Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Nästa
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Inger skrev:
Och övriga bannade/begränsade som sitter här och gnäller som just kärringar istället för att bara acceptera konsekvenserna av sitt handlande och rulla vidare.

Nu är du lite ensidig. Konsekvenserna är inte enbart pga de bannades handlande. Det rör också att regelverket på AF har ändrats. Ett beteende som tidigare varit tillåtet är det inte längre.
Är man nu beroende av att få ha just det beteendet så är ju en rimlig konsekvens just att söka sig till nya ställen där man får vara den man är.

Visst den här tråden har en hel del "gnäll" men se dig omkring, det startas många fler trådar som inte är relaterat till AF. Så jag tror/hoppas att det här forumet växer till något annat än ett missnöjesforum.

Och det är väl jättebra om de som inte platsar i AF har någon annanstans att ta vägen.

23 oktober 2009, 14:07
Medlem
För att förtydliga:

Jag kan också förstå behovet av att skriva av sig om man anser sig orättvist behandlad, säskilt om man verkligen har blivit det.

Men anser ni er verkligen vara offer allihopa? Som råkat ut för moderatorernas godtycke utan att ni gjort något alls för att förtjäna det?

- Ford verkade i alla fall veta vad han gjorde när han tillät sig tappa humöret på sin meningsmotståndare.

- Timeless säger själv att det bara var en tidsfråga (och har sannerligen uppträtt högst varierat på forumet, med omväxlande briljanta och empatiska inlägg och omväxlande såna som får en att undra om han verkligen är över 13).

- Rdos trollar ohämmat och ostraffat, slänger ur sig anklagelser och halmgubbar till höger och vänster, manipulerar och förnekar saker han just skrivit, medger själv att han nöjestjafsar, och spammar sönder hela forumet med tvärsäkra påståenden som om han själv vore en av de hatade proffsen. Och blir sen förvånad över att han får restriktioner?

- Nallen kan jag förstå eftersom det inte var så kristallklart som nallen brukar gilla, samtidigt som det nånstans måste det väl gå en gräns för hur mycket man får gnälla.

- Sugmund har väl inte fått några begräsningar när det gäller språkval?

- Ufo och Svante har tack och lov börjat lägga ner Liebert-korståget och bli sina vanliga roliga jag igen. Hoppas fler av er kan göra det och inse hur lite ni har att vinna på att gnälla och skylla ert eget uppträdande på andra.

P.S. Vill nån kalla mig fitta nu så varsågod, det är visst tillåtet här. ;)

23 oktober 2009, 14:24
Medlem
Inger. Du får gärna kalla mig kärring också.

23 oktober 2009, 14:37
Medlem
Ufo skrev:
Nu är du lite ensidig. Konsekvenserna är inte enbart pga de bannades handlande. Det rör också att regelverket på AF har ändrats. Ett beteende som tidigare varit tillåtet är det inte längre.

Exakt + att NFD tagits bort som "ventil". Här kan man kännas sig trygg med att man slipper gnäll från moderatorer om man inte spelar NT. Sådant finns inte längre på AF. Just nu ser jag AF som vilket NT-forum som helst, och det fungerar. Jag klarar mig utan att bli bannad eller dra på mig varningar just för att jag ser AF som ett NT-forum.

23 oktober 2009, 14:40
Medlem
Inger skrev:
- Rdos trollar ohämmat och ostraffat, slänger ur sig anklagelser och halmgubbar till höger och vänster, manipulerar och förnekar saker han just skrivit, medger själv att han nöjestjafsar, och spammar sönder hela forumet med tvärsäkra påståenden som om han själv vore en av de hatade proffsen. Och blir sen förvånad över att han får restriktioner?

Du behagar att skämta. Jag har inga restriktioner och inga varningar. Jag kommer sannolikt inte att dra på mig några heller, just för att jag i fortsättningen kommer att hålla NT-fasaden upp där.

23 oktober 2009, 14:42
Medlem
Nu hann jag skriva ett inlägg emellan innan jag såg detta.

Ufo skrev:
Inger skrev:
Och övriga bannade/begränsade som sitter här och gnäller som just kärringar istället för att bara acceptera konsekvenserna av sitt handlande och rulla vidare.

Är man nu beroende av att få ha just det beteendet så är ju en rimlig konsekvens just att söka sig till nya ställen där man får vara den man är.

Visst den här tråden har en hel del "gnäll" men se dig omkring, det startas många fler trådar som inte är relaterat till AF. Så jag tror/hoppas att det här forumet växer till något annat än ett missnöjesforum.

Och det är väl jättebra om de som inte platsar i AF har någon annanstans att ta vägen.

Ja, det är strålande att det finns ett mer frispråkigt alternativ, har jag sagt något annat? Det är bara gnället på AF-moddarna jag reagerade över i just den här tråden. De har ju bara skräpt regler och moderation på allmän begäran och gör bara sitt jobb. Sitt obetalda, otacksamma jobb som tar massa tid och energi från egen fritid, det vet väl ni som också driver forum hur mycket tid det tar? Och de har också AS!

Skyll i så fall på mig i stället som varit en av dem som hårdast drivit att det bör vara tydligare gränser och lite lägre i tak än det var från början eftersom så många blev bortskrämda pga den råa tonen.

NFD lades väl ned för att det blev för många som inte visade sig mogna att klara av en helt omodererad avdelning, fast jag tyckte det blev bättre mot slutet och blev förvånad över beslutet. Jag röstade för att behålla den avdelningen för att jag faktiskt förstår dem som behöver lite friare tyglar och tycker personligen det kan vara kul med lite liv i luckan ibland. Problemet är bara att det lätt blir på andras bekostnad, såna som inte klarar av det för att de haft nog av påhopp i sitt liv. Om bråkstakarna kunde nöja sig med att bara bråka bara med varandra vore det ju helt ok, men så är sällan fallet.

I den här tråden är de i alla fall rörande överens. :)

Var är manne förresten? ;)

23 oktober 2009, 14:44
Medlem
Zombie skrev:
Sedan må så vara att man kan behöva avreagera sig och vara osaklig och orättvis (tillbaka, som man upplever det) mot dem man har kommit på kant med och utmåla dem som fiender.

Vissa klarar sin (nästan) alltid på AF genom inlindade förolämpningar. :roll:

Att samma personer dessutom inte fattat vitsen med NFD och högt i tak gör ju inte saken bättre.

23 oktober 2009, 14:46
Medlem
rdos skrev:
Inger skrev:

Du behagar att skämta. Jag har inga restriktioner och inga varningar. Jag kommer sannolikt inte att dra på mig några heller, just för att jag i fortsättningen kommer att hålla NT-fasaden upp där.

Restriktioner har du, det var väl dom du gnällde över i den här tråden?!

Att du lyckats undgå varningar trots ditt ständiga trollande visar bara vilket skickligt troll du är.

23 oktober 2009, 14:47
Moderator
Om AF vill jag tillägga: Problemet var också att den osakliga andan och råa tonen i NFD inte höll sig i NFD, utan för många av dem som odlade den där tog den för ofta med sig ut i öppna forumet så att man inte slapp den där heller. Frågan blir alltså också hur man ska täta ett sådant läckage och om det ens går. Där lutar jag dessvärre åt samma slutsats som Ufo.

23 oktober 2009, 14:54
Medlem
Inger skrev:
Det är bara gnället på AF-moddarna jag reagerade över i just den här tråden.

Är det något att reagera på? Jag muttrar själv en del när man blir avspisad ifrån en plats. Och nästan förutsätter att andra gör det också.
Inger skrev:
Skyll i så fall på mig i stället som varit en av dem som hårdast drivit att det bör vara tydligare gränser och lite lägre i tak än det var från början eftersom så många blev bortskrämda pga den råa tonen.

Nä fy bubblan, vad elak du är. ;)
Inger skrev:
NFD lades väl ned för att det blev för många som inte visade sig mogna att klara av en helt omodererad avdelning, fast jag tyckte det blev bättre mot slutet och blev förvånad över beslutet.
Vad tror du är orsaken till att det blev bättre mot slutet? Jag frågar därför att det där är en delikat fråga att driva här.
Inger skrev:
Var är manne förresten?
Det undrar jag också.

23 oktober 2009, 15:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.