Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Josef3
Avslutat konto
|
Re: Ärlig rasism
Jag är också mer emot kulturen än rasen som helhet, men eftersom många araber t.ex luktar illa och är fula passar dem inte i min världsbild. Islam däremot är en styggelse och ska förbjudas rakt igenom.
|
29 april 2010, 11:05 |
|
|
rdos
Medlem
|
Ja, det vore nog det allra minsta man borde kräva för att ta emot folk ifrån muslimska länder. Det må så vara att man behöver acceptera religiösa skillnader som redan finns i ett land, men när folk vill invandra till ett land där dessa inte finns, så borde ett minimikrav vara att de konverterar eller avsäger sig sina religösa böjelser.
|
29 april 2010, 11:09 |
|
|
Lakrits
Avslutat konto
|
Ja, modellen är enkel och är menad att vara en grovt beskrivande sådan. Jag har knyckt den från min gamle föreläsare i ekologi, som var en hejare på att använda den som ett slags screeningsfilter inför de försök som vi gjorde under kurserna. Vi fick också räkna matriser för hand. Jag minns en tentamen som helt och hållet bestod av en enorm matris, några få ingångsvärden, en frågeställning och uppmaningen "räkna så långt ni hinner". Men med epigenetiken har jag och andra börjat titta på antropologernas och ekologernas teoretiska indelningar av populationer av olika storlekar och sammansättning, för att hitta saker som kan vara epigenetiskt förvärvade. En del epigenetiska företeelser kan vi ju se tydligt, t.ex. fjärilens livscykel, ägg --> larv --> puppa --> adult (--> lägger nya ägg), där varje väsensskilt stadium ju regleras av en och samma genuppsättning, men under olika genuttryck. Andra kan vara svårare att studera genetiskt, vi har bl.a. inte fullt klart för oss varför celler åldras eller hur perceptionsstörningar fungerar. I det här avseendet kan NPF/AST-personer/-personligheter bli relevanta som försöksobjekt, eftersom en studie baserat på genomet som helhet inte påvisar tillräckliga skillnader mellan individer för att förklara alla skillnader i genuttryck. Vi håller just nu på med den här typen av frågeställning (varför olika om till synes lika?), fast på svampar. Svampar har en mer komplicerad livscykel och uppvisar större skillnader också inom arter, än människan. Det blir nog inget Nobelpris, men kanske en kaka till kaffet om vi hittar något användbart.
|
29 april 2010, 12:19 |
|
|
Orion
Medlem
|
Det har gott troll i begrepp som "rasism" och "främlingsfientlighet" i Sverige nuförtiden...alla människor har samma människovärde..men det innebär inte att alla är lika...och defintivt inte att det ska vara någon självklar rätt för människor från tredje värden att komma hit av ekonomiska skäl för att få samma levnadsstandard som den inhemska befolkningen och dessutom på våran bekostnad under hela sin livstid..ifrågasätter man detta då är man "främlingsfientlig" och "rasistisk" enligt åsiktsdikaturen..eliten låter fattiga svenskar stå för "soldariteten" i form av minskad välfärd och vill själva framstå som goda människor.
|
29 april 2010, 14:20 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
|
29 april 2010, 14:53 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag blir lite "avis" på dig som haft lyxen att läsa sådana kurser. Själv har jag bara läst elektroteknik, fysik och programmering på det viset. Det andra har jag tvingats plöja igenom själv i tjocka böcker (urk). Jo, så måste det ju vara. Ett lysande exempel. Just perceptionsstörningar är jag nog väldigt negativt inställd till som begrepp. Jag skulle tro att bakom detta så döljer sig vitt skilda saker av vitt skild bakgrund. Det man först måste förstå är att åtminstone en del faktiskt har mer känslig perception än normalbefolkningen. Alltså ingen störning alls. Sedan måste man förstå att vissa specifika ljud kan generera obehagliga upplevelser (som t.ex. motorcyklar, forsar, och säkert en hel del annat oxå). Till slut kan det tänkas att kemikalier och annat kan ge upphov till riktiga perceptionsstörningar. Det duger liksom inte att klumpa ihop allt detta i begreppet "perceptionsstörningar".
|
29 april 2010, 15:43 |
|
|
nallen
Medlem
|
Jag tror det första är ren bullshit, men det är inte poängen just nu. Den andra meningen... jag har då fan inte skrivit på nåt som skulle ge mig en sån skylidighet! Repeterar: jag anser mig inte skyldig att göra nåt sånt.
|
30 april 2010, 21:13 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Och på det svarar JAG bullshit. Det finns inga skillnader förutom dem som dikteras av levnadsvillkor, punkt. Nr2:I egenskap av människa är du skyldig.
|
30 april 2010, 22:15 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
I egenskap av människa är man framförallt skyldig att stöta ut och förinta genetiskt defekta oavsett ras. Aspergare mobbas av en anledning. Jag är stolt mobbare av aspergare.
|
30 april 2010, 22:21 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag identifierar mig inte med människa. Jag identifierar mig med neandertal.
|
30 april 2010, 22:23 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|