Ny tråd Svara på tråd  [ 70 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Hybridisering mellan människa och apa 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Hybridisering mellan människa och apa
Ufo skrev:
Timeless skrev:
Det enda de mätningarna duger till då är i rättssalen. Antingen lider man eller inte.
Det finns grader även i helvetet.
Jo, huvudsaken är att man dött.

ufo skrev:
Vad är definitionen på lida?
Att inte kunna andas är att lida. Testa själv och håll andan tre minuter under vatten. Be någon att hålla fast dig under tiden. Vill du ha allmänna definitioner är det bara att googla.

ufo skrev:
Om det där är en metafår för att välja vildfångad fisk så håller jag med.
Man får passa på medan det finns något kvar.
Den mesta fisken som fångas används iofs till att mata andra djur har jag för mig. +15 miljarder fiskar äter vi knappast i det här landet iaf.

26 oktober 2011, 01:41
Medlem
Timeless skrev:
Konstigt argument, det skulle väl knappast bli bättre om man började äta på levande kycklingar.

Timeless skrev:
Att inte kunna andas är att lida. Testa själv och håll andan tre minuter under vatten. Be någon att hålla fast dig under tiden. Vill du ha allmänna definitioner är det bara att googla.
Så länge kycklingarna kan andas så lider de inte?

26 oktober 2011, 01:54
Medlem
Ufo skrev:
Timeless skrev:
Konstigt argument, det skulle väl knappast bli bättre om man började äta på levande kycklingar.

Varför ens dra in helvetet om du vill ha seriösa argument? Jag tror inte att du inbillat dig att jag tror helvetet existerar lika lite som jag tror att du tror att det gör det. Därför kan det inte finnas några olika nivåer i helvetet i vår eventuellt seriösa diskussision. Antingen är det bra eller dåligt. Man gör inte saker "lite bättre" utan antingen gör man något på riktigt eller på låtsas.

Timeless skrev:
Så länge kycklingarna kan andas så lider de inte?
Om du tror att jag menade det så kanske du ska se över din fantasiförmåga. :? Jag vet inte när kycklingar lider men jag gissar att det är från samma sekund de blir tagna från sin mor.

26 oktober 2011, 02:01
Medlem
Timeless skrev:
Varför ens dra in helvetet om du vill ha seriösa argument?
Därför att "Det finns grader även i helvetet." är en så pass välkänd metafår att jag trodde tom du kände till den.
Syftade på att allt lidande inte är lika illa.

Timeless skrev:
Jag vet inte när kycklingar lider men jag gissar att det är från samma sekund de blir tagna från sin mor.
De tas ifrån sin moder 21-25 dagar innan de föds.
Jag tvivlar på att de lider redan då.

26 oktober 2011, 02:07
Medlem
Fast om nu helvetet existerar och man kommer dit så tror jag nog att man protesterar ifall nån annan har det bättre, förstår inte vad det har med saken att göra dock. Menar du att fisken eller kycklingarna har varit stygga i ett annat liv?

26 oktober 2011, 02:09
Medlem
Timeless skrev:
Menar du att fisken eller kycklingarna har varit stygga i ett annat liv?
Protest.
Jag har inte blandat in religiösa vinklingar i köttindustrin.
Det är du som försökt driva diskussionen dit.

26 oktober 2011, 02:14
Medlem
Reinkarnation var menat att du skulle försöka sätta dig in i djurets situation, men kanske hoppades på för mycket. Jag tror inte på sånt heller mycket mer än "helvetet". Sker tillräckligt med skit på jorden.
Ufo skrev:
Därför att "Det finns grader även i helvetet." är en så pass välkänd metafår att jag trodde tom du kände till den. Syftade på att allt lidande inte är lika illa.
Har hört den förr men detta var ett konstigt tillfälle måste jag nog erkänna. Lidande är lidande. Förstår inte vad som är svårt med att acceptera att jag inte tycker djur ska lida.

Ufo skrev:
De tas ifrån sin moder 21-25 dagar innan de föds.
Jag tvivlar på att de lider redan då.
Det är då resan börjar iaf. Om du menar att de inte är medvetna om vad som ska ske så har jag för mig det finns bevis för att även encelliga organismer kan ärva minnen.

26 oktober 2011, 02:19
Medlem
Timeless skrev:
Reinkarnation var menat att du skulle försöka sätta dig in i djurets situation, men kanske hoppades på för mycket.
Min NPF-utredare sa att jag saknar empati helt.
Tror hon även antydde något om hjärnskada i samband med AS-diagnosen.
Men det var inget fel på mig för det. :01:

Timeless skrev:
Förstår inte vad som är svårt med att acceptera att jag inte tycker djur ska lida.
Så långt håller jag tom med.
Vad jag ifrågasätter är om allt lidande är lika mycket lidande.
Jämför att få ett litet brännmärke med att bryta ett ben.

Timeless skrev:
Om du menar att de inte är medvetna om vad som ska ske så har jag för mig det finns bevis för att även encelliga organismer kan ärva minnen.
Men nu är kycklingar inte encelliga.
Och några minnen ifrån hönan kan de inte ha ändå, eftersom hönan inte har ägnat ägget en sekund i omvårdnad.

26 oktober 2011, 02:28
Medlem
Ufo skrev:
Timeless skrev:
Reinkarnation var menat att du skulle försöka sätta dig in i djurets situation, men kanske hoppades på för mycket.
Min NPF-utredare sa att jag saknar empati helt.
Tror hon även antydde något om hjärnskada i samband med AS-diagnosen.
Men det var inget fel på mig för det. :01:
De ser väl AS som en hjärnskada så det är kanske inte så konstigt. Däremot att man saknar empati helt låter konstigt, fast hade nog inte brytt mig nämnvärt. De har sina definitioner som ska läggas in som ett pussel. Ska nog fråga min utredande psykolog om de vet någon "eventuell" empatinivå på mig bara för det men risken är kanske att de blåljuger för att man visat att intresset finns. Var det i nån speciell situation hon kom med påståendet?

Ufo skrev:
Timeless skrev:
Förstår inte vad som är svårt med att acceptera att jag inte tycker djur ska lida.
Så långt håller jag tom med.
Vad jag ifrågasätter är om allt lidande är lika mycket lidande.
Jämför att få ett litet brännmärke med att bryta ett ben.
Tycker det är mycket enklare om man håller sig till djur i fångenskap i syfte att äta upp dem senare. Då blir uppfödningen lidande eftersom det inte går att gulla med något som man vet kommer bli till mat senare, eller iaf lär det vara ytterst sällsynt.

Ufo skrev:
Timeless skrev:
Om du menar att de inte är medvetna om vad som ska ske så har jag för mig det finns bevis för att även encelliga organismer kan ärva minnen.
Men nu är kycklingar inte encelliga.
Och några minnen ifrån hönan kan de inte ha ändå, eftersom hönan inte har ägnat ägget en sekund i omvårdnad.
Tror det sitter i generna faktiskt. Sen tror jag inte det rör sig om minnen som vi ser det. Ska försöka komma ihåg vart jag läst det.

26 oktober 2011, 02:44
Medlem
Timeless skrev:
De ser väl AS som en hjärnskada så det är kanske inte så konstigt. Däremot att man saknar empati helt låter konstigt, fast hade nog inte brytt mig nämnvärt. De har sina definitioner som ska läggas in som ett pussel. Ska nog fråga min utredande psykolog om de vet någon "eventuell" empatinivå på mig bara för det men risken är kanske att de blåljuger för att man visat att intresset finns. Var det i nån speciell situation h*n sa det?
Det sades vid utredningens slut, någon minut senare kom frasen "Hej då".

Timeless skrev:
Då blir uppfödningen lidande eftersom det inte går att gulla med något som man vet kommer bli till mat senare, eller iaf lär det vara ytterst sällsynt.
Då är jag ytterst är sällsynt. 8-)
Men jag tror nog att alla uppfödare kan om de vill.

26 oktober 2011, 02:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 70 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.