Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den avfilade gallerpinnen hamnar nu i spelarens inventarie, men är tills vidare ett så kallat skräpobjekt (det vill säga spelaren kan inte använda händerna till något annat förrän hen släppt skräpobjektet), eftersom det är ganska stort. Metallfilen har fått ett någorlunda unikt utseende (jag använde en originalkniv som grund) plus ett eget namn (som visas när filen är vald i inventariet) och har gömts i en brödlimpa. När brödlimpan frobbas hamnar filen (och förstås brödet) i spelarens inventarie och väljs automatiskt, så att spelaren ser vad som hänt. Brödet kan sedan ätas som vanligt. I och med detta är brödfilseffekten klar. Nu återstår bara frågan om jag ska komplicera proceduren litegrann eller låta den vara som den är...

Edit:
Jag kom just på att jag ska testa att först välja brödet i inventariet någon sekund innan filen väljs, så att spelaren ser allt som händer.


26 september 2013, 23:46
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Jag kom just på att jag ska testa att först välja brödet i inventariet någon sekund innan filen väljs, så att spelaren ser allt som händer.


Fixat.


26 september 2013, 23:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag måste lägga in filljud och yrande metallspån också, men sedan är det klart.


27 september 2013, 12:10
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag lagt till något som kan duga, men jag kommer antagligen finjustera det senare.


27 september 2013, 14:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag börjat lägga till och implementera deluppdragen och fipplat med diverse småplock.


30 september 2013, 19:34
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag lagt till alla deluppdrag; det blev totalt 15 stycken, men då är det några dubletter för olika svårighetsgrader med också, så i slutändan blir det i genomsnitt ungefär 7 stycken (inklusive några frivilliga och några negerade).


1 oktober 2013, 21:11
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag skapat alla delar som behövs till nyckeln som ska låsa upp ett särskilt rum. Imorgon ska jag klura ut och implementera låset till det särskilda rummet och ihopsättandet av nyckeln - och förhoppningsvis även hinna med lite annat.


3 oktober 2013, 01:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag dragit nya banor i huvudblobben och tillverkat ett skräddarsytt vevregagle som öppnar dörren till ett särskilt rum. Vevreglaget saknar dessutom från början en för funktionen vital del, som spelaren måste hitta delar till och bygga ihop.


3 oktober 2013, 22:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Vevreglaget är alltså ett så kallat "jointed object", vilket gör att man kan låta mer avancerade saker hända med (delar av) objektet när spelaren frobbar det, till exempel rotera en del samtidigt som en annan del inte roterar eller roterar åt ett annat håll eller translateras etc... Det är första gången jag tillverkar ett sådant och jag var jäkligt nöjd när jag fick det att fungera.


3 oktober 2013, 23:04
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag kodat ett fungerande skript för att enklare kunna sätta ihop nyckeldelarna vartefter de plockas i valfri ordning och slutligen bilda en hel nyckel. Det återstår fortfarande några detaljer innan det är helt klart.


4 oktober 2013, 16:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron