Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Krossade tår låter ju mindre hälsobefrämjande... Hoppas de repat sig. Själv siktar jag på träningsvärk i hela kroppen tror jag.
För första gången på evigheter gjorde jag ett pass ashtanga- och hatha-yoga (kombinerarat). Så vansinnigt skönt det var! Det hade jag glömt. Hur
kunde jag glömma det?! Men jag hade glömt hur jobbigt också... Det tänjde ut varenda muskel som jag har ont i. Varför gör jag inte det här varje dag? Eller åtminstone flera gånger i veckan? Det får det bli ändring på. Det är ju SÅ RÄTT för kroppen. Nu skall min ständigt domnande arm kureras, från skuldran till fingertopparna, och ryggmusklerna byggas upp. Jajamen!
Dessutom skall jag äta betydligt mer gröna bladgrönsaker. Det har jag frossat i idag, och jag inbillar mig att inflammationerna dämpades av det. Måhända att det är placebo, men det spelar ju ingen roll så länge det hjälper, och det lär knappast skada. Jag tror att jag under julen har ätit alldeles för mycket spannmål och mjölkprodukter och kött/fisk/ägg samt socker i förhållande till mängden grönsaker.