Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Nördmusikprojekt (tidigare: Utrustning till sångmikrofon?)
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Nördmusikprojekt (tidigare: Utrustning till sångmikrofon?)
|
17 maj 2012, 00:20 |
|
|
dygdig barbar
Medlem
|
Mycket bra db Tog mig friheten att ta bort citatet med fel fil i. Det räcker att filen meed Bä bä vita lamm baklänges finns på ett ställe här på forumet. /Inco
|
17 maj 2012, 00:53 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Goldwave använde jag på min tid för ljudbearbetning (av wav-filer), men det var rätt längesedan det och jag minns inte om det klarar det som du vill att det ska klara.
|
17 maj 2012, 01:00 |
|
|
Incognita
Moderator
|
http://www.mediafire.com/download.php?8vma31vbx87ve16Nu då? Första versen är först en gång för sig själv, och sedan kommer hela "låten" från början. Jag orkade inte krångla mer. Vill bara ha en väldigt rå "demoversion" för att komma ihåg i grova drag hur jag tänkt mig låten. Jag hade ju tänkt lägga fler spår, använda rösten som ackompanjemang på olika sätt, men det får vänta tills jag får det att funka med programvaran. EDIT: Börja gärna lyssnandet 28 sekunder in för hela låten i ett svep.
|
17 maj 2012, 01:00 |
|
|
dygdig barbar
Medlem
|
Inge' bra ... 50% chans å' applådera på rätt ställe å' jag dabbar mig naturligtvis till 100% Långfil är gott om den kommer från ångermanland Väntar nu med tillförsikt på rätt fil eller rasp ... eller va' de' nu är på gång, ju.
|
17 maj 2012, 01:01 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Värt att kolla upp. Tack!
|
17 maj 2012, 01:07 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Tanken var ju god i alla fall. Jag vet fortfarande inte om jag har lyckats länka till rätt fil. Jag lyckas inte lyssna på den själv.
|
17 maj 2012, 01:08 |
|
|
dygdig barbar
Medlem
|
Applåderar åt allt, men vill ha texten så jag vet vad jag applåderar åt har lyckats ladda ner fyra filar okänd artist okänt album
|
17 maj 2012, 01:12 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Texten, som förutsätter viss kännedom om StarTrek, är som följer:
I'm there for you, Spock
If you are the vulcan then I'm your disruption your personal vulcano having an eruption My every action is a distraction buy hey, I guess that's some kind of attraction
Have me beamed up, Spock, and I'm there for you and I'll teach you to be a human too
I'm getting by and you're oh so logical Adding things up we are biological I'm a life form - come explore me I'll obey and adore thee It's an enterprise you will score, and the entrance is free
Have me beamed up, Spock, and I'm there for you and I'll teach you to be a human too
Dear Spock, if you'll let me there will be joy and laughter We'll live long and prosper happily ever after It's our continuing mission (if you'll) just make that transition so tell me, Spock, what is your decision?
---
Music and lyrics by Incognita Inc. Nerd Music studio
|
17 maj 2012, 01:22 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
...eller hur gratis det är nu för tiden. Det var gratis på min tid, men man kunde också betala en liten slant för att få alla(?) framtida uppdateringar på köpet.
|
17 maj 2012, 01:22 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|