Nä faktiskt inte
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
mer om att vad sverige i grund och botten egentligen har för sorts demokrati.
Läste faktiskt en annan bra artikel skriven även den av en invandrare. Har letat men hittar den inte, tyvärr för den sammanfattde rätt bra hur jag själv tänker i invandrarfrågan.
Så jag gör en snabb sammanfattning:
Jag är tvärtemot vad de flesta tror inte alls någon "invandrar-kramare" egentligen politiskt totalt ointresserad, eftersom jag tycker alla partier/politiker egentligen bara snackar en massa skit, sanning eller lögn, bara de vinner i valet.
Jag skiljer däremot mellan sak och person. Jag är klart medveten om att det finns kriminella invandrare likväl som svenska sådana. Och likaså har jag träffat trevliga/otrevliga invandrare likväl som svenskar.
Jag umgås helst med trevliga och icke-kriminella
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
, sen må de ha vilken hudfärg, födelseort, medfödd religionstillhörighet som helst, fast i ärlighetens namn är jag synnerligen allergisk mot både svenska och invandrade Jehovas Vittnen
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
. Där VILL jag inte ens kolla om de är trevliga eller ej, har träffat alldeles för många sliskiga/falska sådana.
Min dotters pappa klassade jag som trevlig och han var inte kriminell, men när han friade (då var jag väl typ i 2:dra månaden ) hade han redan påbörjat inskolning av hur hans fru skulle vara och jag hade börjat backa långt ifrån honom. Frieriet var det som fick bägaren att rinna över. Han var född till muslim, men åt fläsk-kött och drack sprit. Men när det kom till hans tillkommande som han ju tänkte presentera för mamma och pappa dök sidor upp som jag inte accepterade.
Jag accepterar att invandrare har många sedvänjor, men de ska inte försöka förändra mig. Vill någon ha mig får han ta mig som jag är.
För att återgå till artikeln jag läste så ville den få fram faran med att försöka gömma/inte släppa in SD i valdebatten och räknade upp rätt många orsaker, av vilka jag köpte en hel del. Bland annat detta med en reglerad invandrarpolitik, att faktiskt inte ta emot fler än man sen kan ge uppehållstillstånd och arbete. Så som det nu sköts är rena kränkningen mot många av dem som faktiskt flyr till Sverige, inte för att bli bortskämda eller slippa jobba utan för att få trygghet. För de flesta är situationen under väntan på permanent uppehållstillstånd en lång och mycket orolig väntan.
Så ja, egentligen håller helt med om att det finns mycket att förändra i vår invandrarpolitik!
Det jag ogillar är alla dessa mer eller mindre slask-kommentarer om invandrare/flyktingar som låter mest som nåt man hört på närmaste kvarterskrog, den typen som inga vettiga människor besöker oavsett politiskfärg eller hudfärg.
Hoppas jag gjort mig förstådd nu! Att jag reagerade så starkt på Aforum handlade väl mest om att hela tråden stod mig upp i halsen och jag kände att jag var tvungen att reagera/agera och provocera, för att sen kunna släppa skiten.