Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Nästa
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Inger skrev:
De har ju bara skräpt regler och moderation på allmän begäran och gör bara sitt jobb.

Det var en väldans skojig felskrivning, just när den hamnar här! :)

Manne letar vi efter med ljus och lykta, men manne e bra på kurragömma. Hoppas han inte blev bortskrämd för gott.

23 oktober 2009, 15:14
Medlem
Inger skrev:
Restriktioner har du, det var väl dom du gnällde över i den här tråden?!

Jag vet inte om jag kallar det för restriktioner. Jag väljer nog snarare att kalla det för specialregler för vissa ämnen på AF. Om jag vill posta något om Aspie-quiz eller neandertal så måste jag göra det i vissa trådar. Jag gillar det inte, men det har ju både för och nackdelar, och jag kan ju inte göra annat än att finna mig i dessa regler. AF är som sagt ett NT-forum, och då förväntar man sig ologiska regler. Inget konstigt med det.

Problemet var väl för mig (liksom för många andra som hamnat i problem med moderatorer), att jag inte ville acceptera en förändring som innebar att jag blev tvingad att spela NT på AF. Det tar tid att vänja sig vid sådana förändringar.

23 oktober 2009, 15:27
Medlem
Ganska meningslöst med en repris av rabaldret på Aspergerforum.se här. Varför har diskussionen om AF:s moderering flyttat hit?

Seså en kaffegök var istället.

23 oktober 2009, 16:18
Medlem
Kristofer skrev:
Ganska meningslöst med en repris av rabaldret på Aspergerforum.se här. Varför har diskussionen om AF:s moderering flyttat hit?

Jag tror en klok man har talat.

23 oktober 2009, 18:07
Medlem
Inger skrev:

Men anser ni er verkligen vara offer allihopa? Som råkat ut för moderatorernas godtycke utan att ni gjort något alls för att förtjäna det?
Jag är lite offer, jag blir purken och sorgsen när en massa folk bannas på grund av den nya mjuka forumlinjen eller vad det nu är som håller på att ske.
Inger skrev:
- Sugmund har väl inte fått några begräsningar när det gäller språkval?
Nej, inte vad jag minns. Jag ger mig sällan på folk, så jag får härja ganska fritt.

Men man får väl ta sig en kaffegök och chilla...

23 oktober 2009, 18:12
Medlem
Usch, kaffegök är äckligt.

Kan man få en bloody Mary?

23 oktober 2009, 18:22
Medlem
Inger skrev:
De har ju bara skräpt regler och moderation på allmän begäran och gör bara sitt jobb.

"på allmän begäran"?

Inger skrev:
Skyll i så fall på mig i stället som varit en av dem som hårdast drivit att det bör vara tydligare gränser och lite lägre i tak än det var från början eftersom så många blev bortskrämda pga den råa tonen.

"så många blev bortskrämda"?
"den råa tonen"?

Jag kan inte påminna mig att nån har presenterat något annat är gissningar och hörsägen avseende detta. Det är i och för sig fullt möjligt att jag minns fel.

Inger skrev:
NFD lades väl ned för att det blev för många som inte visade sig mogna att klara av en helt omodererad avdelning ... Problemet är bara att det lätt blir på andras bekostnad, såna som inte klarar av det för att de haft nog av påhopp i sitt liv.

Varför är det ett problem?
Livet är hårt, klarar man inte av att hantera världen - tough luck.
Jag fattar verkligen inte varför man ska anpassa allt till de långsamaste och svagaste, det är ett bra sätt att strypa all utveckling och framåtskridande.

Inger skrev:
Var är manne förresten?

Vi får innerligt hoppas att han inte hittar hittar hit.

23 oktober 2009, 18:43
Medlem
Kristofer skrev:
Varför har diskussionen om AF:s moderering flyttat hit?

Antagligen för att ett flertal av oss för närvarande inte kan diskutera den där... och antaligen för att vi tydligen inte har fått igång så mycket andra diskussioner här att de tar överhanden.

Kristofer skrev:

Bjuder du?

23 oktober 2009, 18:49
Medlem
nallen skrev:
Jag kan inte påminna mig att nån har presenterat något annat är gissningar och hörsägen avseende detta. Det är i och för sig fullt möjligt att jag minns fel.

Jag tror det är det där självsäkra som kommer fram. Bara det är rätt åsikter som presenteras så går de att presentera hur självsäkert som helst utan att det blir något problem. :mrgreen:

23 oktober 2009, 19:11
Medlem
rdos skrev:
Jag tror det är det där självsäkra som kommer fram. Bara det är rätt åsikter som presenteras så går de att presentera hur självsäkert som helst utan att det blir något problem.

Jag begriper inte ett dugg av vad du skriver här.

23 oktober 2009, 20:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.