Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Nästa
Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
rdos skrev:
Zombie skrev:
@nallen om människovärdet: Mats har svarat förstklassigt även för mig..

Du är en NT, Zombie. :mrgreen:

Och du har just bekräftat för vilken "NT" som sätter tro till vad du skriver och som fäster vikt vid sådant som "människovärde", att aspergare är psykopater utan empati som det är viktigt att hålla kort.

Senast redigerad av Zombie 6 februari 2010, 20:01, redigerad totalt 2 gånger.

6 februari 2010, 19:58
Medlem
Asmix skrev:
Det är väl där som det farliga består. Dvs att om den myten sprids att sådana som du och Josef3 är "de sanna aspergarna" och alla andra är NT/PK-are/och-fan-och-hans-moster, då ligger vi risigt till alla vi med AS.

Ni kan väl som alternativ identifiera er som de ni är, dvs NTs? :mrgreen:

Asmix skrev:
Du upprepar bara dig själv långt över parodins gräns att alla andra som inte tänker som du är "resoner som en NT". Det är faktiskt inte så att man bara för att man har AS behöver vara intelligensbefriad, vilket man kan få för sig när man läser din svada. Det lär faktiskt vara tvärtom, om man nu utgår från de trubbiga instrument som man använder sig av vid inplacering i autismspektrat.

Faktiskt inte. Jag vet vad som är kopplat till neurodiversitet och vad som inte är det. Minns att jag testat snart 2000 olika drag i Aspie-quiz. Dina spekulationer ger jag inget för i det sammanhanget. De är faktiskt inget värda.

Asmix skrev:
Det självcentrerade består i bristen på förmåga att kunna se att alla inte är som man själv. Den bristen blir farlig i sådana sammanhang man utropar sig själv till talesperson för dessa andra, som inte fungerar som man själv. Det är där jag ser parallellen mellan dig och Josef3. Må vara sedan att sistnämnde borrar sig djupare ner i sörjan och förespråkar mer drastiska metoder. I princip är det dock ingen större skillnad. Och med ett program som ditt medför en dylik brist långt större risker för andra, åtminstone så som det ser ut i dagsläget.

Inte alls. Se ovan. Till skillnad ifrån dig så bygger min uppfattning inte på de drag jag själv har, eller som jag helst vill tillskriva kollektivet utifrån vad som passar mig själv, utan på vetenskaplig metod.

6 februari 2010, 19:59
Medlem
Asmix skrev:
Det är väl där som det farliga består. Dvs att om den myten sprids att sådana som du och Josef3 är "de sanna aspergarna" och alla andra är NT/PK-are/och-fan-och-hans-moster, då ligger vi risigt till alla vi med AS.

Men snälla, det där tror du väl inte på själv.
Det är Hasse Aro och aftonbladet som undervisar samhället. Ingen annan.

6 februari 2010, 20:00
Avslutat konto
Jag

Bild

Rdos

Bild

Ni andra:

Bild

Senast redigerad av Josef3 6 februari 2010, 20:02, redigerad totalt 1 gång.

6 februari 2010, 20:00
Medlem
Josef3 skrev:
Asmix är troligen en ful, socialt efterbliven oskuld. En sån som vackert folk inte vill ta i med tång. Han ser världen utifrån sitt eget aspergerfilter men inser inte när han själv är dålig. Troligen har allt han gjort under sitt liv varit "fult" eller "dåligt" och mötts med negativa omdömen.

Jag däremot brukar få positiva omdömen när jag väl gör nånting.

Asmix tror bara han insett saker. Tyvärr har han inte fattat nånting. Han är fångad i sin vänstra hjärnhalva, ful, troligen sedd som komisk och helt utan begåvning. Ett mobbningsoffer utan självinsikt.

Nu har oraklet talat ännu en gång.

Alla utbrister i lovsång för en sådan stor begåvning som har kontakt med de gudomliga energierna som möjliggör fjärrskådning och inblick i alla andras innersta såväl som yttre förehavanden.

Är det så du vill ha det Josef3?

Du är bara en löjlig skit. Det allra mesta du får ur dig i sådana här situationer talar sitt tydliga språk, och sänker dig bara längre ner i den bruna gyttjan.

6 februari 2010, 20:01
Medlem
Bild

6 februari 2010, 20:02
Medlem
Zombie skrev:
Och du har just bekräftat för vilken "NT" som sätter tro till vad du skriver och som fäster vikt vid sådant som "människovärde" att aspergare är psykopater utan empati som det är bäst att hålla kort.

Aspergare kan inte vara psykopater. Det är en omöjlighet. Psykopati är en extremvariant av NT. Så om du händelsevis känner till någon psykopatisk aspergare, så säg åt honom/henne att h*n inte är en Aspie, utan en extrem NT. :mrgreen:

6 februari 2010, 20:03
Medlem
Ufo skrev:
Asmix skrev:

Men snälla, det där tror du väl inte på själv.
Det är Hasse Aro och aftonbladet som undervisar samhället. Ingen annan.

Skämta går an. Någonstans ifrån hämtas dock skämten.

6 februari 2010, 20:04
Avslutat konto
Jag tror jag träffade ganska rätt. Du är ett troll och din ovilja att dela med dig av erfarenheter och konkreta exempel bekräftar bara det.

Skaffa en flickvän istället ditt missfoster. Nej förslåt, jag glömde, du är ju inte evolutionärt kapabel till att attrahera andra sexuellt. Du är för ful.

6 februari 2010, 20:05
Medlem
Josef3 skrev:
Jag tror jag träffade ganska rätt. Du är ett troll och din ovilja att dela med dig av erfarenheter och konkreta exempel bekräftar bara det.

Skaffa en flickvän istället ditt missfoster. Nej förslåt, jag glömde, du är ju inte evolutionärt kapabel till att attrahera andra sexuellt. Du är för ful.

Fåntratt. Jag tror jag träffade ganska rätt.

6 februari 2010, 20:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.