Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-17
Idag så gick jag ett medelpass/jympa på Friskis & Svettis Kungsholmen kl. 7.

CodeRedAlert skrev:
Borde kanske hitta en våg och väga mig?

Alla människor som bryr sig det minsta om hur deras kropp mår bör äga en våg!


17 maj 2010, 13:03
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Vikten säger inget ändå. Man ska väl egentligen mäta omkrets på saker och ting.
Som kvinna binder man ofta enorma mängder vatten så under ett vanlig gympass går jag upp ca tre kilo av allt vatten jag hinkar i mig. Sen kissar jag ut det igen.

Har precis tränat kondition 20min. stepup och 40min. på crosstrainern varefter jag körde ett snabbt men effektivt styrketräningspass med fokus på underkroppen.

Crosstrainer level 21 och stepup på 18. Pulsen låg på 140 till 150 i snitt under hela crosstrainingpasset och då blev jag lagom andfådd och orkade köra hur länge som helst.

Fan vad duktig jag är! :geek:

Vad äter ni efter ett träningspass? För min del blev det en Dajm...annars hade jag kraschat. Nu har jag ätit en avocado också och ska göra lite andra saker innan middag.


17 maj 2010, 16:25
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Vikten säger inget ändå. Man ska väl egentligen mäta omkrets på saker och ting.
Som kvinna binder man ofta enorma mängder vatten så under ett vanlig gympass går jag upp ca tre kilo av allt vatten jag hinkar i mig. Sen kissar jag ut det igen.



Visst, men det är ändå roligt att kunna följa hur det går om man väger sig regelbundet. Man väger sig givetvis när man vaknat, efter toabesök och innan man ätit nåt.

Blir extra roligt om man har en våg som mäter fett och muskelmassa.

CodeRedAlert skrev:
Vad äter ni efter ett träningspass? För min del blev det en Dajm...annars hade jag kraschat. Nu har jag ätit en avocado också och ska göra lite andra saker innan middag.


Dricker proteinpulver och lite kolhydrater efter träningen.


17 maj 2010, 17:36
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Vikten säger inget ändå. Man ska väl egentligen mäta omkrets på saker och ting.
Som kvinna binder man ofta enorma mängder vatten så under ett vanlig gympass går jag upp ca tre kilo av allt vatten jag hinkar i mig. Sen kissar jag ut det igen.

Har precis tränat kondition 20min. stepup och 40min. på crosstrainern varefter jag körde ett snabbt men effektivt styrketräningspass med fokus på underkroppen.

Crosstrainer level 21 och stepup på 18. Pulsen låg på 140 till 150 i snitt under hela crosstrainingpasset och då blev jag lagom andfådd och orkade köra hur länge som helst.

Fan vad duktig jag är! :geek:

Vad äter ni efter ett träningspass? För min del blev det en Dajm...annars hade jag kraschat. Nu har jag ätit en avocado också och ska göra lite andra saker innan middag.

Jag tycker du verkar vara väldigt duktig. Det är bra, då att det blir lite mer av ett tävlingsmoment över
nyttighetsivrandet!

Jag brukar försöka klara mig på 2 stora koppar kaffe (med lite mjölk i) innan jag tränar på morgonen. Jag tänker att kroppen är naturligt inställd på att använda fettdepåerna under morgonkvisten och att höja blodsockret med att äta innan träningen gör att det tar längre tid innan fettet brinner. Efteråt försöker jag bara äta frukost som vanligt eller lunch (beroende på hur mycket klockan var när jag kom upp och iväg till träningen). Grovt bröd, typ "Rund och God", utan pålägg och ett par konservburkar tonfisk är ett standardmål.

När jag var yngre (typ 19) och (styrke-)tränade så brukade jag äta Twin Lab's "Gainers Fuel" efter träning. Jäkligt gott -- nästan en liter dryck av enkla sockerarter och aminosyror -- men svårt att hålla nettoenergiintaget lågt i ett 24-timmarsperspektiv med en sådan sockerbomb efter träningen.


17 maj 2010, 19:48
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Som kvinna binder man ofta enorma mängder vatten så under ett vanlig gympass går jag upp ca tre kilo av allt vatten jag hinkar i mig. Sen kissar jag ut det igen.


Det gör jag med. Dricker rätt mycket under ett pass. Häller nog i mig 2-3 liter före, under och efter ett träningspass plus att jag tar koffeinpiller före vilket är vätskedrivande.

Pissar konstant några timmar efter träningen.


17 maj 2010, 20:47
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
moggy skrev:
CodeRedAlert skrev:
Som kvinna binder man ofta enorma mängder vatten så under ett vanlig gympass går jag upp ca tre kilo av allt vatten jag hinkar i mig. Sen kissar jag ut det igen.


Det gör jag med. Dricker rätt mycket under ett pass. Häller nog i mig 2-3 liter före, under och efter ett träningspass plus att jag tar koffeinpiller före vilket är vätskedrivande.

Pissar konstant några timmar efter träningen.

Varför omsätter du så mycket vatten i anslutning till träningen? Skulle det vara bra? Jag dricker typ bara mitt kaffe, och kanske ett glas vatten efteråt till frukosten/lunchen.


17 maj 2010, 21:52
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
exec skrev:
moggy skrev:
...

Varför omsätter du så mycket vatten i anslutning till träningen? Skulle det vara bra? Jag dricker typ bara mitt kaffe, och kanske ett glas vatten efteråt till frukosten/lunchen.

Jag är också nyfiken, har för mig att för mycket drickande är tom skadligt för kroppen.
http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=280&tem=3


17 maj 2010, 22:58
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
exec skrev:
moggy skrev:
CodeRedAlert skrev:
Som kvinna binder man ofta enorma mängder vatten så under ett vanlig gympass går jag upp ca tre kilo av allt vatten jag hinkar i mig. Sen kissar jag ut det igen.


Det gör jag med. Dricker rätt mycket under ett pass. Häller nog i mig 2-3 liter före, under och efter ett träningspass plus att jag tar koffeinpiller före vilket är vätskedrivande.

Pissar konstant några timmar efter träningen.

Varför omsätter du så mycket vatten i anslutning till träningen? Skulle det vara bra? Jag dricker typ bara mitt kaffe, och kanske ett glas vatten efteråt till frukosten/lunchen.



Dricker en drink med 0.7 liter vatten innan och före träningen och dricker hel del under själva träningen. Svettas ju ut en hel del vätska under konditionspasset med och blir törstig som fan.

3 liter var kanske i överkant men det blir åtminstone 2 liter under en period på 2 timmar. Ser inte det osm jättemycket.


17 maj 2010, 23:32
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Skvalpar det inte hemskt mycket i magen om man har 1 liter eller mer i den när man tränar?


17 maj 2010, 23:44
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
moggy skrev:
Det gör jag med. Dricker rätt mycket under ett pass. Häller nog i mig 2-3 liter före, under och efter ett träningspass plus att jag tar koffeinpiller före vilket är vätskedrivande.

Pissar konstant några timmar efter träningen.

Gör inte heller så mycket annat än springer på toan en halv dag efter. När jag tränade i stan för länge sedan och skulle hem med tåget efteråt vilket tog sin tid så höll jag alltid på att kissa på mig innan jag hann ända hem. Hemskt var det! Inte helt lätt att diskret slinka in bakom en buske och kissa heller, som tjej.

Men det går ju inte att köra ett helt pass utan att dricka minst några liter vatten.
Det är ju det som är grejen, träna, dricka, träna, dricka. Blir jättetörstig.
Fast jag svettas väldigt lite i vanliga fall. Tar nog inte i ordentligt. Idag gjorde jag det och svetten rann på stepup-maskinen men inte på crosstrainern för den fläktar så skönt.

Angående pulverdrycker - aldrig i livet!
Hatar dem. :|
Får hitta på något annat för efter träningen. Får nästan alltid ett enormt blodsockerfall eller vad det är efteråt och håller på att krascha.


17 maj 2010, 23:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron