Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ah, det är därför du har haft en sådan stålkondis trots stillasittande jobb...
Det handlar alltså inte
bara om karaktär. Skönt att inse, för mig. Men trist för dig, förstås.
Nu när jag inte längre kommer att behöva pendla kanske det blir mer av naturliga promenader för mig. Borde skaffa en cykel också. Jag lär inte behöva släpa lika mycket fram och tillbaka mellan kontoret och hemmet heller, för nu kommer jag ju att kunna ta mig till jobbet även om jag samlat in material på annan ort eller varit på möte på sonens skola eller haft boendestöd - och ändå hinna hämta sonen från frita. Så då blir det ju lättare och ledigare att röra sig. Yey!
Idag har jag tränat "core". Det var som något slags blandning mellan styrketräning och pilates. Vi använde inga redskap, utan använde den egna kroppen spm tyngd och motstånd. Mycket precisionsträning med en muskel i taget, typ. Mycket tänjande också. Tempot var rätt högt (ackompanjerat av något slags elektronisk musik med mycket puls), men i gengäld var passet bara en halvtimme långt. Kändes bra. Ledaren var den hårdaste pilatesledaren. Hon kan sina grejer. Man kommer inte undan med att göra fel, vilket jag har kommit att uppskatta.
Eftersom mitt pendlingskort tydligen har gått ut gick jag en omväg genom skogen tillbaka från träningen. Sitter och lapar sol där nu. Härligt med vitsippsdrivor och körsbärsblom!