Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Nästa
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Kanske borde använt någon ironisk smilie?

23 oktober 2009, 20:34
Medlem
Det hade inte hjälpt eftersom jag inte kan tolka de två föregående meningarna i det sammanhang som ges av det du citerade.

23 oktober 2009, 20:36
Medlem
Får väl "tolka lite då".

Inger skriver: "Skyll i så fall på mig i stället som varit en av dem som hårdast drivit att det bör vara tydligare gränser och lite lägre i tak än det var från början eftersom så många blev bortskrämda pga den råa tonen."

Vilket jag tolkar som ett tvärsäkert påstående om att många blev bortskrämda.

Du skriver: '"Jag kan inte påminna mig att nån har presenterat något annat är gissningar och hörsägen avseende detta. Det är i och för sig fullt möjligt att jag minns fel."

Du säger att det är hörsägen

Jag skriver: "Jag tror det är det där självsäkra som kommer fram. Bara det är rätt åsikter som presenteras så går de att presentera hur självsäkert som helst utan att det blir något problem."

Påpekar det självsäkra i Ingers påståenden, och reflekterar över varför ingen klagar på att Inget jämt och ständigt kommer med tvärsäkra påståenden, men så fort jag skriver bu eller bä så är det ett (naturligtvis) ett sjävsäkert påstående som måste påpekas för hela forumet.

23 oktober 2009, 20:45
Medlem
Åhå... synd att du inte skrev det på en gång.

23 oktober 2009, 21:24
Medlem
Inger skrev:
För att förtydliga:

Jag kan också förstå behovet av att skriva av sig om man anser sig orättvist behandlad, säskilt om man verkligen har blivit det.

Men anser ni er verkligen vara offer allihopa? Som råkat ut för moderatorernas godtycke utan att ni gjort något alls för att förtjäna det?

- Ford verkade i alla fall veta vad han gjorde när han tillät sig tappa humöret på sin meningsmotståndare.

- Timeless säger själv att det bara var en tidsfråga (och har sannerligen uppträtt högst varierat på forumet, med omväxlande briljanta och empatiska inlägg och omväxlande såna som får en att undra om han verkligen är över 13).

- Rdos trollar ohämmat och ostraffat, slänger ur sig anklagelser och halmgubbar till höger och vänster, manipulerar och förnekar saker han just skrivit, medger själv att han nöjestjafsar, och spammar sönder hela forumet med tvärsäkra påståenden som om han själv vore en av de hatade proffsen. Och blir sen förvånad över att han får restriktioner?

- Nallen kan jag förstå eftersom det inte var så kristallklart som nallen brukar gilla, samtidigt som det nånstans måste det väl gå en gräns för hur mycket man får gnälla.

- Sugmund har väl inte fått några begräsningar när det gäller språkval?

- Ufo och Svante har tack och lov börjat lägga ner Liebert-korståget och bli sina vanliga roliga jag igen. Hoppas fler av er kan göra det och inse hur lite ni har att vinna på att gnälla och skylla ert eget uppträdande på andra.

P.S. Vill nån kalla mig fitta nu så varsågod, det är visst tillåtet här. ;)

Hoppas Liebert pröjsar bra, för det du skriver. :roll:

Faktum är annars att jag i högsta grad visade samarbetsvilja och försökte föra en i högsta grad konstruktiv diskussion med mina meningsmotståndare, när Danne-banan gång på gång gick på mig som en ångvält. Jag försökte t.o.m. resonera med honom kring detta till en början, men han fortsatte istället sina attacker, vilket till slut fick mig att utbrista att det där miffot var totald störd.

Detta gav mig en varning, vilket var vad som fick mig att ilskna till på riktigt: hans upprepade personangrepp mot mig, där han gånmg på gång visade att han inte kunde acceptera något annat än att jag ställde upp till 100% på hans villkor, trots att jag startat en dialog med övriga tråddeltagare betydde inggenting, medans min reaktion på den minst sagt orättvisa behandlingen gav mig sex veckors avstängning.

-och nej: sanningen att säga klänner jag ingen ånger för att jag kallade honom fitta, det jag ångrar var att jag orsakade min egen avstängning, men å andra sidan kan man ju hänga här oskå och än så länge verkar det vara vettigare moderering på detta forum...

Undrar vem det är som behöver söka hjälp: jag eller moddarna? :roll:

23 oktober 2009, 22:44
Medlem
ford skrev:
Faktum är annars att jag i högsta grad visade samarbetsvilja och försökte föra en i högsta grad konstruktiv diskussion med mina meningsmotståndare, när Danne-banan gång på gång gick på mig som en ångvält. Jag försökte t.o.m. resonera med honom kring detta till en början, men han fortsatte istället sina attacker, vilket till slut fick mig att utbrista att det där miffot var totald störd.

Det där är en sport, att reta upp någon tills den tappar behärskningen och sedan gotta sig åt att offret blir ett offer på nytt.
Nu vet jag inte om Danne är den typen av troll. Men helt klart så förlorade du en kombat där.

23 oktober 2009, 23:08
Medlem
Asmix skrev:
Inger. Du får gärna kalla mig kärring också.

Ledsen om jag missade nån. ;)

24 oktober 2009, 01:49
Medlem
rdos skrev:
Inger skrev:
Restriktioner har du, det var väl dom du gnällde över i den här tråden?!

Jag vet inte om jag kallar det för restriktioner. Jag väljer nog snarare att kalla det för specialregler för vissa ämnen på AF.

Jasså, du har döpt om dem till "specialregler" nu? Så vad gnäller du om då?

24 oktober 2009, 01:50
Medlem
Nu tjatar jag, jag vet. Kan vi inte ge fan i denna diskussion nu? Den ger ingenting! Inte för någon! Allt den kommer göra är att förstöra detta forum genom att få det till ett missnöjesforum som är helt beroende av aspergerforum.se. Jag hoppas att det inte är någon som har den intentionen.

Varför inte diskutera något som inte handlar om Aspergerforum.se? Bättre än så här kan vi allihop!

24 oktober 2009, 01:57
Medlem
Inger skrev:
Men anser ni er verkligen vara offer allihopa? Som råkat ut för moderatorernas godtycke utan att ni gjort något alls för att förtjäna det?
Vet inte om jag ska ta åt mig, men nej, jag har gjort mycket mer än så. De flesta som blivit bannade är ju totalt försvarslösa egentligen. Själv är jag mest bara ett offer för tillfälligheter som jag inte har kontroll över.

Citera:
- Timeless säger själv att det bara var en tidsfråga (och har sannerligen uppträtt högst varierat på forumet, med omväxlande briljanta och empatiska inlägg och omväxlande såna som får en att undra om han verkligen är över 13).
Va? Måste ha skrivit i nattmössan då.. :)
Att jag förstod att jag skulle bli bannad hade mer med hur jag märkte att stämningen på forumet låg. Mitt beteende är bara en hjälp på traven. Jag tänker fortsätta bete mig, så man kan säga att banningen är av dåligt värde, eftersom risken är rätt stor att jag kommer tillbaka.

Citera:
P.S. Vill nån kalla mig fitta nu så varsågod, det är visst tillåtet här. ;)
Tack, men jag sparar den då tills bättre tillfälle. Btw. Jag raderade en del text eftersom den hade kunnat bli orsak till att jag fått använda fittordet tidigare än beräknat. Gäller att tänka på vad man skriver.. :lol:

24 oktober 2009, 02:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.