Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Längtar du efter västvärldens fullständiga kollaps? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Längtar du efter västvärldens fullständiga kollaps?
Ron Jeremy skrev:
Vad som behövs enligt vissa ekonomer är ett rejält världskrig, helst utan A-bomber.
Det räcker inte med en ekonomisk kollaps det krävs ett WWIII så att det finns massor
att bygga upp igen.
WWIII har redan startats.
De klassiska frontkrigen är historia, de är inte effektiva.

16 oktober 2011, 19:51
Medlem
Kostymhippie skrev:
Tycker det är högst sorgligt att se så många uppenbarligen må så dåligt och/eller ha en så reaktionär och misantropisk människosyn/världssyn att man skiter i om hela planeten dukar under. Speciellt som jag själv varit där och vet hur man känner sej när man tycker allt är totalt hopplöst.

Nja, så illa måste det inte vara! Jag t ex skiter inte i om planeten dukar under. Jag ser det bara som att alla civilisationer förr eller senare har gjort det och vår rovdrift på jorden måste leda till en partiell undergång. Redan är detta ju ett faktum för ett mycket stort antal djurarter, fiskar, korallrev osv. Vi är på väg på en katastrof, finansiell, klimatologisk, humanitär.

Alla bör ju kämpa emot så gott de kan. Men själv är jag så påverkad av en mängd profeter och heliga skrifter förutom värlsskeendet att jag ser omdaningen som oundviklig. Jorden i sig kommer nog att finnas kvar ett tag till. Jag ser omdaningen av människorna som något positivt. Vi får lära oss av våra misstag och gå vidare, i andlig form, till andra dimensioner. En plågsam död vill förstås ingen ha, men många får ju det ändå.

17 oktober 2011, 16:20
Medlem
Debbido skrev:
gå vidare, i andlig form, till andra dimensioner.

Det där håller jag med om!

Jag dog från mineralriket och blev en växt
Jag dog från växtriket och blev ett djur
Jag dog från djurriket och blev människa
Så varför vara rädd för att försvinna genom döden?
Nästa gång jag dör
Frambringar jag fjädrar och vingar som en ängel
Efter det svävar jag högre än änglar
Det du inte kan föreställa dig
Kommer jag att bli.

Jalal ad-Din Rumi

17 oktober 2011, 19:14
Medlem
Agent Smith har en poäng helt klart...

18 oktober 2011, 06:42
Medlem
En av de bästa scenerna :) Agent Smith i sitt esse.

18 oktober 2011, 15:00
Medlem
Debbido, kan bara hålla med dej. Det troliga är en omdaning av mänskligheten, inte den totala undergången.

18 oktober 2011, 15:08
Medlem
USA sitter i sin rävsax med skulder.
Grekland står färdigt för konkurs.
Spanien behöver låna 900 000 000 000.
Italien badar i sina sopor.
Irland och Portugal har statsskulder som överstiger sitt BNP.
Kapitalismen faller och hoppas att kommunismen Kina skall rädda hela världen.

Västvärldens fullständiga kollaps, känns närstående.

9 juni 2012, 19:51
Medlem
Jo det ser tungt ut för kapitalismen.
Tror 2012, och kanske även kommande två år, kommer gå till historien som den mest händelserika perioden inom politik och samhällsomvandling. Detta är början på någonting långt mycket större än Roms fall, vi står inför en ny tidsålder.
Detta är bara naturligt, det tycks som om dessa stora globala förändringar kommer vart 500:e år.
Senaste riktigt stora förändringen var ju när Martin Luther bröt med påven och skapade protestantismen, som i sin tur ledde till en fullständig revidering av kultur och politik i hela norra Europa.
Det som har hänt sedan dess är egentligen bara mindre förändringar inom denna ram.
Det vi står inför nu är något mycket större och mer världsomvälvande än dom två världskrigen, fascismens brutalitet, stalinismens uppgång och fall eller den tekniska utvecklingen, allt detta ska bara ses som en förstadium till en enorm, global förändring.

9 juni 2012, 23:41
Medlem
Tyskland och Norden går bra. Stor stat och en kultur av ändamålsenlighet är ett alternativ till Kina.

13 juni 2012, 21:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Som gäst saknar du privilegier.