Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Zombie skrev:
Hm… den rödtonade var väl litet "mysigare" och mer drömlik, men den andra hade bättre djupillusion och materialverkan, åtminstone på min skärm, vilket jag finner väl så suggestivt. Och kanske meningen ändå är att en kloak ska vara kall, skrovlig och droppande mer än mysig?


Förvisso, förvisso. Jag kanske ska testa med något mellanting...


12 november 2013, 18:29
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Till exempel kan jag blanda i lite blått och se hur det blir - och kanske göra bakgrundsljuset lite mörkare. Tanken är att det ska se lite skitigt ut med ett brunaktigt grundljus - snarare än mysigt.


12 november 2013, 18:35
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Bild
Bild


Nu med mera blått:
Bild


12 november 2013, 18:49
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det vart ännu bättre!
Zombie hade en bra poäng där, jag funderade också på hur pass mysigt det faktiskt ska kännas där nere i källarvalven...för mysigt är kanske inte helt bra i detta sammanhang.


12 november 2013, 18:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tilläggas kan att det är lite skillnad mellan att faktiskt befinna sig där nere och att bara se det på bild, men jag ska fortsätta experimentera.


12 november 2013, 19:00
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...eller kanske "ensam i dunkla salars djup" hade varit bättre, men då blir det inte lika mycket en parafras på Jean Sibelius.


12 november 2013, 23:58
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag kan inte ta ställning till bilderna alls. Det är så många beslut man måste fatta hela tiden i tillvaron att min hjärna har börjat tvärvägra. Som spelare skulle jag nog väldigt pragmatiskt föredra den ljussättning som jag bäst ser i.


13 november 2013, 00:04
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Först trodde jag det stod "som jag ser bäst ut i", men det stod det ju inte...


13 november 2013, 00:06
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
:lol: Nä, riktigt så fåfäng är jag nog inte. Särskilt inte i kloaker och när det är en fiktiv spelkaraktär som skall traska runt där.


13 november 2013, 00:08
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Hursomhelst har jag lagt in mer blått och reducerat det röda sedan senast och nu ska jag låta det vara så ett tag, så får vi se vad som händer sedan.


13 november 2013, 00:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron