Mina smultron- och jordgubbsplantor blommar för fullt och producerar nya kart. Smultronen har t.o.m. börjat skifta i rött.
28 september 2013, 11:17
Incognita
Moderator
Re: Gröna tråden
Min lilla hallonbuske har tagit sig och fått knoppar! Jag var helt övertygad om att den skulle dö. Jag har för mig att det dröjde innan jag fick ner den i jorden och att den såg jättedöd ut, och inte har jag gött den heller. Lupinerna som jag frösått med frön jag plockat själv är på väg att blomma. Klematisen ser ut att få en dignande blomning i år. Ser fram emot ett hängande hav av djupblått. Jordgubbarna är lite undanträngda av lavendeln som jag missade att klippa ner, och nu vill jag inte klippa ner den innan den har blommat, men å andra sidan har smultronen spridit sig till typ överallt. Den stackars hammocken som stått ute i två vintrar nu eftersom jag tappat bort nyckeln till förrådet ser lite misshandlad ut. fåglarna har haft stor glädje av dynorna för sitt bobygge, helt klart, så de är liksom lite styckade. Men det är väl bara att hänga ett stort överkast över det hela om folk skall komma på besök, eller hur? Bohemian chic...
Två smala sänggavlar i svart metall står där ute och rostar mot planket och börjar få rätt krackelerade yta. Jag tror att de kommer att bli finfina spaljéer så småningom.
Dags att skaffa lite krukblomster kanske, nu när det är någon idé. Och odla lite i krukor? Vitlök kanske.
31 maj 2014, 15:47
Schueberird
Medlem
Spännande med egna hallon (etc)!
31 maj 2014, 22:16
Incognita
Moderator
Mm. Fast jag väntar mig ingen jätteskörd i år, precis. Busken är verkligen minimal. Får jag ut fem hallon av den är det över förväntan.