Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
8 av 12 punkter klara plus cirka hälften av luftmängdspunkten (luftmängden är begränsad och avtar långsamt, men jag har ännu inte fixat så att spelaren tappar hälsopunkter vid rätt tidpunkter, fast jag vet ganska precis hur det ska gå till, så det handlar mest om att skriva in koden (de orden lär jag säkert få äta upp; när man tror att det är enkelt, då uppstår det alltid komplikationer)). Sedan återstår höjning/sänkning, ljuddämpning (varav ingen torde erbjuda några större problem) och att fixa så att andra objekt också påverkas, men det kommer jag nog skippa, även om jag har en idé om hur det skulle kunna gå till, fast det är nog inte värt besväret; hursomhelst kommer jag spara det tills vidare och så kanske jag fixar det när allt annat är klart.


19 juli 2013, 17:04
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
nallen skrev:
*fortsätter imponeras av ork och driv*


Tja, jag är så illa tvungen om det inte ska sluta i rännstenen - vilket det kanske gör ändå, men då har jag i alla fall gjort mitt bästa.


19 juli 2013, 17:13
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jo, men det är väl ändock ett hobbyprojekt? Såna brukar ju kunna rinna ut i sanden. Har jag hört...


19 juli 2013, 20:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
nallen skrev:
Jo, men det är väl ändock ett hobbyprojekt?


Förvisso.


19 juli 2013, 22:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
En förklaring kan vara mycket tid (orsakad av brist på definierat liv) kombinerat med besatthet (orsakad av intressets natur).

Idag och igår har jag:
  • byggt in ett litet rum med en stege mellan doktorns våning och fängelsedirektörens våning och, som en konsekvens, flyttat och byggt om både rum och rör på respektive till och från berörda våningar,
  • tagit bort några onödigt överdådiga detaljer i arkitekturen, vilket sparade en hel del celler (från 30851 till 29436),
  • börjat installera fejkvattnet på sin rätta plats och med behövlig kringutrustning,
  • funderat lite mer på den nya gimmicken (till exempel på hur man får något att röra sig till en given punkt genom okänd terräng - något som kanske inte kommer vara en AI (en AI har annars inbyggd förmåga att röra sig till givna punkter och har dessutom tillgång till data om hur terrängen ser ut, så jag skulle kunna göra föremålet till en AI på passande sätt och sedan anpassa algoritmen till det)).


20 juli 2013, 23:31
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det kommer inte hända så mycket på den här fronten på ett tag, men jag kanske tar tillfället i akt och börjar skriva (för hand) på dialoger och andra texter.


30 juli 2013, 09:29
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Eftersom min beställda knädator dröjer har jag lånat en enklare bärbar och efter att ha testat den lite mer och tweakat diverse inställningar, så har jag fått igång DromEd, så nu kan jag komma igång och bygga igen. :)


21 augusti 2013, 22:18
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Va' skönt!


21 augusti 2013, 22:49
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag kommit igång med byggandet igen. Det går ganska mycket snabbare att processa saker nu. :D DromEd-gränssnittet är skarpare också. Idag har jag börjat färdigställa fejkvattenschaktet på sin rätta plats med allt vad det innebär och justerat diverse dörrar och rum i en smal korridor.

Schueberird - Murphys lag: 1 - 0
Den miljö som jag använder för att kompilera skriptkod hade blivit uppdaterad under min frånvaro och en viss kompilatorflagga hade avskaffats - en viss kompilatorflagga som den kodbas som jag använder mig av är beroende av (det hade kanske gått att skriva om kodbasen, men det är absolut inget som jag känner för eller vill lägga tid på). Min gamla installation av programmeringsmiljön gick upp i rök när gammeldatorn exploderade, men jag lyckades gräva fram de gamla installationspaketen (som jag turligt nog sparat lokalt) från backupdiskarna, så jag kunde installera den gamla mijön igen - och nu kör jag den parallellt med den nya.


20 september 2013, 03:56
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag fixat så att fejkvattnet kan kontrolleras av spelaren:
  • När dörren (som är en hiss - tekniskt sett) stängs och vattenkranen öppnas börjar vattnet stiga.
  • Om vattenkranen stängs slutar vattnet stiga.
  • När spelaren ber om att få öppna dörren igen börjar vattnet sjunka och töms ut och sedan öppnas dörren. Om spelaren ångrar sig återgår vattnet till föregående aktivitet.

Alla reglage, dörrar och kranar är på plats och imorgon börjar jag troligen fippla med vattenstrålen från kranen och testar fejkvattenskriptet som jag skrev för några månader sedan (innan datorkraschen) och som ska sköta undervattenseffekterna; det behöver antagligen finjusteras en del, men vad jag minns så fungerade det i stora drag. Jag ska även fundera på hur avancerat lucköppningspusslet i toppen av vattenschaktet ska vara.


20 september 2013, 23:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.