Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Nästa
Ärlig rasism 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ärlig rasism
Citera:
Det enda som betyder något är självklart antal brott per individ.
rdos, jag trodde att du var intelligantare än så, självklart är det svårare att komma tillbaka,eller in i arbetsmarknaden efter en fängelsevistelse, lägger du därtill att personen är invandrare så är det inte konstigt att den själv förstår att den har mera problem då Sverige frodas av främlingsfientlig skit och fördomar som du visar prov på.

28 april 2010, 22:05
Moderator
Exec skrev:
Jag är trevlig. Framförallt är jag väldigt förlåtande och välvillig. Det är ytterst få människor som stör mig. Av den feedback som jag har fått sedan jag började vara social på internet sedan årsskiftet har jag förstått att det inte lyser igenom i skrift (avstängningen från Aspergerforum är ett exempel).

Jag har försökt "fylla ut" min text lite mer på sistone så att det jag skriver inte ska kunna låta kallt eller hårt, men jag har säkert mycket kvar att lära. Jag är tacksam för all konstruktiv kritik.

Då tror jag jag förstår. Och det här ska du verkligen ha tummen upp för att du skrev!

Du är inte ensam om den sortens problem. Jag fick kämpa hårt med det irl i åratal som yngre, att jag tydligen ofta lät otrevlig eller kufisk på för mig helt obegripliga sätt. Tror jag har lyckats slipa bort det mesta genom att iaktta folk, tolka reaktioner och svälja mycket smärta, men det är ju rimligen bättre att kunna fråga rent ut där det finns folk som tål sådana frågor.

28 april 2010, 22:06
Medlem
Timeless skrev:
rdos, jag trodde att du var intelligantare än så, självklart är det svårare att komma tillbaka,eller in i arbetsmarknaden efter en fängelsevistelse,

Det är ju en självklarhet, men vad har det med något att göra?

Timeless skrev:
lägger du därtill att personen är invandrare så är det inte konstigt att den själv förstår att den har mera problem då Sverige frodas av främlingsfientlig skit och fördomar som du visar prov på.

Nej, Sverige frodas inte av främlingsfientlig skit. Sverige frodas av ohämmat förnekande av invandringens problem.

28 april 2010, 22:27
F.d. exec
För att återknyta till temat så tycker jag att det är väldigt svårt att vara "ärligt rasistisk" i dagens samhällsklimat. Jag är inte så smidig socialt och det bidrar säkert en del, men även de människor jag i min närmiljö som är både socialt kompetenta och har hög social status skruvar nervöst på sig så fort kulturberikarna förs på tal. Om någon i sociala sammanhang öppet kritiserar invandringspolitiken så är de ofta snabbast att börja hysha och komma med förmaningar, trots att jag i många fall vet med säkerhet att de gärna skulle se andelen kulturberikare i landet och i synnerhet det egna bostadsområdet gå mot 0-5 %.

Jag tycker av princip att det känns fel att vara del i den förljugna nedtystningsprocessen mot invandringskritiken. Det vore roligt om vi kunde dela med oss av tips och goda råd kring hur man tar diskussionen IRL utan att göra det till en regelrätt debatt -- utan snarare ett öppet och ömsesidigt givande filosofiskt samtal.

Jag tycker inte att människor per dafault har något särskilt värde. I den mån det finns något sådant så minskar det kraftigt hos människogrupper som förökar sig som råttor, med en "kalkylerad risk" i form av överbefolkning. Jag tycker att Sveriges invandringspolitik är en total katastrof, i korta drag så skulle jag bäst beskriva den som en strategi att importera dem som gapar störst och subventionera en framtid för dem som förtjänar den minst -- på skattebetalarnas och kommande generationers bekostnad.

Hela idén att "color is skin deep" är rent befängd ur ett biologiskt perspektiv. Idén att olika kulturella identiteter/bakgrunder skulle vara jämnbördiga saknar jag nästan ord för (den naturliga konsekvensen vore det skulle vara lika attraktivt för en västerlänning att emigrera till arabvärlden som tvärt om).

Jag kan tycka att det är olämpligt/smaklöst att ta upp frågor som är så emotionellt laddade som kulturberikarnas vara eller icke vara i sociala sammanhang med nya människor som man inte är helt familjär med. Ändå har ämnet en tendens att dyka upp i alla möjliga sammanhang. Den stora frågan är hur man bäst uttrycker en avvikande mening utan att göra sig omöjlig?

28 april 2010, 23:31
Medlem
rdos skrev:
Vilken dynga!

Tada:
Citera:
Det första som bör understrykas när det gäller invandrare och brottslighet är att det inte finns, och heller aldrig har funnits, någon officiell statistik som visar hur det förhåller sig med invandrares brottslighet i Sverige.

Vad man alltså skriver är rena gissningar.

Vad gör man då när man saknar uppgifter om olika gruppers brottslighet i Sverige? Jo, man går till något land där denna statistisk finns, t.ex. USA. I USA så har personer av afrikanskt ursprung skyhögt högre brottslighet än vita. Rimligen gäller samma sak i Sverige.

De hypoteser man lägger fram för varför invandrare (bevisligen) har högre brottslighet, är oxå helt enkelriktade och pk-ifierade. Varför nämner man inte att det finns massvis av undersökningar som kopplar ihop ras och brottslighet, såväl i hemländer, som när de bor i andra länder?

Att använda brott i absoluta tal för olika grupper, och på den grundvalen döma ut danskar och norrmän, är ännu ett försök att med manipulerad statistisk få saker att se annorlunda ut än vad det egentligen är. Det enda som betyder något är självklart antal brott per individ.

Okej, nu är du verkligen ute och cyklar!
Man kan verkligen inte jämföra USA och Sverige som du gör. I USA har man en stor befolkningsgrupp bestående av afroamerikaner som befinner sig på samhällets botten UTAN de samhälleliga skyddsnät vi har i Sverige. Den kriminalitet det för med sig är inte det minsta representativ för den som återfinns i Sverige.
Är du helt från vettet?

Dessutom vill jag veta var du fick ditt fantastiska citat ifrån angående frånvaron av statistik? Källa på den tack.
Det finns flera rapporter som BRÅ kommit ut med angående just det ämnet. Den första redan för 21år sedan. De bygger på brottsmisstänkta som återfinns i brottsregistret och andra myndighetskällor.

Sedan vill jag även se källhänvisningar till dina påstådda undersökningar som kommit fram till samband med "ras" och brottslighet. Fram med dem, annars FAIL!!!!!!!!!

JAG VANN!!
Pulver-rdos.

29 april 2010, 00:24
Medlem
Exec:
Skulle man bli tystad om man försöker tala om minskad invandring? SKITSNACK!
Fler och fel är väl överens om att integrationspolitiken misslyckats rejält och att vi nu måste komma fram till vad nästa steg är. Att minska invandringen är inget förbjudet ämne utan en realitet som diskuteras från regering till gräsrotsnivå i landet.

Vad folk däremot höjjer ögonbrynen åt är om man påstår att de invandrarrelaterade problemen beror på en dysfunktionalitet som ligger på en rasideologisk grund. Då kan jag tänka mig att många börjar generat skruva på sig och diskret förflytta sig ifrån den som kommer med dylika befängda åsikter.

Du skriver om lika värde och att den inte existerar enligt dig.
Det tillskriver jag en viss omognad på mental nivå.
En människas värde är oavhängig yttre attribut, social status, intelligenskvot och utbildning mm. Den finns där, oavsett.
Om du lär känna en människa från varje världsdel på ett djupare plan, så märker du snart att han liknar dig så pass mycket att du genom att se ned på honom också ser ned på dig själv. En svart kvinna i Uganda är inte alls speciellt olik din egen mamma. En flicka i Indien kunde vara din egen syster. Det finns inga skillnader förutom de som dikteras av olika levnadsvillkor. Och dem är vi alla skyldiga att försöka överbrygga.

Det där med din biologiska perspektiv faller när man vet hur de olika kulturerna utvecklats genom århundraden. Så mycket olika saker påverkar och har påverkat till att lyfta fram och utveckla vissa kulturer och fått andra på fall.
Vår västerländska överlägsenhet är bara en fis i rymden i sammanhanget. Vi var långt efter utvecklingsmässigt fram tills bara för ett knappt århundrade sedan.
En dokumentär i ämnet som bygger på Jared Diamond’s bok Guns, Germs and Steel:
http://topdocumentaryfilms.com/guns-germs-and-steel/

Om man håller sig till relevant fakta istället för fulvinklad propaganda och rena irrläror så går det oftast utmärkt att få till en filosofisk diskussion i ämnet, skulle jag tro.

29 april 2010, 01:21
Avslutat konto
Olika typer existerar över rasgränserna. Dock är vissa typer vanligare bland vissa raser. Min genetiska typ är vanligare bland vissa västeuropéer samt östasiater och japaner i synnerhet t.ex.

Jag identifierar mig själv med finlemmade personer med rävansikte, smala fingrar, små händer, nätta atletiska kroppar och neurotiska, allvarliga personligheter med drag av narcissism oavsett vilken yttre fenotyp de tillhör. Den inre typen är viktigare, det som är skrivet i generna. Jag känner intuitivt igen min egen typ, en av de mer högtstående människotyperna.

Din typ är något sorts missfoster. Jag har nog aldrig sett en människa som inte haft något kromosomfel som påminner om dig. Att du jämför dig själv med "övriga mänskligheten" är ett skämt. Du liknar bara missfostren.

29 april 2010, 01:26
Avslutat konto
Jag skulle gärna skapa en sorts aristokratgrupp av människor oavsett ras, dock med överrepresentation av östasiater och mer feminint byggda västeuropeiska män, som genom global fascism hade som mål att utrota lägre stående människor som t.ex fysiskt och psykiskt missbildade teknokrater med vattenskalle, extrem-asperger, förvridna kroppsproportioner och klumpig motorik som naturen helst hade velat rensa ut av sig själv.

Iskalla, vackra genetiskt progressiva fascister som dödar ohyra. Ras betyder inte mycket för mig egentligen. Det är typen som är av betydelse och min typ är vanligare bland östasiater och mer finlemmade västeuropéer än bland andra. Dock är även judar och negrer välkomna i min världsbild om de har rätt inre rastyp.

Jag har träffat många negrer jag klickat med bättre än vita. Det jag går på är elegans. Ovan nämnda exempel med vanställd teknokratnörd saknar alla de egenskaper jag värdesätter i en människa.

29 april 2010, 01:38
Avslutat konto
Jag har haft sex med folk av andra raser än min egen, utbytt kroppsvätskor etc. Så länge någon är vacker och högtstående är han värdig.

Många av de som förstått mig bäst har varit svarta eller zigenare eller judar. Jag skulle kunna suga en svart kuk och mörda en vit landsman till mig själv utan att skämmas det minsta, om en fascistisk revolution ägde rum.

De som måste utrotas är vattenskallarna, nördarna, äcklen, extremaspergarna etc. Oavsett yttre rastyp. Folkgemenskap baserad på ras är en jättelögn. Kultur däremot är nånting annat.

Fascism är universiell och fascism är den enda politiska läran som i grunden bygger på naturens lagar. Alla raser kan enas i ett fascistiskt imperium. Det vi inte vill ha är vattenskallenördar.

29 april 2010, 01:54
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Skulle man bli tystad om man försöker tala om minskad invandring? SKITSNACK!Fler och fel är väl överens om att integrationspolitiken misslyckats rejält och att vi nu måste komma fram till vad nästa steg är. Att minska invandringen är inget förbjudet ämne utan en realitet som diskuteras från regering till gräsrotsnivå i landet.

Fler och fler kanske till nöds erkänner att integrationspolitiken "misslyckats rejält", men fortfarande är det tabu att tala om minskad invandring..tvärtom så framställs nu massinvandringen från utomeuropeiska länder som Sveriges räddning och enda hopp..de 100000-tusen invandrare, framför allt från Irak och Somalia som kommer till Sverige varje år, påstås i politiskt korrekta media, kunna rädda den svenska välfärden nu när 40-talisterna nu går i pension i en allt snabbare takt..har svårt att förstå hur somalier och irakier, med utbildningar för svenska förhållanden tveksamt värde eller med ingen utbildning alls plus med inga eller små kunskaper i svenska språket ska kunna ta över svenska tjänstemannajobb...de enklare jobb som är aktuella för den här gruppen, dras det in på och är så dåligt betalda att de generösa bidrag invandrarna beviljas inte ger dem något större incitament att ta ett arbete....inkomstskillnaden blir ju minimal plus att man förlorar sin frihet..

Svd skrev:
Bland annat ska Arbetsförmedlingen validera invandrarnas utbildning och se om den behöver kompletteras. Men hon påpekar att det även är viktigt att jobba med attityder hos det privata och offentliga näringslivet så att utlandsfödda ses som potentiell arbetskraft.

–Detta är ett måste om vi ska behålla det välfärdssystem som vi har i Sverige. Alla resurser måste tas tillvara.
Inför ett totalstopp för utomeuropeisk invandring till att börja med...i spartider gäller det att minska på utgifterna lika mycket som att öka inkomsterna...istället att som nu bara ösa på med 100000 tusen nya svårplacerade och potentiellt permanent bidragsberoende nya invandrare om året...nä..fy..så här får man ju inte säga..det är ju rena rama rasismen...

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/va ... 627415.svd

CodeRedAlert skrev:
Om man håller sig till relevant fakta istället för fulvinklad propaganda och rena irrläror så går det oftast utmärkt att få till en filosofisk diskussion i ämnet, skulle jag tro.
Kan bara hålla med...

29 april 2010, 03:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.