningen när man ligger på rygg och jag blev inte ens andfådd. :04:

I övrigt utförde jag mitt program ungefär som vanligt.


9 juni 2014, 15:28
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag skriver upp lite siffror här, så att jag kommer ihåg dem och inte heller kan fuska:
Crunches: 40
Benlyft: 20
Smala armhävningar: 20
Breda armhävningar: 20

Jag har gjort om benlyften lite på så sätt att jag böjer upp dem mot överkroppen och sedan rätar ut dem igen - istället för att rakt vinkla upp dem 90 grader mot taket, eftersom det var för jobbigt och jag tänkte att det är bättre att göra en enklare variant ordentligt istället för en jobbigare lite halvdant.


12 juni 2014, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har (enligt stegräkningsapp) gått 12 km idag, känns ju bra om det nu skulle vara sant.
Hur som helst gick jag hem och det känns alltid bra efteråt.


12 juni 2014, 15:41
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det blir medicinsk yoga för mig senare idag. Förhoppningsvis hjälper det till att reboota hjärnan samtidigt som det ger kroppen en välbehövlig omgång av skonsam och läkande träning.


12 juni 2014, 15:58
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har cyklat och tränat på gym idag.
Och påbörjat MSM-kur!


12 juni 2014, 22:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron