Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
21/65

Lennart Nilsson är överskattad. :P

Idag blev det lite hemmaträning igen plus hittaut.nu-promenad på ungefär 18 km med en uppskattad medelhastighet på 5 km/h och med tagning av 11 kontroller.


28 april 2014, 21:02
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
25/65

Hemmaträning plus orienteringsomväg (4 kontroller) till mataffären på cirka 10 km med en uppskattad medelhastighet på 5 km/h. Imorgon blir det vilodag. Sedan får vi se hur länge det håller i sig. När jag kom hem åt jag keso och apelsin (plus lite mörk choklad) och snart är det dags att laga middag.


29 april 2014, 19:44
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Igår: vila
Idag: hemmaträning, ingen promenad


1 maj 2014, 18:34
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Imorse var jag ute och sprang, det var en bra tid att springa klockan 6.


2 maj 2014, 12:27
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag tog jag ett bra beslut: Istället för att gå och sätta mig vid datorn och börja jobba direkt, så körde jag min hemmaträning, duschade, åt frukost och först därefter började jag jobba.

Till och med Uppsala är riktigt fint tidigt på morgonen, men sedan när människorna börjar vakna till, så blir den ful igen (och med "ful" menar jag egentligen jobbig och påfrestande när människokryllet skymmer sikten).


2 maj 2014, 13:14
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag utövat power yoga hemma framför videon. Det gjorde gott, särskilt för de muskler som tenderar att domna, men blev inte särskilt svettigt. Jag kanske borde göra något mer.


3 maj 2014, 13:33
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jga hade egentligen tänkt ta veckans andra vilodag imorgon, men eftersom jag måste fylla på matförrådet lite innan jag fortsätter med hemmaträningen, så tar jag den idag istället.


3 maj 2014, 14:21
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränat!


3 maj 2014, 18:23
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag lyckades få träningsvärk av min hemmayoga, så den gjorde nog sitt. Får göra det oftare. Idag blir det core.


4 maj 2014, 06:31
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har tänkt börja testa ett nytt kosttillskott som tydligen är oerhört trendigt och populärt just nu, vilket gör mig lite lätt misstänksam. Det utlovas liksom lite väl mycket guld och gröna skogar. Samtidigt vore det ju så underbart om ett och samma medel verkligen kunde få bukt med min pms, mina konstiga allergier, min inflammationsbenägenhet, mina ömma leder, mina koncentrationssvårigheter och mina utmattningar - och dessutom göra något åt mitt tunna hår och mina sköra naglar - eller åtminstone något av det. Så... Ni som är kemiskt kunniga, kritiskt tänkande och/eller allmänt hälsomedvetna och pålästa, finns det någon anledning att låta bli att ta kosttillskott med metylsulfinolmetan (msm), organiskt svavel?


4 maj 2014, 11:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron