Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Vad har gjort dig glad idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har gjort dig glad idag?
Glad? Ledsen? Tragikomiskt? Gråta? Skratta? :shock: Ett ex. först... Planeten Pluto får inte vara planet längre tyckte ISPTR (International Society for Progress Through Reorganization = Internatiomella Föreningen För Framsteg Genom Omorganisation) för några år sedan och lobbade som tusan på astronomernas världskongress... Med några kluriga skrivbordsprodukter blev vår stackars kalla, lilla planet med fyra(!) månar en "midget" tillsammans med Serena, Quatar och de andra köldbitna sfärerna långt. långt från Moder Sol. Inte ens den "folkkära traditionen" att vara den nionde planeten gick hem!

Nu ska tydligen Aspergers syndrom försvinna eller organiseras bort år 2013 genom lite skrivbordsarbete... ISPTR-maffian har till sin hysteriska glädje upptäckt något nytt att förändra: "Boys and girls, let's get rid of Asperger's syndrome. Six feet under with it. Ready, steady... GO! Start lobbing!!!" :geek: Läs vad Sveriges Radio har i sin nyhetsrapportering

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4643293

F.ö. Må lyckans och fridens ljumma vindar smeka mina aspie-vänners kinder! :D

Fixade länken även här. /mod. Schueberird

15 augusti 2011, 21:12
Medlem
Sorry :oops: , här är rätt webb-adress till Sveriges Radio / Nyheter:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4643293

Gjorde länken klickbar. Citationstecken var bra tänkt, men [url]-taggar är bättre. Det går ofta även utan taggar, men då kan adressen stympas vid ompostning eller forumhicka. /mod. Zombie

15 augusti 2011, 21:25
Medlem
Citera:
Att asperger och autism är som äpplen och päron, det håller inte APA, det amerikanska psykiatriförbundet, med om.

APA! :lol: *nickar för sig själv*

15 augusti 2011, 22:34
Medlem
Schueberird skrev:
APA! :lol: *nickar för sig själv*

LOL! :lol: Snart kommer vi också få höra applåder & jubel från CHIMP (Chilean International Mental Pyknics).

PS. Tack och bock för tipsen och korrigeringarna, Schueberird och Zombie.

16 augusti 2011, 20:32
Medlem
Att bara få finnas till!

16 augusti 2011, 23:01
Medlem
Tassade iväg och hämtade ut en ny ask Oxascand! Nu kommer det stygga trollet Bipolär(II) låta Pigge och Gnidde (dvs. jag och min aspis) få vara ifred. :D

2 oktober 2011, 01:09
Medlem
Vaknade av att elektrikern var och satte upp ett elskåp på huset. Snart kanske jag har tillgång till elektricitet! Det var 4 plusgrader i husvagnen när jag vaknade i morse.

3 oktober 2011, 10:21
Medlem
Vandrarhemmet aka lyxhotellägenheten!

3 oktober 2011, 23:14
Moderator
Att två forumister med bostadsproblem fick något att glädjas över på området.

4 oktober 2011, 00:21
Medlem
Denna duggiga måndagsmorgon var jag hos min total-schyssta neuropati-läkare. Sedan kollade jag igenom några 'Bröderna Marx' filmer och blev på riktigt gott humör. Fick senare ett brev från FK om att jag ska börja 'arbetsträna' inom ramen för ett mysko lull-lull som kallas FAROS. Verkar vara något som FK och AF har kokat ihop för att ge mig fjärilar i magen. Det gjorde mig mindre glad. Urk! :shock:

Är det någon här som känner till FAROS eller har erfarenheter från denna - i mina öron - kusligt klingande verksamhet? :?

Blir det frågan om grupparbeten, så drar jag på stubben... "Herren Gud vill att jag går!" som jag en gång sa till en totalpuckad psykolog - ett riktigt stolpskott - innan jag pep iväg. Snacka om psykolog-tappar-hakan-och-talförmågan. LOL! :lol:

4 oktober 2011, 00:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.