Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Nästa
Är du rasist? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Är du rasist?
[quote="lillsanna"]Ja, skrivet av en moderat invandraryngling[/qute]

Och? det "värre" än om en socialdemokratisk invandraryngling hade skrivit samma artikel?

9 februari 2010, 00:28
Avslutat konto
Att invandrare identifierar sig med högerpartierna visar bara att liberalismen slagit ut konservatismen totalt. I vissa avseenden är socialdemokratin mer konservativ och nationalistisk än moderaterna idag.

Det nya Sverige är ett liberalt Sverige av "snabba cash" där det nya skiktet av högutbildade invandrare kan snylta på ett helt samhälle uppbyggt från gräsrötterna. En sorts parasitism. Sverige är redan ett dukat bord för alla dessa ekonomiska flyktingar från Iran och Eritrea som vill leka snobbar på folkets, kulturens och hela nationens bekostnad. Det är ett samhälle av grisar. Utan värdighet.

Högerinvandrare är höjden av parasiter. Vänsterinvandrarna säger "upplös er kultur och nationalstat, men låt oss iaf hjälpa er bygga en ny", högerinvandrarna däremot är mer åt "låt oss knulla sönder er och dra till London".

Jag känner mer och mer att en flytt till Tyskland, där tyskt blod fortfarande värdesätts, skulle vara en bra lösning för mig personligen.

9 februari 2010, 01:35
Medlem
Strålande artikel, BMW. Fast ett sossepatrask skulle nog inte klarat av att skriva den. De har för dålig insikt.

9 februari 2010, 07:29
Medlem
Bmw skrev:
lillsanna skrev:
Ja, skrivet av en moderat invandraryngling[/qute]

Och? det "värre" än om en socialdemokratisk invandraryngling hade skrivit samma artikel?

:) jag bara kände för att skriva så just då. Faktum är att jag tyckte artikeln var bra och plockade fram en hel del bra orsaker till att bara hemsk-förklara SD

9 februari 2010, 18:39
Avslutat konto
Jag läste den inte ens men jag gissar att huvudargumentet var att SD-väljare är "obildat patrask på landsbygden".

9 februari 2010, 19:09
Medlem
Josef3 skrev:
Jag läste den inte ens men jag gissar att huvudargumentet var att SD-väljare är "obildat patrask på landsbygden".

Nä faktiskt inte :lol: mer om att vad sverige i grund och botten egentligen har för sorts demokrati.

Citera:
Sammanfattat som:
Det som ses som politiskt korrekt i Sverige har en inte alltför fin baksida som de som tycker själva tror

Läste faktiskt en annan bra artikel skriven även den av en invandrare. Har letat men hittar den inte, tyvärr för den sammanfattde rätt bra hur jag själv tänker i invandrarfrågan.

Så jag gör en snabb sammanfattning:
Jag är tvärtemot vad de flesta tror inte alls någon "invandrar-kramare" egentligen politiskt totalt ointresserad, eftersom jag tycker alla partier/politiker egentligen bara snackar en massa skit, sanning eller lögn, bara de vinner i valet.

Jag skiljer däremot mellan sak och person. Jag är klart medveten om att det finns kriminella invandrare likväl som svenska sådana. Och likaså har jag träffat trevliga/otrevliga invandrare likväl som svenskar.

Jag umgås helst med trevliga och icke-kriminella ;), sen må de ha vilken hudfärg, födelseort, medfödd religionstillhörighet som helst, fast i ärlighetens namn är jag synnerligen allergisk mot både svenska och invandrade Jehovas Vittnen :). Där VILL jag inte ens kolla om de är trevliga eller ej, har träffat alldeles för många sliskiga/falska sådana.

Min dotters pappa klassade jag som trevlig och han var inte kriminell, men när han friade (då var jag väl typ i 2:dra månaden ) hade han redan påbörjat inskolning av hur hans fru skulle vara och jag hade börjat backa långt ifrån honom. Frieriet var det som fick bägaren att rinna över. Han var född till muslim, men åt fläsk-kött och drack sprit. Men när det kom till hans tillkommande som han ju tänkte presentera för mamma och pappa dök sidor upp som jag inte accepterade.

Jag accepterar att invandrare har många sedvänjor, men de ska inte försöka förändra mig. Vill någon ha mig får han ta mig som jag är.

För att återgå till artikeln jag läste så ville den få fram faran med att försöka gömma/inte släppa in SD i valdebatten och räknade upp rätt många orsaker, av vilka jag köpte en hel del. Bland annat detta med en reglerad invandrarpolitik, att faktiskt inte ta emot fler än man sen kan ge uppehållstillstånd och arbete. Så som det nu sköts är rena kränkningen mot många av dem som faktiskt flyr till Sverige, inte för att bli bortskämda eller slippa jobba utan för att få trygghet. För de flesta är situationen under väntan på permanent uppehållstillstånd en lång och mycket orolig väntan.

Så ja, egentligen håller helt med om att det finns mycket att förändra i vår invandrarpolitik!

Det jag ogillar är alla dessa mer eller mindre slask-kommentarer om invandrare/flyktingar som låter mest som nåt man hört på närmaste kvarterskrog, den typen som inga vettiga människor besöker oavsett politiskfärg eller hudfärg.

Hoppas jag gjort mig förstådd nu! Att jag reagerade så starkt på Aforum handlade väl mest om att hela tråden stod mig upp i halsen och jag kände att jag var tvungen att reagera/agera och provocera, för att sen kunna släppa skiten.

9 februari 2010, 22:21
Medlem
lillsanna skrev:

Min dotters pappa klassade jag som trevlig och han var inte kriminell, men när han friade (då var jag väl typ i 2:dra månaden ) hade han redan påbörjat inskolning av hur hans fru skulle vara och jag hade börjat backa långt ifrån honom. Frieriet var det som fick bägaren att rinna över. Han var född till muslim, men åt fläsk-kött och drack sprit. Men när det kom till hans tillkommande som han ju tänkte presentera för mamma och pappa dök sidor upp som jag inte accepterade.

Vad var det för krav du inte kunde leva upp till?

10 februari 2010, 11:20
Medlem
sugmundfreud skrev:
lillsanna skrev:

Vad var det för krav du inte kunde leva upp till?

Alla som gällde min person :lol: typ rensa mina väggar i min lägenhet från affischer.... klä mig snyggare, jag klär mig fortfarande likadant ....hur jag skulle ha håret blablabla .... han gifte sig med en fogligare tjej istället och jag blev ensamstående mamma till ett barn vars far inte ville veta av henne eftersom jag inte ville gifta mig med honom.

10 februari 2010, 13:44
Medlem
Förresten, en tanke ..... är det någon av er med diverse negativa åsikter om invandrare som har funderat över hur det kan kännas att inte bara vara invandrare utan dessutom få en asperger-diagnos.

Att från att ha varit invandrare med allt det negativa som faktiskt kommer med det men ändå haft en skenbar trygghet i de med samma bakgrund, för att sen snabbt slungas ut i ett intet, när man inser att man faktiskt inte passar in där heller egentligen. Sen hitta ett forum med folk med AS, hoppas kunna *hitta hem* som många av oss gjort, och behöva inse att man faktiskt inte är accepterad där heller .....

Har funderat mycket kring Albulenas avstängning från a-forum, över det faktum att det egentligen bara var jag som reagerade så starkt på den totala oförmågan att se hennes sida av saken.

Har funderat över Tittis beteende och undrat hur i herrans namn just hon blev admin.

Igår trillade pengen ner, hon är ju faktiskt precis det Liebert vill ha, urtypen av oempatisk aspergare som inte ifrågasätter hans regler utan gör som den är tillsagd. Punkt slut :lol:

Tur att inte alla aspergare fungerar likadant utan att det faktiskt finns såna som tänker själva och ifrågasätter saker och ting istället för att svälja allt. Vilken typ av människa/åsikt i övrigt är egentligen rätt ointressant, eftersom vi alla är olika med olika upplevelser av livet.

Men att på ett forum, ägt av en NT, faktiskt inte bli accepterad för precis den man är( och det gäller rätt många som under åren varit på a-forum, homosexuella, invandrare, gamla kärringar, såna som av olika orsaker inte pratar/skriver perfekt blablabla ) utan mer eller mindre subtilt mobbade och utfrusna, sånt gör mig både ledsen och besviken.

10 februari 2010, 15:38
Medlem
lillsanna skrev:
Men att på ett forum, ägt av en NT, faktiskt inte bli accepterad för precis den man är( och det gäller rätt många som under åren varit på a-forum, homosexuella, invandrare, gamla kärringar, såna som av olika orsaker inte pratar/skriver perfekt blablabla ) utan mer eller mindre subtilt mobbade och utfrusna, sånt gör mig både ledsen och besviken.

Den sorgen, och den besvikelsen delar jag med dig.

10 februari 2010, 20:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.