Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag planerar att handla för att kunna tröstäta och kommer hem med spirulina. :01: Det måste vara något allvarligt fel på mig. Eller så är det det det inte är. Vet inte.


29 maj 2014, 18:43
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Jag planerar att handla för att kunna tröstäta och kommer hem med spirulina. :01: Det måste vara något allvarligt fel på mig. Eller så är det det det inte är. Vet inte.


Din kropp och ditt omedvetna kanske är klokare och visare än ditt jagmedvetande just nu och tar därför över?


29 maj 2014, 19:20
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Typ så. Jag kanske verkligen har lyckats inpränta i mig själv att jag är värd att ta hand om mig själv även när bekräftelse utifrån inte boostar min självkänsla. T.o.m. när jag har pms.

Har inte haft tillfälle att träna så mycket de senaste dagarna men i tisdags gjorde jag 90 min kundaliniyoga.


29 maj 2014, 20:05
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Typ så. Jag kanske verkligen har lyckats inpränta i mig själv att jag är värd att ta hand om mig själv även när bekräftelse utifrån inte boostar min självkänsla. T.o.m. när jag har pms.

Har inte haft tillfälle att träna så mycket de senaste dagarna men i tisdags gjorde jag 90 min kundaliniyoga.


90 minuter kundaliniyoga i det skick du är/var i - det är i mina ögon en helt enorm prestation! :16: :16: :16: :15: :20: *sveper av mig kepan och bugar mig djupt i förundran över din viljestyrka och envishet*


29 maj 2014, 20:28
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det var ett lett pass, inte särskilt ansträngande. Men varje position hölls väldigt länge och där märker jag faktiskt framsteg. Det var betydligt svårare förr. "Egoböjaren" funkar inte riktigt som en sådan nu; den ger mig en egoboost för att jag klarar den med lätthet. :oops: Denna envisa fåfänga! Jag försöker hålla prestationsnojan borta från yogan, men det går sisådär.

För den händelse att någon annan skulle få för sig... spirulina och svaveltillskott i samma gröna drink... ingen jättehit. Blev lite småorolig i magen, ungefär som av för mycket kaffe (för den som tål sådant rävgift). Spirulina var annars förvånansvärt drickbart nedrört i juicen. Men en hel matsked blir slemmigt. Det skall nog inte vara så mycket.


30 maj 2014, 11:22
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Poweryoga och spirulina. Hösnuvan släppte efter yogan. Känner mig stärkt.


31 maj 2014, 17:46
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag inbillar mig att jag har fått smidigare hy och mindre ont i kroppen sedan jag började med det där svaveltillskottet, msm. Jag har även kunnat äta litegrann av sådant som jag tidigare reagerade starkt allergiskt på. Det är bra, för ibland kan det vara svårt att få tag på något som är helt fritt från både sådana ingredienser och kött.


31 maj 2014, 17:56
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har, under visst stånk och stön, cyklat uppför flertalet värmländska backar, men även, under visst jubel, rullat nedför flertalet värmländska backar.


31 maj 2014, 22:15
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag gjorde en paus i mitt hemmaträningsprogram, men vi cyklade förbi ett väl utbyggt utegym två gånger, så vi tog en runda där istället vid varje tillfälle. Idag har jag återgått till mitt vanliga program.


2 juni 2014, 12:26
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Pilates ikväll! Yey!


3 juni 2014, 10:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.